RO EN
The cart is empty

Isover va realiza o noua unitate de productie

Razvan Stefanescu (44 de ani)
Functia / Firma: Director General al Saint-Gobain Isover Romania;
Experienta profesionala: 12 ani de experienta in management general; din 1998 - director general al Saint-Gobain Isover Romania;
Studii: Institutul Politehnic Bucuresti (1983-1988); Executive MBA (2002-2004);
Hobby: calatorii, bricolaj

Saint-Gobain Isover Romania, activa pe piata autohtona din anul 1998 (din 2005 - la nivel de productie locala), este subsidiara a grupului Saint-Gobain (din Franta). La nivel global, holdingul a raportat venituri totale de peste 43 miliarde euro. In Romania, firma detine mai multe unitati de productie, respectiv: fabrica de ipsos si cea de placi de gips-carton (Rigips) la Turda, o unitate de concasare / procesare a rocii de gips la Cheia, mortare si sape uscate (Weber) - la Turda si Branesti, o fabrica de sticla trasa la Calarasi si unitati de de productie de vata minerala de sticla si vata bazaltica (Isover) - la Ploiesti. De asemenea, compania are in dezvoltare activitatea de comercializare a conductelor si racordurilor din fonta ductila, respectiv inceperea activitatii la Brodrene Dahl si Ventistal, societati ale grupului care distribuie sisteme de ventilatie si fitinguri pentru domeniul naval.

- Care sunt obiectivele companiei pentru anul curent?
- In toamna acestui an vom demara constructia celei de-a doua linii de vata minerala de sticla, prin care urmarim dublarea capacitatii de productie actuala a acestui produs. Obiectivul are ca termen de finalizare luna februarie 2010, pentru definitivarea acestuia fiind necesare fonduri de aproximativ 35 milioane de euro. Avem in vedere, de asemenea, marirea capacitatii de productie a fabricii de vata minerala bazaltica. In 2007 am lansat primele produse de vata minerala de sticla sub forma de saltele rulate fabricate in Romania, avand aplicatii diverse, o prioritate fiind, pentru 2008, stabilizarea noii productii, marirea capacitatii unitatii de vata bazaltica si diversificarea ofertei de produse. Tinand cont de tendintele actuale, linia producatoare de vata minerala de sticla de la Ploiesti (inaugurata in 2007) va produce exclusiv pentru piata locala, in timp ce noua fabrica va deservi atat piata autohtona, cat si pe cele vecine tarii noastre. 

- La ce rezultate financiare va asteptati in 2008?
- Pentru a.c. preconizam o cifra de afaceri de 45 milioane de euro, reprezentand o majorare de circa 50% fata de 2007, cand aceasta a fost de 30 milioane de euro. Obiectivul urmeaza o evolutie normala, in contextul cresterii segmentului materialelor termoizolatoare si fonoabsorbante de 30% - 35% pe an. De asemenea, apreciem o mentinere la nivel ridicat a cererii, probabil cu un procent ceva mai redus, cel putin in primul semestru.

- Ce prevede strategia pentru dezvoltarea companiei?
- Strategia noastra pe termen scurt si mediu este aceea a liderului de piata, cu tot ceea ce implica aceasta pozitionare: notorietatea brand-ului si criteriile de decizie pentru alegerea produsului. Avem, evident, strategii si pe termen lung, una dintre acestea fiind viziunea de a fi perceputi ca lider de necontestat in domeniul termoizolatiilor si confortului acustic. In contextul unor majorari constante ale segmentului de profil (+25% - 30% pe an), avem in vedere, totodata, sa ne mentinem peste nivelul de evolutie al pietei.

- Ce solutii oferiti pentru a va alinia la standardele UE?
- Alterarea climatului la nivelul intregii planete, prin emisia unor importante noxe in atmosfera, reprezinta o sfidare la adresa umanitatii si o provocare pentru noi. Ne-am implicat dintotdeauna in protectia mediului, prin imbogatirea permanenta a gamei de produse in scopul promovarii unor materiale eficiente, conforme cerintelor europene. Izolarea eficienta a cladirilor reprezinta o solutie pe care o propunem. Izolatiile realizate cu produse noatre permit nu numai diminuarea consumului de energie termica, ci si reducerea semnificativa a cantitatilor de noxe emise in atmosfera. Totodata, un spatiu bine izolat contribuie la ameliorarea confortului termic si acustic al utilizatorului. Cele mai multe tari europene au promulgat deja legi cu privire la consumul energetic si necesarul minim de materiale termoizolatoare. 

- Caracterizati starea concurentiala din zona de activitate.
- Contabilizand, la finele anului trecut, un total de peste 50 de producatori locali de polistiren expandat si de 3 producatori de polistiren extrudat, putem afirma ca ne desfasuram activitatea intr-un mediu puternic concurential. Pe segmentul de vata minerala, concurenta este mai redusa. Companiile mari pe plan european sunt prezente si in Romania. Daca ne raportam la Europa de Est (cu exceptia Rusiei), urmam, cu siguranta, evolutia inregistrata in Polonia. In ceea ce priveste Europa de Sud-Est, ritmul de crestere din Turcia, Romania, Bulgaria si, poate, Serbia este comparabil, marimea tarilor si totalul populatiei determinand volumele vandute in statele enumerate mai sus. Apreciez ca, datorita investitiilor din anul precedent si a celor aflate in derulare, segmentul specific va inregistra un trend ascendent cel putin in urmatorii 4 - 5 ani. Ritmul alert de evolutie al Romaniei, mai ales in contextul integrarii europene, mentine un numar mare de proiecte aflate in executie si, implicit, o cerere ridicata pentru materialele de constructii. Informatii suplimentare, la www.isover.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter