Allianz-Tiriac a subscris in primul semestru al anului 2021 prime in valoare de peste 768 milioane de lei, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut si cu circa 10% peste nivelul din primul semestru din 2019. Vanzari mai mari au fost inregistrate pe toate liniile de business semnificative, dinamica fiind sustinuta de revenirea peste asteptari a economiei si de initiativele de simplificare operationala.
Cele mai ridicate ritmuri de crestere a vanzarilor au fost inregistrate la nivelul asigurarilor de viata, locuinta si calatorie. Subscrierile din asigurarile de viata au crescut cu peste 30% in primul semestru din 2021 si au ajuns la un nivel comparabil cu subscrierile din asigurarile property sau RCA. Vanzarile de asigurari de locuinta au avansat cu peste 23%. Aceste evolutii reconfirma atentia sporita pe care oamenii o acorda aspectelor care conteaza cel mai mult. Subscrierile din asigurari de calatorie s-au dublat, recuperand din reculul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul reluarii calatoriilor in strainatate.
Primele subscrise pe segmentul auto au crescut cu 5% in primul semestru din 2021.
„Am reusit sa captam din plin revenirea economica datorita proiectelor noastre de simplificare si digitalizare operationala, gandite sa le ofere clientilor si partenerilor nostri produse si servicii
intuitive si usor de accesat. Cel mai bun barometru care valideaza directia corecta a Allianz-Tiriac si care ne da incredere in viitor este cresterea portofoliului cu peste 100.000 de clienti. Cu alte cuvinte, in primele sase luni din 2021 Allianz-Tiriac a castigat un client nou la fiecare doua minute. Multumim angajatilor, consultantilor si partenerilor nostri de distributie care au facut aceste rezultate posibile!”, a declarat Virgil Soncutean, CEO al Allianz-Tiriac.
In primul semestru din 2021, Allianz-Tiriac a platit clientilor si tertilor pagubiti despagubiri de 358 milioane de lei, in crestere fata de aceeasi perioada din 2020. Peste 70% din totalul despagubirilor au fost platite in contul politelor auto - Casco si RCA. Cheltuielile cu daunele auto au crescut cu aproape 16% in intervalul iunie 2020 - iunie 2021.
In aceste conditii, rata combinata a depasit pragul de 90% si a impactat profitul operational. Acesta s-a situat la 82,8 milioane de lei.
Allianz-Tiriac a castigat aproape 100.000 de clienti in primul semestru din 2021, in contextul in care in aceasta perioada au fost finalizate mai multe initiative de reducere a complexitatii cu impact direct asupra clientilor si partenerilor de distributie. Cotarea si achizitia rapida de pe telefon sau desktop pentru asigurarile auto si de locuinta, semnatura electronica, dar si Voice of Customer, o solutie digitala care permite conectarea cu clienti in timp real si imbunatatirea serviciilor pe baza feedback-ului lor, sunt doar cateva dintre proiectele implementate in primul semestru din 2021.