RO EN
The cart is empty

BOSCH a obtinut vanzari de aproape 500 milioane euro in 2021, la nivel national

Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2021 cu 2,4 miliarde de lei (494 milioane de euro) in vanzari consolidate in Romania, inregistrand astfel o crestere de aproximativ 10 procente fata de anul trecut. Vanzarile totale nete de 8,2 miliarde de lei (1,7 miliarde de euro) din Romania, inclusiv vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au inregistrat o crestere anuala de 19 procente. „In 2021, Grupul Bosch din Romania a obtinut o performanta foarte buna, cu o crestere de doua cifre in toate sectoarele de afaceri, in ciuda mediului dificil legat de pandemia de coronavirus, a blocajelor de aprovizionare pentru semiconductori si a costurilor mai mari ale materiilor prime”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. si reprezentant al Grupului Bosch in Romania.
„Cresterea vanzarilor in 2021 s-a datorat in principal extinderii operatiunilor si investitiilor noastre pe termen lung in productie, in activitati de cercetare-dezvoltare si, de asemenea, in domeniul serviciilor, in urma unei strategii centrate pe tehnologie, sustenabilitate si inovare. Acest rezultat de succes al exercitiului financiar 2021 a fost posibil datorita angajamentului extraordinar si rezilientei angajatilor nostri”, a adaugat Boldijar. Bosch in Romania a avut un inceput bun in 2022, cu o usoara crestere comparativ cu anul anterior.
Pentru anul in curs, compania intentioneaza sa isi consolideze in continuare pozitia strategica in tara, in special in domeniul activitatilor de cercetare si dezvoltare. Cu toate acestea, Bosch afiseaza o prognoza modesta in tara pentru anul 2022 din cauza incertitudinilor considerabile generate de pandemia de coronavirus la nivel mondial si de razboiul din Ucraina. „Desi, din cauza situatiei actuale, ne asteptam la un an provocator si in Romania, ramanem dedicati pietei locale si potentialului sau pe termen lung”, a continuat Boldijar.
Compania pune in aplicare numeroase masuri pentru a asigura un mediu de lucru post-pandemie adecvat. Prin initiativa „Smart Work”, Bosch a implementat un model de colaborare hibrid, modeland sistematic interactiunea dintre lucrul la distanta si prezenta in locatiile companiei. Noul model de lucru hibrid, care a fost creat cu implicarea si contributia activa a angajatilor, se bazeaza pe flexibilitate, incredere si rezultate si favorizeaza bunastarea, eficienta si inovatia angajatilor. Numarul angajatilor din cele cinci locatii Bosch din Romania a fost de aproximativ 8.800 la 31 decembrie 2021, in crestere cu 7,7 procente fata de anul precedent.
 
Investitii continue pe termen lung in Romania
Romania este o locatie importanta din punct de vedere strategic pentru Grupul Bosch, care a investit in tara un total de aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) in 2021 - in principal a continua dezvoltarea unitatilor sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si Blaj. In total, compania a investit aproximativ 700 de milioane de euro in Romania intre 2005 si 2021. Fabrica Bosch Automotive Electronics din Jucu, judetul Cluj, a continuat sa investeasca in extinderea capacitatii sale de productie si logistica si in tehnologii noi si echipamente de ultima generatie. Astfel, compania a inaugurat o a treia hala de productie la Cluj in 2021. In aceasta unitate de productie, Bosch produce, din 2013, unitati electronice de control care ofera siguranta si confort in timpul condusului, printre care unitati de control electronic pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple si pentru asistenta la condus. De la deschidere, fabrica Bosch din Cluj a livrat peste 300 de milioane de piese auto de inalta calitate clientilor internationali. De asemenea, fabrica din Blaj, care activeaza in sectoarele de activitate Tehnologie industriala si Solutii de mobilitate, aniverseaza 15 ani de activitate in Romania, in anul 2022. In prezent, locatia din Blaj este una dintre cele trei fabrici Bosch din Europa unde sunt produsi senzori de noxe, o componenta esentiala in domeniul inovatiei in tehnologia diesel. In plus, fabrica Bosch din Blaj are un centru logistic care se intinde pe mai mult de 20.000 de metri patrati, efectuand livrari de piese de inalta calitate catre toate continentele. Mai mult, Bosch continua investitiile pe termen lung in digitalizarea si automatizarea productiei si logisticii. De exemplu, unitatile de productie din Romania utilizeaza solutii de Realitate Mixta, care combina lumea reala cu realitatea virtuala, cum ar fi ochelarii inteligenti care permit utilizatorului sa vada si sa interactioneze cu o linie de productie de la distanta. In plus, Bosch a introdus roboti autonomi si automatizati in fabrica din Cluj pentru livrarea de materii prime si unelte catre liniile de productie, pentru a optimiza costurile si timpul de livrare.
Concentrare pe productia sustenabila
Bosch este preocupata in mod activ de imbunatatirea eficientei energetice a fabricilor si cladirilor sale de birouri. Pe langa utilizarea solutiilor de monitorizare a consumului de energie, achizitionarea de energie electrica din surse regenerabile si inlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED, unitatile de productie din Blaj si Cluj au inceput sa isi produca propria energie verde, prin instalarea de panouri fotovoltaice. In 2021, fabrica din Blaj a devenit prima locatie Bosch din Romania care a instalat panouri fotovoltaice pe acoperisurile cladirilor sale, in urma unei investitii de peste 200.000 de euro. Energia generata este echivalentul consumului de energie pentru aproape 200 de gospodarii medii. In plus, fabrica Bosch din Cluj a inceput instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperisul halelor sale de productie, la sfarsitul anului trecut. Media anuala a energiei verzi generate de acest sistem este de 8.252 MWh si acopera consumul anual de energie pentru aproximativ 4.000 de gospodarii. Investitia totala se ridica la peste 5 milioane de euro, iar proiectul se numara printre cele mai mari din tara, avand in vedere puterea instalata pe acoperis. Mai mult, compania incurajeaza tranzitia catre electromobilitate, prin instalarea de statii de incarcare pentru vehiculele electrice in locatiile sale de productie din Romania.
 
Cercetare si dezvoltare: concentrarea pe tehnologii care modeleaza viitorul
Din 2013, Centrul de Inginerie Bosch din Romania joaca un rol din ce in ce mai important in marea transformare a sectorului de mobilitate. In 2021, la un an de la mutarea in propria cladire din inima orasului Cluj-Napoca, centrul de inginerie a inceput constructia unei noi cladiri de birouri, care va fi finalizata pana la sfarsitul anului 2023. Investitia totala planificata pentru acest proiect este de aproximativ 21 de milioane de euro. In plus, Bosch continua sa isi consolideze activitatile de dezvoltare in Romania si pozitia strategica in cadrul retelei sale globale de inginerie, prin extinderea Centrului de Inginerie Bosch in Bucuresti, la sfarsitul anului 2021. In prezent, peste 1.160 de angajati lucreaza la proiecte tehnologice de ultima generatie in trei locatii: in Cluj-Napoca, in cadrul fabricii din Jucu, judetul Cluj, si la sediul societatii din Bucuresti. Cu o vasta expertiza in software, hardware, inginerie mecanica si fiabilitate, dar si in planificarea vanzarilor, centrul dezvolta produse, servicii excelente si solutii inovatoare AIoT (o combinatie intre AI si IoT - inteligenta artificiala si Internetul lucrurilor) pentru mobilitatea automatizata, conectata si electrica. In 2022, compania intentioneaza sa creasca numarul de angajati si va avea peste 400 de posturi deschise in domeniul ingineriei software si hardware.
Dezvoltare pozitiva in toate sectoarele de activitate Bosch
In sectorului Solutii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a inregistrat un record de vanzari in 2021, bazat pe consolidarea relatiilor de afaceri cu partenerii strategici. Reteaua de service Bosch a numarat peste 450 de service-uri auto in Romania in anul precedent. In plus, sectorul de activitate Tehnologie pentru constructii si energie a avut o evolutie pozitiva anul trecut, deoarece divizia Bosch Termotehnica a inregistrat un record istoric de vanzari in 2021 pe toate segmentele de produse si canalele de distributie. Un factor important de crestere au fost Solutiile de climatizare, lansate recent. In plus, Bosch Service Solutions din Timisoara, care ofera servicii complete in 18 limbi clientilor interni si externi, sarbatoreste 15 ani de activitate pe piata romaneasca.
Compania si-a consolidat pozitia prin extinderea centrului sau global de achizitii. In prezent, aproximativ 70 de profesionisti dedicati lucreaza in noul departament de Achizitii Strategicel indirecte. Bosch Service Solutions Timisoara este un actor cheie in industria locala de software si IT si deruleaza proiecte in domeniile de dezvoltare software, automatizare, business intelligence sau Dev Ops. In anul 2022, pentru a sustine cresterea constanta a operatiunilor sale, locatia din Timisoara isi propune sa creasca numarul de angajati din domeniile dezvoltarii de software, IT Help Desk, experienta clientilor, controlling, contabilitate, achizitii si logistica. In plus, sectorul de activitate Bunuri de larg consum a avut, de asemenea, o performanta buna in 2021. Divizia Scule electrice Bosch a inregistrat o crestere puternica de doua cifre in 2021 pe toate segmentele de produse - scule electrice profesionale, pentru casa si gradina, instrumente de masurare si accesorii. In 2021, Bosch a lansat o serie de scule electrice sustenabile pe piata din Romania.
De exemplu, cutia masinii de gaurit AdvancedDrill 18 este fabricata din plastic reciclat in proportie de peste 90 de procente. In plus, nivela cu laser Quigo Green utilizeaza in principal materiale reciclate in carcase, accesorii si ambalaje si are un consum optimizat de energie, fiind recompensat cu prestigioasa eticheta „Solar Impulse”. Mai mult decat atat, BSH Electrocasnice a continuat tendinta din ultimii ani, reusind o crestere de doua cifre in 2021. Din 1999, BSH a vandut peste 6,1 milioane de electrocasnice de inalta calitate pe piata romaneasca. Anul trecut, compania a continuat campania globala #LikeABosch dedicata electrocasnicelor, care promoveaza tehnologii ce pot transforma orice utilizator intr-un mic erou cotidian. Colaborarea cu Chef Sorin Bontea ca ambasador de brand al electrocasnicelor Bosch, inceputa in 2021, va continua si in acest an. In plus, BSH a primit „Premiul Best Buy 2021/2022 - Cel mai bun raport calitate-pret” pentru frigiderele Bosch. In sectorul de activitate Tehnologie industriala, divizia de vanzari Bosch Rexroth a inregistrat o crestere de doua cifre in 2021, in special in domeniul echipamentelor hidraulice si de automatizare. Compania a lansat noi solutii in platforma Smart MechatroniX, unde Bosch Rexroth urmareste tendintele pietei in automatizarea fabricilor.
 
Angajamentul Bosch fata de educatie continua sa creasca
In Romania, compania poarta o responsabilitate deosebita pentru educatie. Bosch continua parteneriatul pe termen lung cu cele mai importante universitati din Romania. Centrul de Inginerie din Cluj deruleaza trei programe de masterat si mai multe cursuri academice, in colaborare cu universitati locale de renume, precum Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca si Universitatea Babes-Bolyai. In plus, Bosch sprijina studentii sa se familiarizeze cu diverse subiecte chiar din timpul studiilor si a creat programe personalizate precum programul de internship, Working Student sau una dintre Academiile Bosch dezvoltate de locatiile din Timisoara si Blaj. In plus, Centrul de Inginerie Bosch si fabrica Bosch din Cluj, in parteneriat cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, au organizat anul trecut evenimentul digital #LikeABoschExperience, in cadrul caruia peste 1000 de studenti au avut ocazia sa invete despre cele mai noi tehnologii direct de la expertii Bosch. In plus, Bosch Service Solutions si-a consolidat parteneriatul cu Universitatea de Vest din Timisoara (UVT), devenind membru al structurii consultative independente „Grupul Partenerilor Strategici (GPS) UVT”. In plus, peste 500 de elevi au beneficiat de o educatie profesionala orientata spre piata, incepand cu anul 2013, prin pregatirea in domenii specifice la unitatile de productie Bosch din Blaj si Cluj, in cadrul sistemului scoala duala.
