Allianz-Tiriac a subscris in primul trimestru din 2021 prime din asigurari de viata in crestere cu peste 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de asigurari de locuinta s-au majorat cu peste 17%. Aceste evolutii confirma o schimbare de paradigma in ceea ce priveste atentia pe care oamenii o acorda protectiei impotriva riscurilor. Cresterile de doua cifre pe aceste segmente au dus ponderea asigurarilor de viata si non-auto la aproape 52% din subscrierile totale la finalul lunii martie 2021.
Pe segmentul asigurarilor auto, subscrierile au fost constante in primul trimestru din 2021, in conditiile cresterii vanzarilor de asigurari Casco si a scaderii usoare a vanzarilor de asigurari RCA.
Primele totale subscrise de Allianz-Tiriac in intervalul ianuarie-martie 2021 au cumulat 396,7 milioane de lei, in usoara crestere fata de primul trimestru din 2020.
„Anul 2021 a inceput incurajator pentru Allianz-Tiriac. Vanzarile din primele trei luni au fost usor mai mari decat cele din primul trimestru din 2020, care consemnase o crestere de doua cifre inainte de debutul pandemiei. Oamenii cauta acum mai mult ca oricand produse relevante pentru nevoile lor si usor de accesat, iar pentru a le oferi cele mai bune solutii, noi mizam in 2021 pe simplificarea interactiunii asigurator-client, prin implementarea de instrumente de vanzare si despagubire intuitive care sa sustina totodata efortul partenerilor nostri de distributie. De aceea, in abordarea noastra strategica pentru succesul viitor ne bazam atat pe profesionalismul si inteligenta echipei cu care lucram, cat si pe inteligenta artificiala si aplicatii de business moderne”, a declarat Virgil Soncutean, CEO al Allianz-Tiriac Asigurari.
In primul trimestru din 2021, Allianz-Tiriac a platit clientilor si tertilor pagubiti despagubiri de 180 milioane de lei, in usoara scadere fata de aceeasi perioada din 2020. Pe de alta parte, despagubirile platite in contul politelor auto, care reprezinta peste 70% din totalul despagubirilor, s-au majorat cu peste 11%.
In aceste conditii, rata combinata s-a mentinut la sub 90% in primul trimestru din 2021, fiind influentata pozitiv de disciplina riguroasa la nivelul costurilor operationale, precum si de mixul de portofoliu. In consecinta, profitul operational a avansat cu aproximativ 8% in primul trimestru din 2021, pana la 43,5 milioane de lei.
Totodata, numarul de clienti la finalul lunii martie a fost in crestere cu 2,4% fata de aceeasi perioada din 2020, in contextul accelerarii strategiei de simplificare a operatiunilor. In primul trimestru din 2021 au fost finalizate mai multe initiative de reducere a complexitatii cu impact direct asupra clientilor si partenerilor de distributie, precum cotarea si achizitia rapida de pe telefon sau desktop pentru asigurarile auto si de locuinta. Cele doua servicii nou lansate fac parte dintr-un plan mai amplu de simplificare pe care Allianz-Tiriac il are pentru 2021 si prin care isi propune sa aduca asigurarile mai aproape de clienti, ca parte a firescului cotidian, si sa ii echipeze pe partenerii de distributie cu instrumente de vanzare moderne, usor de folosit.