RO EN
The cart is empty

GRAFEX: Afacerile de familie pariaza pe sustenabilitate si inovatie

Fondatorii afacerilor antreprenoriale din Romania predau stafeta. Generatia celor cu Internetul in buzunar o preia. Au calatorit. Au studiat. S-au intors si vor sa duca compania mai departe. Misiunea fondatorilor a fost „s-o duca mai bine”. Misiunea celei de-a doua generatii este sa construiasca o lume mai buna.
Dincolo de diferente generationale continuitatea pare sa fie numitorul comun. Conteaza dezvoltarea de noi produse si servicii relevante pentru piata, centrarea pe clienti si angajati, planuri de investitii si oameni capabili sa duca povestea de afaceri mai departe.
Grafex s-a nascut ca urmare a identificarii unei nevoi acute de produse si servicii de etansare de calitate pe piata din Romania, un segment al industriei care era insuficient exploatat la mijlocul anilor ‘90. Experienta fondatorilor in stiinta materialelor si proiectarea de echipamente in domeniul de petrol si gaze au jucat un rol important in decizia luata in anul 1996 de a deveni producator de garnituri si alte materiale de etansare.
Domeniul etansarilor este unul de maxima importanta raportat la rolul pe care o garnitura, de exemplu, il joaca in cadrul unui echipament industrial. In intreg procesul de fabricatie Grafex utilizeaza materiale care sunt 100% ecologice: grafitul expandat, polimeri PTFE, fibre minerale, sintetice, organice.
Politica de sustenabilitate implementata de companie are ca directii principale diminuarea cantitatii de CO2 eliminata in atmosfera, precum si respectarea celor mai stricte normative in domeniul protectiei mediului.
Astfel, clientii beneficiaza de produse de etansare certificate de organismele nationale si internationale, punand astfel umarul la eforturile de imbunatatire a calitatii aerului si utilizarea resurselor si a materialelor prietenoase cu mediul inconjurator.
Afacerile de familie contribuie la dezvoltarea economiei globale, avand cea mai mare contributie la PIB-ul global si un impact important asupra pietei muncii.
Grafex este o afacere de familie care a evoluat an de an. Initial, echipa numara trei persoane in anul 1996 si a ajuns in 2021 la mai mult de 60 de angajati. Principala caracteristica a echipei o reprezinta gradul inalt de specializare in domeniul de activitate - etansarile.
Cele mai recente investitii facute de companie sunt reprezentate de extinderea capacitatii de productie, fapt materializat prin construirea unei noi hale de productie si achizitionarea echipamentelor aferente acesteia. Calitatea produselor fabricate si suportul tehnic prompt si profesionist au facut ca Grafex sa devina principalul furnizor pentru rafinariile din Romania, dar si pentru mari companii la nivel international.
 
Strategia de dezvoltare pentru perioada urmatoare de timp cuprinde trei elemente importante
1. Consolidarea pozitiei de lider pe piata etansarilor din Romania.
2. Cresterea numarului de clienti straini si a exportului pe pietele externe.
3. Dezvoltarea de noi produse si servicii cu care sa vina in intampinarea clientilor.
Rezultatele unui studiu realizat de o companie de consultanta globala, arata ca printre cele mai importante provocari ale proprietarilor afacerilor de familie in aceasta perioada se afla inovatia (66%), accesul la forta de munca cu abilitatile si calificarile necesare dezvoltarii afacerii (60%) si digitalizarea (44%).
Pentru 80% dintre respondenti digitalizarea, inovarea si tehnologia sunt provocari semnificative pentru afacerile lor. Schimbarile digitale in cazul afacerilor de familie inseamna niveluri de ingrijorare ce depasesc media si care variaza de la aparitia unor noi competitori, pana la vulnerabilitatea securitatii cibernetice.
Acelasi studiu arata ca 69% dintre respondenti spun ca se asteapta si chiar incurajeaza generatia urmatoare de lideri ai afacerii - inclusiv membrii familiei - sa capete experienta si sa dezvolte aptitudini si calificari in afara afacerii de familie pentru a tine pasul cu inovatia.
Liderii afacerilor de familie se confrunta cu o multitudine de provocari, dar succesiunea de la o generatie la alta este poate una esentiala. Dincolo de nevoia afacerilor de familie de a se digitaliza si de a-si diversifica portofoliul investitional, este prioritara cerinta de a-si defini succesul din perspectiva longevitatii. De aceea afacerile de familie se concentreaza asupra planurilor sustenabilitate, inovatie, si a viitorului generatiilor urmatoare pe termen lung.
 
Un material de Rodica Lazar, CEO Grafex

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter