RO EN
The cart is empty

WIENERBERGER: Cresteri record pe segmentele de infrastructura si renovari

Producatorul austriac de materiale pentru constructii Wienerberger a obtinut venituri totale de 796,5 milioane de euro in primele trei luni ale acestui an, nivel similar celui realizat in perioada corespunzatoare din 2020 (793,3 milioane de euro). Potrivit datelor grupului, cu activitati in domeniul productiei de caramida, pavaje din beton, tigla ceramica si tubulatura, grupul a raportat un nivel record al profitabilitatii, evolutia foarte buna a afacerilor datorandu-se mai ales activitatii intensive pe sectoarele de infrastructura si renovari.
"Rezultatele obtinute in primul trimestru confirma inca o data faptul ca, in ultimele luni, am reactionat rapid si in mod adecvat mediului de business provocator. Activitatea din domeniile de constructii noi si infrastructura s-au derulat relativ la inceputul anului 2021, dar au revenit semnificativ in cursul lunii martie. Primele luni ale acestui an au fost marcate de o crestere a activitatilor de renovare pe toate pietele noastre. Pe acest segment, Wienerberger a beneficiat de solutiile sustenabile si inovatoare pe care le produce si comercializeaza", a declarat Heimo Scheuch, CEO al grupului Wienerberger.
In ansamblu, afacerile realizate de grupul austriac in primele trei luni ale anului pe segmentul produselor pentru cladiri (Building Solutions Business Unit) au ajuns la 478,5 milioane de euro, dupa o scadere de 4% comparativ cu aceeasi perioada din 2020. Indicatorul de profitabilitate operationala (EBITDA) s-a redus, de asemenea, cu 8,4%, la 76,8 milioane de euro.
In ceea ce priveste divizia de solutii pentru instalatii/ tubulatura (Piping Solutions Business Unit) veniturile Wienerberger din primele trei luni ale anului s-au situat la 240,7 milioane de euro, in crestere cu 9% in raport cu aceeasi perioada din 2020. Potrivit datelor grupului, activitatea pe acest segment a fost foarte dinamica, subsidiarele gestionand foarte bine majorarile de preturi ale materiilor prime, dar si blocajele din lanturile de aprovizionare. Indicatorul de profitabilitate operationala al diviziei de tubulatura a crescut, in intervalul analizat, cu 13%, la 21,2 milioane de euro.
Divizia din America de Nord a realizat, la randul sau, venituri record in primele trei luni ale acestui an, raportand o crestere de 7% a acestora comparativ cu perioada corespunzatoare din 2020, la 76,5 milioane de euro, in contextul in care EBITDA s-a majorat semnificativ (+81%), la 9,2 milioane de euro.
 
Impact negativ estimat la 20 de milioane de euro, al cresterilor de preturi
In prima jumatate a acestui an, conducerea grupului Wienerberger estimeaza mentinerea unui mediu economic incert, generat de pandemia de Covid-19, dar se asteapta, totodata, la o revigoarea activitatii atat in ceea ce priveste constructiile noi, cat si la mentinerea trendului crescator pe segmentul de infrastructura.
Totodata, specialistii se mai asteapta la noi cresteri de preturi pana la finalul acestui an. "Rezilienta lanturilor de aprovizionare ale grupului, inclusiv din surse locale, dar si politicile de acoperire a tuturor unitatilor de productie, vor continua sa ofere un anumit nivel de protectie impotriva majorarii costurilor de intrare. In ceea ce priveste evolutia cotatiilor materiilor prime si a altor consumabile utilizate in productie, acestea vor fi acoperite prin cresteri de preturi pe intreg parcursul anului 2021. Dupa am anuntat deja, scumpirile excesive ale granulelor din plastic vor afecta negativ rezultatele grupului in trimestrele 2 si 3, impactul calculat fiind estimat la circa 20 de milioane de euro. Avand in vedere contextul pietei, aceste majorari nu vor putea fi transmise imediat clientilor, ci pana la finalul trimestrului al doilea. Suma de 20 de milioane de euro este deja inclusa in ghidul de business pentru anul 2021", noteaza reprezentantii Wienerberger in raportul financiar aferent primului trimestru.
***
Grupul Wienerberger opereaza 197 de unitati de productie in 29 de tari, fiind cel mai mare producator global de caramizi si lider pe piata europeana de tigla ceramica, pavaje din beton si sisteme de tubulatura. In total, compania are 16.619 angajati. In Romania, grupul detine sapte unitati de productie, din care patru de caramida si trei de pavaj din ciment.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter