Anul trecut, grupul Bosch a inregistrat in Romania o cifra de afaceri de 134 milioane de euro (-17% comparativ cu 2008), nivelul veniturilor fiind silimar celui din anul 2007. "Principalii factori care ne-au ajutat sa nu scadem mai mult in 2009 sunt constituiti de rezultatele pozitive inregistrate de tehnologia auto si de Bosch Communication Center”, a declarat Brigitte Eble, director general al Robert Bosch, reprezentanta grupului Bosch in Romania. In pofida diminuarii cifrei de afaceri, Bosch a continuat sa investeasca in activitatile sale din tara noastra si sa creeze noi locuri de munca. Astfel, la sfarsitul lui 2009, concernul german a avut in Romania 948 de angajati, cu 109 mai multi decat in anul precedent. Pentru anul in curs se estimeaza o compensare a pierderilor inregistrate in 2009. "In primele cinci luni din 2010, in domeniile comerciale am consemnat o usoara crestere, insa in sectorul constructiilor reluarea trendului ascendent se lasa inca asteptata. Cu toate acestea, obiectivul nostru pentru 2010 vizeaza revenirea la o evolutie optima a afacerii", a precizat Brigitte Eble.
Consolidarea pozitiei pe piata, pentru divizia de scule electrice
Contextul generat pe piata imobiliara in 2009 a influentat negativ cifra de afaceri inregistrata de sectorul de scule electrice, in mod special de segmentul sculelor profesionale. Astfel, vanzarile din anul 2009 s-au situat sub cele din 2008. Chiar si in aceste conditii, compania a castigat noi cote de piata. In cazul sculelor electrice pe baza de acumulatori Litiu-Ion s-a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 4%, in comparatie cu anul precedent. "In cadrul diviziei, vanzarile de scule profesionale reprezinta 45% din livrarile totale. Valoarea acestui segment a fost, in 2009, de aproximativ 15 milioane de euro, in scadere cu aproape 48% fata de 2008. Dintre categoriile de scule profesionale din gama proprie, cele mai solicitate sunt ciocanele demolatoare si polizoarele. Pentru 2010 ne-am propus o sporire de 11% pe sectorul de scule electrice", a declarat Mircea Georgescu, director al diviziei de scule electrice Bosch.
Divizia de termotehnica a fost foarte dinamica
In pofida diminuarii veniturilor din 2009, compania a reusit sa castige cote de piata si in domeniul termotehnicii. Mai mult, peste o treime din totalul vanzarilor diviziei de termotehnica s-a realizat prin comercializarea sistemelor de incalzire si preparare a apei calde menajere care utilizeaza energie regenerabila. Acest fapt dovedeste ca, si in Romania, clientii pun un accent tot mai mare pe tehnologiile ecologice, cu un consum redus de energie. Se estimeaza ca aceasta tendinta ar putea continua si in 2010. Pana in prezent, Bosch a fost prezent pe piata autohtona cu marcile Buderus si Junkers. Incepand cu 2010, marca Junkers a fost inlocuita cu Bosch. "Pentru acest an ne-am propus majorarea cotei de piata pe acest segment, in conditiile diminuarii volumului acestuia", a declarat Adrian Balsanu, director al diviziei de termotehnica.
***
Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator din industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnologiei industriale, a bunurilor de consum si sistemelor / echipamentelor pentru constructii. In anul 2009, cei aproximativ 270.000 de angajati au realizat o cifra de afaceri totala de 38,2 miliarde euro. Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si circa 300 de filiale si reprezentante regionale in peste 60 de tari din intreaga lume, iar prin parteneriate, Bosch este prezent in alte 150 de state. Structura acestui concern mondial - de dezvoltare, productie si distributie - sustine politica de extindere continua a grupului. Bosch investeste anual peste 3,5 miliarde euro pentru cercetare si dezvoltare, inregistrand peste 3.800 de patente la nivel mondial. Informatii suplimentare, la www.bosch.com.ro