RO EN
The cart is empty

CRH Romania: Usoara crestere a afacerilor prognozata pentru acest an

CRH Structural Concrete (judetul Prahova), cunoscut si ca Ergon Romania, subsidiara locala a grupului irlandez CRH alaturi de Elpreco, a inregistrat o cifra de afaceri de 36 milioane de lei in 2012, pentru anul in curs conducerea companiei mizand pe un nivel similar sau pe o usoara crestere in acest an. De asemenea, din punct de vedere cantitativ, productia fabricii detinute de companie pe plan local, situata la Brazi, a inregistrat o crestere de la 12.000 mc de structuri din beton in 2011 la 15.000 mc anul trecut. Potrivit datelor firmei, cele mai importante santiere in cadrul carora s-au livrat materiale au fost constituite de autostrazile Cernavoda - Constanta si Deva - Sibiu, unde au fost furnizate cantitati importante de grinzi si elemente pentru constructia de poduri. "In ansamblu, in 2012 am inregistrat o usoara crestere fata de anii precedenti. Pentru perioada urmatoare estimam o evolutie moderata a productiei, asteptand ca sectorul de constructii sa revina treptat, mai ales in ceea ce priveste segmentul de infrastructura. CRH a accesat piata romaneasca cu scopul declarat de a se situa in topul furnizorilor de prefabricate din Romania. De la inceputul activitatii ne-am concentrat, astfel, pe livrarea de elemente pentru poduri si structuri industriale. Dispunand de una din cele mai moderne tehnologii de precomprimare disponibile la nivel european in acest moment, CRH a impus solutii moderne pentru grinzi de pod, promovand la nivel national solutia de grinzi lungi de pod tip Ergon si Ferrobeton (cu inaltimi cuprinse intre 80 cm si 200 cm), care sa inlocuiasca tehnologia grinzilor post-tensionate, in scopul realizarii unor economii substantiale de timp de executie si al cresterii calitatii lucrarilor specifice", a declarat Alpár Kozma, director de vanzari al CRH Romania.
 
Extindere a activitatii in domeniul antreprenoriatului general
Principalul obiectiv stabilit pentru perioada urmatoare vizeaza, pe langa cresterea cotei de piata pe segmentul traditional de activitate, extinderea in domeniul antreprenoriatului general pentru structuri industriale de dimensiuni mici si medii. "Avand in vedere capacitatea mare de productie de care dispunem in fabrica de la Brazi, precum si posibilitatea de a produce si manipula elemente de dimensiuni mari (cum ar fi grinzile de pod de 44 de metri lungime), ne dorim sa participam la mai multe lucrari de executie a podurilor si pasajelor. Totodata, datorita tehnologiei de pretensionare si tipurilor de cofraje de care dispunem, putem oferi alternative optime la structurile clasice din otel pentru acoperis, la constructia halelor cu deschideri mari. Avem in vedere, de asemenea, introducerea pe piata din Romania a unor noi tipuri de elemente prefabricate, precum cele de parapeti despartitori si de siguranta pentru drumuri, structuri pentru tuneluri, treceri de cale ferata etc. In acest scop, anul acesta am obtinut certificatul AFER pentru fabrica din judetul Prahova", a precizat reprezentantul CRH Romania.
 
Dificultati tehnice din cauza metodelor invechite propuse de proiectanti
Referitor la problemele pe care le intampina in desfasurarea activitatii din Romania, Alpár Kozma indica dificultatea cu care se incaseaza contravaloarea facturilor pentru lucrarile executate. "In continuare, exista si riscul ca societatea cu care se semneaza contractul sa devina incapabila de plata si, in consecinta, companiile furnizoare sa inregistreze pierderi", a precizat directorul de vanzari al CRH. Din punct de vedere tehnic, una dintre principalele probleme remarcate este consecinta faptului ca metodele de proiectare si tipurile de grinzi moderne nu sunt inca raspandite in Romania, conditii in care foarte multi proiectanti aplica in proiecte elemente si metode invechite, mai sensibile la uzura si destul de costisitoare pentru client. Transportul elementelor de dimensiuni mari (avand lungimi de 30m - 40m) reprezinta, in sine, o problema. "Dificultatea rutelor de transport rutier face ca, in unele cazuri sau distante mai mari, costul transportului sa devina factorul cel mai nefavorabil. Colaboram cu firme cunoscute si performante de transport si incercam sa optimizam la maximum aceasta zona a serviciilor noastre. O alternativa pentru transportul la distante mari poate fi reprezentat si de caile ferate", a mai spus Alpár Kozma.
***
CRH Romania este parte a grupului irlandez CRH, companie ce a realizat, in 2012, o cifra de afaceri de 18,65 miliarde euro, in crestere cu 3% fata de anul anterior. Informatii suplimentare, la www.crh.com
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter