RO EN
The cart is empty

STIHL ROMANIA: Crestere de peste 10% estimata pe piata de motounelte

STIHL Romania, importatorul motouneltelor germane STIHL si VIKING, estimeaza o crestere de 5% pe sectoarele de motocoase si motoferastraie, cele mai active game din portofoliul companiei. Evolutia favorabila va influenta pozitiv si afacerile societatii, acestea fiind estimate a creste in 2018. Potrivit datelor publice, Stihl Romania a incheiat anul 2017 cu o cifra de afaceri de 166,8 milioane de lei (circa 36 milioane de euro), in crestere cu 15% fata de nivelul din 2016. In general, compania activeaza in zona uneltelor forestiere si de gradinarit, dar are in portofoliu si o serie de utilaje destinate constructiilor.
Interviu cu Ioan Mizil (54 de ani), directorul general al Stihl Romania, manager cu o experienta de 19 ani pe piata de motounelte si scule electrice.
 
- Care sunt gamele de produse preferate de clientii din Romania?
- Gamele cu cele mai consistente cresteri sunt, in mod traditional, motoferastraiele si motocoasele. Insa inregistram constant rezultate bune si pe zona echipamentelor de curatare cu inalta presiune. De altfel, compania a dezvoltat echipamente de acest tip special pentru sectorul constructiilor. Cresteri au fost inregistrate, insa, pe toate categoriile de produse electrice, dar mai ales in zona motouneltelor cu acumulator. An de an evolutia este una consistenta, fie ca vorbim de motoferastraie, motocoase sau foarfeci destinate ingrijirii gardurilor vii.
 
- Ce investitii aveti in derulare, in acest moment?
- In prezent, continuam investitia in dezvoltarea centrului din Otopeni. Avansam rapid cu lucrarile la noul centru de depozitare si logistica, care, practic, tripleaza ce avem in prezent. Noul spatiu va compensa capacitatea de stocare de care aveam nevoie deja de trei ani. Cu aceasta investitie, care se ridica la aproximativ 6 milioane de euro - din fondurile locale ale Stihl Romania -, vom demara noi procese de organizare si vom creste productivitatea, devenind mult mai eficienti in logistica si la nivelul tuturor proceselor companiei.
 
- Ce obiective aveti stabilite pe piata locala, pe termen scurt si mediu?
- Principalul nostru obiectiv este dezvoltarea retelei de dealeri si, implicit, a afacerilor. Recent, am implementat un sistem de comert online care le permite dealerilor sa isi integreze business-ul intr-o platforma online de vanzari. Pana in prezent, la STIHL Online Platform (SOP) au aderat 30 de dealeri, care sunt repartizati uniform pe teritoriul tarii. Lucram la implementarea acestui sistem de peste doi ani si ne bucuram ca partenerii nostri locali si l-au asumat intr-un numar atat de mare. Sistemul va permite fiecarui dealer sa-si pastreze si sa-si administreze clientii la fel ca pana acum, doar ca li se mai deschide inca un canal de comunicare si vanzare. Continuam, de asemenea, dezvoltarea retelei de dealeri, in prezent activand aproximativ 200 de societati, cu 375 de magazine. Ne aflam intr-o extindere continua a retelei, fiind in permanenta in cautare de parteneri noi, cu viziune de business si inclinatii tehnice.
 
- Cum a evoluat business-ul companiei in 2018?
- Din punct de vedere al business-ului, am atins in primele patru luni acelasi nivel ca anul trecut. Pe plan global, compania a anuntat rezultatele financiare anuale, care arata o crestere spectaculoasa de 9,7% in 2017, cifra de afaceri atigand 3,8 miliarde de euro. Pe langa segmentul produselor cu motoare cu ardere, aceasta crestere s-a datorat si utilajelor cu acumulator, introduse pe piata in ultimii ani, dar si digitalizarii produselor, prin implementarea de solutii inteligente. In tara noastra gamele de motounelte cu acumulator cresc de la un an la altul, in prezent comercializandu-se peste 22 de astfel de echipamente (motoferastraie, motocoase, foarfeci de gradina, suflante, motodebitatoare). In 2018, vom aduce pe piata locala noi astfel de modele, in gama D, destinate profesionistilor. Pentru sectorul de constructii, deja am lansat anul acesta motodebitatorul TSA 230, un utilaj cu acumulator care poate fi utilizat atat la interior, cat si la exterior, cu o adancime de taiere de pana la 70 mm. TSA 230 poate fi racordat la apa pentru debitarea umeda. Un alt utilaj de top destinat constructorilor este motodebitaoturul cu lant GS 461. Arata ca un motoferastrau, insa acesta taie betonul, caramizile sau tevile cu precizie, avand un lant de debitat diamantat. Anul trecut, grupul a depasit cifra de 10 milioane de echipamente motorizate vandute, in timp ce investitiile s-au plasat la 248 milioane de euro, pana in 2021 acestea urmand a creste la un miliard de euro, la nivel mondial.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter