Vanzarile producatorului franco-elvetian de ciment LafargeHolcim, lider global in domeniu, au crescut cu 4,8% in primele sase luni ale acestui an, ajungand la 13,27 miliarde franci elvetieni (CHF), la un nivel al profitului operational recurent (EBITDA) de 2,48 miliarde CHF (-1,4%). Rezultate foarte bune au fost inregistrate in trimestrul al doilea din 2018, perioada in care vanzarile nete s-au majorat cu 6,2%, la 7,44 miliarde CHF, iar profitul operational recurent a ajuns la 1,78 miliarde CHF, dupa o crestere de 1,5%.
"Sunt foarte multumit de cresterea vanzarilor din prima jumatate a anului in curs, in special de rezultatele din trimestrul al doilea. Cresterea preturilor la energie si inflatia costurilor au fost reale provocari. Problemele operationale de pe diverse piete au fost abordate si ne asteptam la o crestere a marjelor in contextul mentinerii trendului ascendent al cererii in a doua parte a acestui an. In acelasi timp, ne concentram pe implementarea Strategiei 2022 - Construim pentru Crestere. Recentele achizitii realizate in SUA si Franta ne demonstreaza capacitatea de a identifica oportunitati pe cele mai atractive piete. Continuam sa ne focusam pe indeplinirea obiectivelor din 2018, care prevad o majorare de 3%-5% a vanzarilor anuale si o majorare EBITDA recurent de minimum 5%", a declarat Jan Jenisch, CEO al Lafarge Holcim.
Din punct de vedere regional, in intervalul ianuarie-iunie 2018, vanzarile din regiunea Asia-Pacific s-au situat la 3,8 miliarde CHF (+9,4%), cele din Europa au ajuns la 3,66 miliarde CHF (+3,4%), in America Latina s-au raportat vanzari nete de 1,42 miliarde CHF (+12,9%), in America de Nord rulajul a ajuns la 2,47 miliarde CHF (+2,3%), in timp ce afacerile din zona central-estica a Africii s-au plasat la 1,53 miliarde CHF, dupa o scadere de 7,4%.
In Europa s-au inregistrat evolutii optime pe majoritatea pietelor, in special in trimestrul al doilea. Cresterea vanzarilor nete a fost mai accentuata in Germania si Franta, desi au existat anumite constrangeri legate de productie care au afectat, temporar, dinamica castigurilor. Volumele comercializate in Marea Britanie s-au mentinut la un nivel stabil, dar profitul din regiune a scazut, in special din cauza cresterii costurilor cu productia. Performante remarcabile au fost inregistrate si in Europa Centrala si de Est.
Din punct de vedere cantitativ, vanzarile totale de ciment realizate de grupul LafargeHolcim in primele sase luni ale acestui an s-au situat la 108,2 milioane de tone (+0,6%), cele de agregate au ajuns la 125,3 milioane de tone (-2,1%), iar cele de betoane s-au majorat cu 0,7%, pana la 24,6 milioane de metri cubi. In Europa, vanzarile de betoane au inregistrat o crestere importanta (+3,7%), ajungand la 9,3 milioane mc, in special datorita cererii crescute din Franta, Romania, Grecia si Serbia.