RO EN
The cart is empty

CBRE vizeaza o cota de 30% pe piata spatiilor de birouri din Romania

Razvan Iorgu (36 de ani)
Functia/Firma: director general, CBRE Romania;
Experienta profesionala: peste 10 ani in domeniul imobiliar.
 
Compania de consultanta imobiliara CBRE, filiala locala a liderului mondial in servicii imobiliare - estimeaza continuarea trendului ascendent al afacerilor din sectoarele de birouri si retail, avand in vedere schimbarile survenite in ultimii ani. Departamentul de Retail din cadrul CBRE detine o pondere importanta pe piata din Romania, compania fiind, inca de anul trecut, agent exclusiv pentru inchirierea Adora Mall Craiova, Cora Brasov si Corall Constanta. In 2012, in portofoliul societatii au fost incluse obiective precum Cora Slobozia si Sun Plaza, pentru acesta din urma fiind asigurate servicii de consultanta la inchiriere. Anul trecut, Departamentul de Birouri a incheiat contracte cu o valoare totala de 30 milioane de euro, principalul obiectiv al conducerii CBRE fiind depasirea cu pana la 20% a acestui nivel in 2012.
 
- Cum credeti ca va evolua piata imobiliara in perioada urmatoare?
- Segmentele de retail si birouri isi vor continua, in perioada urmatoare, tendinta ascendenta din ultimul timp, 2013 si 2014 fiind anii in care se vor livra proiecte mari, in special in zonele Barbu Vacarescu si Orhideea, din Capitala. Segmentul de retail isi va pastra trendul de crestere, in pofida faptului ca, dupa al doilea semestru din 2011, in care s-a inregistrat cel mai mare nivel al livrarilor de centre comerciale luand in considerare momentul de referinta din 2008, in primul semestru din 2012 numarul acestora a fost mult mai redus. Pana la finele a.c. vor fi operationale proiecte ca Auchan City Crangasi, Cora Rahova, InterCora Mihai Bravu, Ploiesti Shopping City sau Cora Bacau. Anul trecut, activitatea totala de inchiriere a spatiilor de birouri clasele A si B a vizat aproximativ 262.000 mp, tranzactia medie fiind de 1.200 mp. In acest context, CBRE Office si-a pastrat pozitia de lider, iar obiectivul acestui departament pentru 2012 este marirea cotei de piata de la 20% la 30%. In ceea ce priveste sectorul imobiliar industrial, se inregistreaza o evolutie stabila, insa primim un semnal pozitiv din piata, datorita unor noi investitii anuntate la Turda si Ploiesti.
- Estimati dezvoltarea cererii de spatii comerciale si de birouri in perioada urmatoare.
- In primul trimestru al acestui an, cererea pe piata de birouri din Bucuresti s-a pastrat la un nivel similar cu aceeasi perioada a anului trecut, dar in prezent observam o crestere de 42% fata de semestrul anterior. In ceea ce priveste sectorul comercial, retailerii internationali au continuat expansiunea atat in Bucuresti, cat si in provincie. Cei mai activi au fost comerciantii din industria textila, cum ar fi H&M, marcile Inditex, C&A sau New Yorker, precum si cei din sectorul alimentar, intre care se afla Mega Image, Profi, Lidl, Carrefour, Cora sau Auchan. Departamentul industrial al CBRE a inregistrat un inceput de an foarte bun si exista o activitate intensa in continuare in zona de productie, proiectele la care lucram in acest moment fiind aproape de finalizare.
- Care sunt obiectivele companiei pe termen mediu?
- Dintre obiectivele noastre se disting, pe langa cele mentionate anterior, cresterea numarului de mandate exclusive si co-exclusive pe segmentul de retail, un domeniu ce se va dovedi foarte activ pana la sfarsitul acestui an. Incepand din 2012, in cadrul CBRE Romania functioneaza si un departament de Project Management, prin intermediul caruia oferim clientilor servicii precum: gestionarea proiectelor pentru lucrari de constructii noi si a contractelor de antrepriza, coordonare si management al operatiunilor de amenajari interioare si al celor de mutrare, consultanta in domeniul sustenabilitatii proiectelor si cladirilor verzi etc.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter