RO EN
The cart is empty

ATLAS COPCO si-a propus majorarea cu 40% a afacerilor si cresterea cotei de piata

In contextul in care piata locala a utilajelor si echipamentelor pentru constructii a inregistrat o crestere cu 30% in primul semestru din 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conducerea companiei Atlas Copco Romania si-a propus pentru acest an o majorare cantitativa cu 40% a vanzarilor pe segmentul de echipamente de constructii, precum si acapararea unei cote de piata tot mai importante. Societatea este reprezentanta locala a producatorului suedez omonim de compresoare industriale, echipamente de constructii, echipamente destinate aplicatiilor de minerit si excavare a rocilor, unelte pentru constructii, precum si scule pneumatice si electrice. Pentru anul 2014, reprezentanta din Romania a raportat la Ministerul Finantelor Publice afaceri totale de 90,6 milioane de lei si un profit net de circa 3 milioane de lei. "Pentru divizia de constructii, obiectivul de evolutie din 2015 are la baza o serie de actiuni concrete, printre care se afla extinderea retelei de distribuitori si cresterea competentei tehnice si comerciale in randul acestora. In perioada urmatoare vom organiza mai multe sesiuni specifice de training si formare atat pentru forta de vanzari, cat si pentru echipele de tehnicieni ale distribuitorilor. Vom elabora impreuna masuri practice pentru acestia, in vederea unei acoperiri cat mai eficiente a regiunii arondate. De asemenea, vom acorda o atentie sporita clientilor traditionali si vom utiliza experienta practica a acestora cu utilajele noastre pentru a incorpora in noile echipamente optiuni si caracteristici care sa raspunda cat mai bine solicitarilor concrete de lucru", a declarat Adrian Marincas, director de vanzari al Atlas Copco, pentru regiunea Europa de Sud-Est.
Astfel, compania anunta lansarea si promovarea, in 2015 si 2016, a unei noi serii de echipamente performante si competitive, in cadrul majoritatii gamelor de produse.
Referitor la tendintele actuale de pe piata utilajelor de constructii, directorul de vanzari Atlas Copco Romania a remarcat, in ultima perioada, o dubla polarizare a cererii, sub aspectul complexitatii echipamentelor. "Pe de o parte, exista o tendinta clara pentru achizitia de utilaje simple, robuste, specifice mai multor tipuri de aplicatii, insa, pe de alta parte, ne-au fost solicitate produse complexe, cu diferite extraoptiuni, care ne ajuta sa ne diferentiem de producatorii de masini de calitate inferioara", a precizat acesta.
In ceea ce priveste sectorul de inchiriere, Atlas Copco Romania a inregistrat o crestere de 43% in primele sase luni ale acestui an, fata de perioada corespunzatoare din 2014. "In acest caz, piata de petrol si gaze, alaturi de investitiile legate de obiectivele NATO din Romania au reprezentat vectorii care au contribuit la dezvoltarea segmentului respectiv", a explicat Adrian Marincas.
 
Reglementarea normelor de poluare - principala tendinta pe piata globala a utilajelor
In ultimii ani, la nivel mondial, a devenit tot mai evidenta tendinta pentru reglementarea cu mai mare strictete a normelor de poluare pe piata de utilaje, o atentie sporita fiind acordata inclusiv solutiilor de productivitate sustenabila. "In aceasta directie, de curand, Atlas Copco a fost desemnata, de catre revista americana specializata Newsweek Green Rankings, compania numarul unu din domeniul industrial, din punct de vedere al dezvoltarii solutiilor de productivitate sustenabila, cu impact asupra mediului. Publicatia a analizat 500 de mari companii tranzactionate public la nivel global, pentru a evalua modul in care acestea actioneaza asupra mediului. Alaturi de partenerii de cercetare Corporate Knights Capital si HIP Investors Inc., au fost evaluati indicatori precum consumul de energie si utilizarea apei, emisiile de gaze cu efect de sera si capacitatea de reciclare a deseurilor. Atlas Copco s-a clasat pe locul 11 in lume si pe prima pozitie pe segmentul industrial", a mai spus Adrian Marincas.
Produsele inovatoare din portofoliul Atlas Copco includ compresoare cu motoare avand turatie variabila, o tehnologie pe care grupul a dezvoltat-o inca din 1994 si care permite acestor echipamente sa functioneze exact la viteza necesara, reducand consumul de energie. In 2013, compania suedeza a patentat tehnologia VSD+, care injumatateste consumul de energie, comparativ cu cea utilizata la compresoarele traditionale.
In 2015, Atlas Copco a lansat turnurile de iluminat din seria QLB 60, in care lampile conventionale au fost inlocuite cu unele ce utilizeaza tehnologia LED si cu blocuri optice care confera aceeasi luminozitate precum cele traditionale, insa au un consum de 3-4 ori mai mic. "Eforturi similare in cercetare-dezvoltare au fost intreprinse si in cadrul diviziei de pompe submersibile si motopompe Atlas Copco, iar rezultatele acestor demersuri s-au concretizat prin lansarea unor pompe cu parametri functionali superiori, beneficiind de un consum de energie cu pana la 20% mai redus decat al principalilor competitori de pe piata. Securitatea muncii si siguranta in exploatarea echipamentelor reprezinta aspecte prioritare in dezvoltarea noilor produse. Respectarea si chiar depasirea normelor de siguranta in exploatare, impuse de legislatia europeana in domeniu, au dus la producerea unor echipamente cu protectii sporite a partilor fierbinti, a celor aflate in miscare sau impotriva nivelului de zgomot si al vibratiilor transmise operatorilor", a explicat reprezentantul Atlas Copco Romania.
***
Grupul suedez Atlas Copco este unul dintre liderii pietei globale de utilaje si compresoare industriale si pentru constructii, deruland afaceri anuale de circa 10 miliarde euro. In 2013, compania a aniversat 140 de ani de activitate in industrie, minerit si constructii.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter