Ajuns la a sasea editie, acest studiu aduce imaginea actualizata a domeniului de CSR in anul 2018 si se adreseaza specialistilor de CSR, dar mai ales managerilor si directorilor executivi care isi doresc sa inteleaga evolutia acestui domeniu.
“Dinamica si perspectiva domeniului CSR in Romania” exploreaza perceptiile executivilor de top, directorilor, managerilor si specialistilor de CSR din diverse companii din Romania cu privire la evolutia, dinamica si provocarile ale acestui domeniu in 2014 si 2018.
Date demografice
Rezultatele studiului se bazeaza pe un chestionar alcatuit din 25 de intrebari administrat online in perioada 27.04 - 24.05 2018. La chestionar au raspuns companii ce activeaza in 16 industrii, iar 98% dintre firmele respondente spun ca deruleaza proiecte de CSR. 22% dintre respondenti au functia de CEO/Presedinte/Membru al Consiliului de Administratie, 39% au functia de Specialist Marketing PR/Comunicare, iar 32% Specialist CSR.
42% dintre respondenti provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 28% din companii cu cifra de afaceri intre 50-100 milioane EUR, 16% din companii cu cifra de afaceri intre 10-50 milioane EUR, 11% cu cifra de afaceri intre 1-10 milioane EUR si 3% sub 1 milion de EUR cifra de afaceri.
Principalele concluzii
- Definirea conceptului de CSR - 78% in 2018 vs. 86% in 2017 dintre companiile respondente definesc responsabilitatea sociala ca implicare in comunitate.
- Domenii de interventie - 60% in 2018 vs. 65% in 2017 dintre companii au vizat domeniul social pentru interventie si sprijin, la egalitate cu domeniul educatiei.
- Motivatia implicarii in CSR - 57% in 2018 vs. 55% in 2017 dintre companii spun ca se implica in CSR deoarece acesta face parte din strategia de relatii publice.
- Raportarea de CSR - 38% in 2018 vs. 43% in 2017 dintre companii considera ca este foarte probabil sa elaboreze un raport de CSR sau de dezvoltare durabila in perioada urmatoare.
- Implicarea angajatilor in CSR - 67% in 2018 vs. 79% in 2017 dintre companiile respondente spun ca isi implica angajatii in actiunile de CSR derulate de companie. Pentru studiul complet, click aici!