Implicarea in comunitatile locale
In Romania, Bosch si-a sporit constant activitatile de responsabilitate sociala din 2013 si a infiintat Fundatia Bosch Romania, in 2020, ca parte a angajamentului sau fata de comunitatile locale. Fundatia deruleaza programe pentru persoanele defavorizate, dar si pentru societate in general. Incepand cu acest an, Fundatia Bosch Romania va sustine activitati in cadrul programului-umbrela EduCare, care include initiative precum Fondul Stiintescu pentru educatia in domeniul STEAM (Stiinta, Tehnologie, Inginerie, Arta si Matematica) si Centrele Generatii, deruland activitati de tip after-school care aduc laolalta copiii si varstnici. In plus, Grupul Bosch din Romania si Fundatia Bosch Romania si-au unit eforturile pentru a-i sprijini pe refugiatii ucraineni.
 
Grupul Bosch: perspective pentru 2022 si cursul strategic
In 2021, Bosch a realizat o crestere semnificativa a vanzarilor si a rezultatului, in ciuda mediului nefavorabil. Veniturile din vanzari ale furnizorului de tehnologii si servicii au crescut cu 5,2 procente in primul trimestru al anului 2022. Pentru intregul an, Bosch se asteapta ca vanzarile sa creasca cu mai mult de 6 procente si sa atinga o marja EBIT intre trei si patru procente - in ciuda probabilitatii unor presiuni considerabile, in special din cauza cresterii costurilor pentru energie, materii prime si logistica. „Rezultatul pozitiv al exercitiului financiar 2021 ne ofera incredere in modul de abordare a mediului nefavorabil din anul curent ”, a declarat Dr. Stefan Hartung, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH. Una dintre incertitudinile insemnate este razboiul din Ucraina, alaturi de toate implicatiile sale. Din punctul sau de vedere, situatia actuala evidentiaza presiunea asupra factorilor de decizie politica si asupra societatii de a reduce din ce in ce mai mult dependenta de combustibilii fosili si de a sustine cu tarie dezvoltarea unor noi surse de energie. Din acest motiv, spune el, Grupul Bosch isi continua sistematic eforturile de diminuare a efectelor incalzirii globale, in ciuda mediului economic dificil. In plus, Hartung a anuntat ca Bosch va investi aproximativ trei miliarde de euro, in urmatorii trei ani, in tehnologii neutre din punct de vedere climatic, precum electrificarea si cea pe baza de hidrogen.
El considera ca electrificarea este cea mai rapida cale catre obtinerea neutralitatii din punct de vedere climatic, atat timp cat se bazeaza pe energie verde. Acesta este motivul pentru care Bosch promoveaza mobilitatea sustenabila: in 2021, comenzile companiei legate de electromobilitate au depasit pentru prima data zece miliarde de euro. Dar Hartung a subliniat, de asemenea, ca este nevoie si de hidrogen. „Politica industriala trebuie sa se concentreze pe pregatirea tuturor sectoarelor economice pentru utilizarea tehnologiei pe baza de hidrogen”, a spus el. In interesul unei actiuni eficiente impotriva schimbarilor climatice, Bosch intra, de asemenea, in domeniul componentelor pentru electroliza hidrogenului. Compania intentioneaza sa investeasca aproximativ 500 de milioane de euro in aceasta noua ramura de afaceri pana la sfarsitul deceniului, jumatate din aceasta suma urmand a fi investita pana la lansarea pe piata, planificata pentru anul 2025. In acelasi timp, presedintele Bosch a anuntat si faptul ca, in urmatorii trei ani, compania va investi alte zece miliarde de euro in transformarea digitala a activitatii sale. „Digitalizarea are si ea un rol special in sustenabilitate - iar solutiile noastre pornesc de la aceasta premisa”, a spus Hartung. In plus, doar in acest an, Bosch intentioneaza sa angajeze 10.000 de ingineri software noi in intreaga lume.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter