RO EN
Coșul este gol

iSenseSolutions: 74% dintre locuitorii din urban cauta produse de provenienta locala

La un an de la inceputul pandemiei, 63% dintre romani au invatat sa se bucure mai mult de familie, iar 57% sa aiba grija de sanatatea lor, arata studiul Modern Consumer Trends during the pandemic, desfasurat de catre agentia de cercetare de piata iSense Solutions. Schimbarile au fost inevitabile, pe toate palierele, iar lectiile invatate ne-au facut sa fim mai constienti de nevoile noastre, sa avem grija de sanatate si de cei dragi si sa alegem sa traim in prezent. 54% dintre romanii din mediul urban au declarat ca au inceput sa fie mult mai atenti cu finantele lor, 36% si-au propus sa fie mai toleranti si intelegatori, in timp ce 25% dintre cei intervievati au declarat ca si-au facut provizii de alimente si produse de baza. Pe 9 martie 2021, iSense Solutions a lansat raportul anual de trenduri in cadrul evenimentului online iSense 2021 Modern Consumer Trends During the Pandemic, care s-a transmis live de la hotelul Sheraton din Bucuresti. Cei care s-au conectat au fost reprezentanti importanti ai companiilor din industrii precum: retail, FMCG, financiar&bancar, pharma, marcomm. In cadrul raportului au fost analizate peste 15 tendinte adoptate de catre consumatorii moderni din Romania, iar participantii la eveniment au aflat in premiera care sunt cele mai prezente si marcante trenduri din ultimul an si cum s-a schimbat viata, obiceiurile si rutina consumatorilor romani in contextul pandemiei. Partener al evenimentului a fost compania Bitdefender, care a oferit tuturor participantilor un cadou adaptat acestor vremuri: cate o licenta Bitdefender Total Security, pentru 3 dispozitive, valabila 1 an.
Unul dintre cele mai puternice trenduri ale anului este Reinventing life-at-home, pentru ca majoritatea romanilor din mediul urban au inteles cat este de important sa isi regandeasca spatiul de casa, sa isi creeze un mediu cat mai confortabil de unde sa isi desfasoare toate activitatile: munca, scoala online, diferite activitati de recreere, cumparaturi si chiar sport. Daca la inceputul pandemiei doar 15% simteau lipsa interactiunii cu colegii, la un an distanta, procentul a crescut semnificativ la 33%.
O data cu distantarea sociala, a crescut consumul de continut online, iar nevoia de a ramane conectati si totodata de a ne umple timpul cu cat mai multe informatii a dus la fenomenul de trapped in technology, un alt trend indentificat de cercetarea iSense Solutions. 54% dintre romanii din mediul urban au declarat ca au preferat sa ia o pauza de la online pentru a petrece mai mult timp cu familia, in timp ce 48% au preferat sa se bucure de confortul propriei case.
In ceea ce priveste consumul de online, platformele de video on demand, VOD, au inregistrat mari cresteri, serialele si filmele fiind in topul preferintelor ca mijloc de recreere. Cel mai mult a avut de castigat platforma Netflix, cu o crestere de la 47% in 2020 la 57% in 2021, urmat de HBO GO si YouTube Premium.
Perioada de distantare sociala, dar si timpul petrecut in casa, i-au facut pe romanii din mediul urban sa devina mai constienti de propria persoana, de importanta mentinerii sanatatii intregii familii si a celor dragi, 53% dintre ei declarand ca se simt „oarecum” sanatosi, iar 31% se simt sanatosi. Mai mult, romanii din mediul urban au cautat sa isi imbunatateasca stilul de viata si sa isi tina nivelul de stres sub control, relaxandu-se mai mult, mancand mai sanatos si dormind mai mult. Cu toate acestea, pandemia, dar mai ales perioada de lockdown au insemnat si dezvoltarea unor obiceiuri nesanatoase, precum mancatul compulsiv sau gustari excesive intre mese, 33% dintre cei intervievati au castigat kilograme in plus, iar 30% au avut stari de depresie si anxietate. Partea buna este ca aceste lucruri au fost constientizate ca fiind nesanatoase si romanii din mediul urban au inceput sa se gandeasca mai mult la ei, la ce le face bine si ce ii mentine sanatosi. Cu ajutorul tehnologiei, au putut sa se foloseasca de aplicatii mobile sau gadgeturi pentru a face exercitii sau a-si monitoriza conditia fizica: 56% au preferat sa isi numere pasii cu ajutorul aplicatiilor de pe telefon, 47% si-au masurat periodic tensiunea arteriala, in timp ce folosirea dispozitivelor de tip smartwatch si masurarea nivelului de oxigen din sange, au inregistrat valori de 22%, respectiv 21%.
Si pentru ca anul 2020 a insemnat acceptarea unor provocari pe toate planurile si ne-a facut sa ne limitam deplasarile, am devenit constienti de the power of us, trend care a dus la o crestere semnificativa a consumului de produse locale. Acest fenomen a luat nastere din dorinta de a sustine micile afaceri locale, astfel ca 74% dintre cei romanii din mediul urban au cumparat produse si servicii locale, iar 65% au declarat ca astfel contribuie la economia nationala. Totdata, cumpararea produselor locale, i-a facut sa realizeze ca de multe ori acestea au o calitate mai buna, iar aceasta alegere i-a facut sa se simta mai bine.
Datele prezentate fac parte din studiul Modern Consumer Trends, realizat anual de catre iSense Solutions, 2.000 respondenti online, 18-65 de ani, mediul urban, grad de eroare +/- 3%, la un nivel de incredere de 95%, cat si din studiul Tracker Omnibus saptamanal Consumer Stress Score, realizat pe parcursul perioadei de epidemie, 500 de interviuri in fiecare saptamana, online, 18-65 de ani, mediul urban, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de incredere de 95%, in total peste 24.500 de interviuri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter