RO EN
The cart is empty

Pipelife Romania vizeaza patrunderea pe o noua piata

Petru Avram (43 de ani)
Functia / firma: Director General al Pipelife Romania;
Experienta profesionala: 1995-2000 director de dezvoltare si co-fondator al companiei Editronic Int'l (Bucuresti); 2000-2006 director general co-fondator al firmei Compet Matcon (Bucuresti);
Studii: Universitatea Politehnica din Capitala, Facultatea de Electronica si Telecomunicatii;
Hobby: sah, calatorii.

Pipelife Romania, membra a grupului Pipelife International, a inceput, in anul 1996, activitatea de comercializare a conductelor de plastic (PVC, PE), prin deschiderea unui depozit in orasul Cluj-Napoca. Doi ani mai tarziu, compania a inaugurat unitatea de productie de la Miercurea Ciuc, unde, in prezent, beneficiaza de 7 linii de extrudare, avand o capacitate totala de 10.000 tone/an. Domeniul de activitate al grupului il constituie dezvoltarea, producerea si distributia sistemelor integrate de conducte si fitinguri din material plastic, pentru transportul si protectia apei, energiei si informatiei.

- Care sunt obiectivele companiei pentru 2008?
- In 2007 am avut ca obiectiv principal marirea cotei de piata in Romania, ceea ce a presupus o crestere a cifrei de afaceri peste ritmul masiv de evolutie a segmentului de profil. Astfel, fata de o majorare generala a sectorului specific de circa 33%, am inregistrat o rata de crestere de 49%. Veniturile realizate in 2007 au depasit 14 milioane de euro, fata de 9,5 milioane de euro, in 2006. Ca volum, aceasta a insemnat peste 3.500 tone de PVC si aproape 5.000 tone de polietilena (PE). Pentru a.c. ne propunem un ritm de crestere peste cel al pietei de profil, adica de aproximativ 20% - 25%. Totodata, avem in derulare un program de investitii cu o valoare de peste 1,5 milioane de euro la nivel local, prin care ne propunem eficientizarea si dezvoltarea capacitatilor de productie. Pentru 2008 avem in vedere intrarea intr-un domeniu nou, pe care-l consideram ca avand un potential important, si anume sectorul de tubulatura si accesorii pentru irigatii, destinat, in principal, segmentului agricol.

- Cum estimati ca va evolua piata locala a tubulaturilor?
- Romania a inregistrat, in ultimii doi ani, unul dintre cele mai mari ritmuri de crestere din Europa in ceea ce priveste piata materialelor de constructii, inclusiv a tubulaturii din material plastic. La aceasta situatie au contribuit atat «entuziasmul» generat de integrarea in UE (concretizat prin diverse proiecte finantate din fonduri europene), cat si «explozia» sectorului imobiliar, in toate domeniile: rezidential, birouri, logistic. In mod normal, ar trebui ca acest trend ascendent sa continue si in anii urmatori, deoarece, spre exemplu, ne situam inca sub media europeana referitor la accesul populatiei la utilitati – apa, canalizare, gaz. Pe de alta parte, insa, au inceput sa apara unele semne ingrijoratoare privind ritmul sustenabil de crestere in acest sector dinamic. Exista un deficit al fortei de munca, ceea ce genereaza probleme / intarzieri in realizarea constructiilor. Sectorul imobiliar, care in alte tari este deja in declin ca urmare a crizei din 2007 din SUA, nu va mai fi un «Eldorado» pentru investitori.

- Care sunt problemele cu care va confruntati?
- Piata autohtona continua sa fie sensibila la pret, in special in domeniul materialelor de constructii. In privinta tubulaturii (pentru apa, canalizare), de exemplu, faptul ca este ingropata in pamant determina numerosi antreprenori sa puna accent numai pe pret, nu si pe calitate, aspect, rezistenta la solicitari etc. In consecinta, exista unii furnizori care fie nu respecta in totalitate normativele in vigoare, fie folosesc materie prima reciclata si / sau de slaba calitate. Problema, pe termen lung, consta in faptul ca se poate induce perceptia ca tubulatura din plastic nu este fiabila - desi testele efectuate in strainatate au demonstrat faptul ca durata de rezistenta, in conditii de exploatare normala, a acestora depaseste 50 de ani. Un singur exempu in acest sens: tevile de pexal, care dupa intrarea «timida» pe piata la sfarsitul deceniului trecut, sunt acum tot mai putin utilizate din cauza importului masiv de produse de slaba calitate, care au cedat la scurt timp dupa instalarea la utilizatorul final (fisuri, imbinari defectuoase etc).

- Cum credeti ca se poate preintampina fenomenul «dumping»?
- Exista foarte multi producatori de tubulatura din plastic si, cu siguranta, nu toti sunt certificati si verificati din punct de vedere al calitatii fabricatelor de catre organismele abilitate. Acest fenomen este un efect al cererii masive din ultimii ani, care a determinat unii antreprenori (anterior doar comercianti / constructori) sa devina producatori de conducte. Pe langa problemele referitoare la material, durabilitate, consistenta etc., ne confruntam si cu anumite cazuri de inselare deliberata a consumatorului, prin inscriptionarea pe produse a unor informatii incorecte, inclusiv in ceea ce priveste lungimea, grosimea de perete s.a. Se pune, astfel, o mare presiune asupra producatorilor seriosi, in sensul mentinerii unor preturi scazute, la limita profitabilitatii. Acest lucru are efecte negative asupra tehnologizarii si eficientizarii activitatii marilor producatori. Antreprenorii trebuie sa cunoasca toate aceste riscuri ale utilizarii unor materiale ieftine. De asemenea, o solutie practica ar fi implicarea activa a autoritatilor de control si reglementare a pietei, precum si crearea unei asociatii a producatorilor de profil, care sa impuna un standard minim acceptabil de calitate. Informatii suplimentare, la www.pipelife.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter