RO EN
The cart is empty

GOPET investeste 1,5 milioane euro in achizitia de remorci intermodale proprii

Casa de expeditii Gopet Romania anunta investitii de 1.5 mil. euro in remorci intermodale proprii, care se vor adauga flotei deja existente. Gopet va detine pana la finalul anului 2023 o flota de 100 de remorci proprii, apropiindu-se astfel de unul dintre obiectivele stabilite in strategia de business: integrarea de solutii pentru a realiza transporturi mult mai prietenoase cu mediul si predictibilitate mai mare. 
Avand peste 20 de ani de activitate in domeniul transportului intermodal international, compania Gopet Romania, se pozitioneaza in top 15 national case de expeditii conform cifrei de afaceri obtinuta in anul 2022. Cu o crestere semnificativa de 22% fata de anul financiar 2021, compania a incasat in 2022 venituri de 235,8 milioane lei realizate din servicii de transport rutier, intermodal, maritim si aerian.
"Am inceput sa investim in remorci intermodale inca din anul 2020, iar acest aspect vine cu beneficii  multiple optimizand tranzitia catre un transport intermodal eficient si cu costuri reduse care sa contribuie la indeplinirea strategiei de business pe termen lung. Spre deosebire de containerele de 45”, remorcile intermodale permit realizarea operatiunilor de incarcare-descarcare din lateral sau de deasupra. Acest aspect este foarte important pentru clientii care prefera o capacitate marita de metri cubi si un management mai eficient al incarcarilor in perioadele supraincarcate ale anului. Prin intermediul acestor remorci ne putem adapta mai bine la posibilele intarzieri sau anulari de trenuri, avand astfel optiunea sa continuam parcursul pe road, rail sau ferry in eventualitatea unor situatii neprevazute. Desigur, nu trebuie omis nici deficitul de soferi profesionisti . Prin incarcarea remorcilor pe tren, reducem numarul de soferi necesari la gestionarea fluxurilor de marfuri, ceea ce echilibreaza raportul personal uman vs.marfa. Avand o retea diversificata de trenuri care fac legatura cu diferite terminale din Europa, prin colaboratorii nostri feroviari, intentionam inclusiv sa ne extindem reteaua de transport combinat”, declara Dan Suciu, Intermodal Project Manager la Gopet Romania.
 
 
Gopet Romania a devenit un jucator recunoscut in industrie gratie concentrarii tot mai atente pe solutii care implica transportul intermodal, sector in care compania detine deja o experienta semnificativa in-house, atat la nivel de expertiza de dezvoltare de setup-uri, cat si operationala. Acest aspect iese in intampinarea tendintei de reducere a amprentei de carbon pe transport prin servicii optimizate conform prevederilor in vigoare ale legislatiei europene de mediu, care incurajeaza migrarea spre mobilitate sustenabila. Cumulativ, in 10 ani, grupul a reusit sa transfere de pe road pe rail aproximativ 565.7 mii de tone de marfa, ceea ce se traduce in aproximativ 206.6 mii de tone dioxid de carbon (CO2). 
"Clientii arata un interes crescut pentru adoptarea unor solutii “verzi”, insa costurile raman un factor esential in procesul decizional privind alocarea contractelor. E nevoie de o revizuire la nivelul proceselor de procurement. Inca se compara in mod direct solutii de transport care au niveluri diferite de maturizare si structura de cost. Suntem deschisi sa implementam solutii personalizate, insa este esential sa dezvoltam parteneriate pe termen lung pentru a sustine investitiile necesare pentru o crestere durabila”, afirma reprezentantul companiei.
In domeniul transportului combinat (rutier-feroviar), Gopet Romania a sustinut inca de la infiintarea diviziei intermodal initiative pentru cresterea eficientei si sigurantei acestui mod de transport, promovand metode de fluidizare a procesului de expeditie. Un aspect esential al progresului realizat de Gopet Romania este finantarea obtinuta la nivel de Grup prin programul Marco Polo al Uniunii Europene, prin intermediul careia grupul de firme s-a axat pe crearea unor legaturi viabile de road-rail  intre Balcani si UK, propriul tren intermodal intre Curtici si Ruse, Bulgaria (2014) si cel de al doilea care a facut posibila ruta de comunicatii Oradea-Lodz, Polonia. In prezent, compania colaboreaza cu majoritatea rail providerilor importanti din Europa, concentrandu-se pe diversificarea setup-urilor si serviciilor oferite. 
"Crearea unor bloc trenuri proprii a fost o curba de invatare nemaipomenita pentru noi. Asadar, avem know-how si conexiuni pentru a construi solutii pentru clientii nostri. Infrastructura ramane o frana majora cand vine vorba de setup-uri care sa conecteze Romania cu Bulgaria sau Grecia. Pe de alta parte, spre vestul Europei avem la dispozitie multipli provideri cu servicii bine puse la punct, fiind mult mai eficient sa colaboram cu ei. Sigur, in perioada aceasta eficienta este pusa sub semnul intrebarii din cauza lucrarilor masive de infrastructura din Germania si Ungaria, dar si in Romania vor urma asemenea lucrari. De exemplu, ruta Oradea – Cluj se inchide incepand cu luna ianuarie 2024 pentru lucrari de electrificare. Este o perioada dificila, insa, cand toate aceste lucrari se vor incheia, va exista un real boom al transportului combinat”, adauga Dan Suciu, Intermodal Project Manager la Gopet Romania.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter