A fost publicata si va intra in vigoare, in termen de 30 de zile, o noua Lege privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.
Aceasta Lege transpune in legislatia nationala o Directiva UE din anul 2014 si are drept scop facilitarea procesului de achizitii publice transfrontaliere in Uniunea Europeana.
Se instituie un standard de facturare electronica unic la nivel european care faciliteaza interoperativitatea companiilor care doresc sa desfasoare achizitii publice transfrontaliere.
Scopul final al facturilor electronice este ca generarea, transmiterea, primirea si prelucrarea facturilor sa se realizeze integral automatizat in temeiul Legilor privind achizitiile publice. Conform noii Legi, factura electronica este aceea emisa, transmisa si primita in format electronic strucurat care permite prelucarea automata.
Elementele principale ale unei facturi electronice sunt: a) identificatorii de proces si de factura; b) data facturii; c) informatii privind identificarea persoanei impozabile care a livrat produsele, a prestat serviciile sau a executat lucrarile; d) informatii privind cumparatorul; e) informatii privind beneficiarul platii; f) informatii privind reprezentantul fiscal al vanzatorului; g) identificarea tipului de produse furnizate, servicii prestate sau lucrari executate; h) referirea la contractul de achizitii publice/sectoriale, de concesiune de lucrari si servicii, precum si, dupa caz, la contractul de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii; i) detalii privind livrarea produselor/prestarea serviciilor/executarea lucrarilor; j) instructiuni de plata; k) informatii privind creditari sau debitari; l) informatii privind pozitiile de pe factura; m) totalurile facturii; n) defalcarea TVA.