RO EN
Coșul este gol

ANCHOR GRUP: Lifestyle Center - noul concept in retail

Ali Ergun Ergen (41 de ani)
Functia/Firma: CEO, Anchor Grup;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul industriei de retail.
 
Societatea Anchor Grup (din Bucuresti) va demara, din 2013, un amplu proces de reamenajare a celor doua centre comerciale detinute in Capitala - Bucuresti Mall si Plaza Romania -, prin care se doreste lansarea unui concept nou pe piata autohtona de profil, respectiv acela de „Lifestyle Center”. Reconfigurarea ambelor obiective presupune o investitie de circa 50 milioane de euro - sustinuta din surse proprii -, astfel incat, odata cu inaugurarea noilor centre, acestea trebuie sa inglobeze idei avansate de design si functionalitate - aplicate deja in afara granitelor tarii - care sa transforme perceptia consumatorilor cu privire la notiunea de „mall”.
 
- Ce presupun proiectele de investitii anuntate?
- Planurile de reamenajare a centrelor comerciale pe care le detinem in Capitala propun un nou stil arhitectural, un design interior impresionant, noi zone de divertisment, precum si un circuit diferit de cumparaturi. La finalul lucrarilor, ce vor demara in primul trimestru al anului viitor si vor avea o durata cuprinsa intre 18 luni si 24 de luni, vor rezulta doua obiective „Lifestyle Centers” (ingloband atat elemente traditionale din domeniu, cat si servicii noi, adecvate stilului de viata contemporan), ce vor schimba radical intregul sector autohton de retail. Practic, suprafata inchiriabila a fiecarui centru comercial va fi extinsa cu aproape 20% (100.000 mp), iar in timp ce in cadrul Bucuresti Mall ne vom axa pe importanta spatiilor verzi si a zonelor de relaxare, Plaza Romania va beneficia de unul dintre cele mai mari parcuri inchise de distractie din Europa de Est (de tip P+2E), ce va deveni un punct important de atractie in regiune, cu o arie de circa 8.000 mp. Lucrarile propriu-zise se vor derula in etape, incepand cu primul semestru al anului viitor, in paralel cu activitatile cotidiene din centrele comerciale, in asa fel incat acestea sa ramana deschise pe parcursul intregului proces.  
 
- Care sunt obiectivele urmarite prin aceasta actiune?
- La nivel general, reconfigurarea celor doua imobile comerciale presupune reinventarea conceptului specific, precum si o prima transformare majora a unui proiect autohton de retail, aceste doua directii fiind cuprinse in strategia de dezvoltare a companiei noastre pentru urmatorii 5-10 ani. Dupa implementarea investitiilor, Anchor Grup va detine aproximativ 25% din suprafata premium de retail din Capitala, propunandu-si sa redevina promotor pe piata autohtona de profil, prin schimbarea paradigmei de centru tip „mall”, precum si prin adaptarea complexurilor cu spatii inchise in conformitate cu tendintele actuale.     
 
- Descrieti strategia companiei pe termen mediu si lung.
- Strategia actuala a societatii s-a realizat pe baza unor exercitii de anticipare, prin care ne-am propus sa stabilim un nou trend pe segmentul de profil, astfel incat sa ne adjudecam pozitia de lider in domeniu, mai ales ca in prezent piata interna este foarte fragmentata. Pentru conturarea directiei viitoare de actiune, am evaluat zonele de proximitate ("trade area") si profilul clientilor, astfel incat sa ne asiguram ca proiectele abordate vor impune un nou standard in industria de retail si vor fi spatiile preferate ale consumatorilor, dupa casa si serviciu. In ceea ce priveste celelalte terenuri pe care le detinem in Capitala si in zonele limitrofe (ce totalizeaza circa 100 de hectare), precum si cladirea de birouri Anchor Plaza Metropol - cu o suprafata de 36.600 mp, repartizata pe 12 niveluri - a carei edificare a fost sistata in anul 2008, inca nu am dezvoltat proiecte pentru acestea, insa le-am pastrat in portofoliu, astfel incat sa le putem aborda in viitor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter