RO EN
The cart is empty

BMI Romania: Crestere de 13% a cifrei de afaceri si o noua strategie de business

BMI Romania, fosta Bramac Sisteme de Invelitori, unul dintre liderii pietei locale de sisteme pentru acoperisuri si hidroizolatii, a inregistrat o crestere de 13% a cifrei de afaceri din primul semestru al acestui an. Mircea Dumitru, Country Managing Director al companiei, spune ca semnalele din piata si evolutia din primele zece luni ale acestui an confirma trendul pozitiv pe care se inscrie piata de profil, context in care se asteapta la mentinerea trendului de crestere a vanzarilor si in ultimele luni din 2021. In toamna acestui an, compania a initiat un proces de rebranding si o noua strategie de business, care, pe langa schimbarea numelui si consolidarea marcilor din portofoliu, a insemnat si investitii in digitalizare si crearea unui departament care ofera consultanta tuturor celor interesati de instalarea de panouri solare fotovoltaice si termice. BMI Romania are o experienta de 25 de ani pe piata locala si aduce sub acelasi acoperis importante branduri din domeniu: Bramac, Icopal, AeroDek, Awak si Schiedel, solutiile livrate fiind dedicate atat proiectelor rezidentiale, cat si celor nerezidentiale. Compania face parte din BMI Group, holding infiintat in 2017 in urma fuziunii dintre Braas Monier Building si Icopal Group.
Interviu cu Mircea Dumitru, Country Managing Director al BMI Bramac, specialist cu o experienta profesionala de 16 ani pe piata sistemelor de acoperisuri si invelitori.
 
- Ce obiective aveti in plan in perioada urmatoare, conform noii strategii de business adoptate?
- Schimbarea denumirii companiei va duce la consolidarea pozitiei BMI Romania si a brandurilor din domeniu pe piata de invelitori din Romania si nu numai. Este o realizare importanta pentru noi, care contribuie la evolutia fireasca a companiei. In noua strategie de business ne-am axat si pe investitii in digitalizare, pe fondul tendintelor actuale. Ne-am adaptat din mers si am creat platforme online care sa vina in sprijinul clientilor nostri. Primul proiect digital nou si foarte ambitios a fost aplicatia mobila BMI Bramac. Prin acest instrument lansat in luna mai 2021, reusim sa oferim o noua experienta digitala clientului final. Calatoria "in lumea acoperisurilor" a fost transformata intr-o experienta vizuala inedita. Aplicatia permite vizualizarea 3D a produselor BMI Bramac, iar tehnologia AR ofera utilizatorului oportunitatea de a vedea cum va arata acoperisul casei sale cu tiglele din portofoliu.
Un alt proiect digital important, dezvoltat in aceasta perioada, il reprezinta platforma online academiabmi.ro, conceputa pentru arhitecti, constructori si dezvoltatori. In calitate de lider in industria acoperisurilor, BMI Romania a schimbat modul in care specialistii pot accesa informatiile legate de produs. Aceasta noua platforma ofera sisteme complete de acoperis, care combina tehnologia si produse de inalta calitate pentru a satisface cele mai exigente cerinte ale clientilor.
 
 
 
- Ce impact a avut pandemia asupra companiei si ce schimbari majore a adus in activitate? Care sunt problemele pe care le intampinati in derularea activitatii?
- Perioada cuprinsa intre 2020 si 2021 a fost si este una plina de provocari. Plecand de la lipsa materiei prime, pana la fluctuatii de pret neasteptate, toate acestea si-au pus amprenta asupra pietei constructiilor, in general. Lanturile de aprovizionare cu materie prima au fost, de asemenea, afectate si s-au inregistrat intarzieri. Un aspect greu de ignorat este cresterea neasteptata a preturilor la materii prime si combustibil. Obiectivul companiei a fost acela de a raspunde prompt cererii crescute venite din piata, dar si de a pastra preturile la un nivel competitiv. Impreuna cu partenerii sai (la nivel national sunt peste 200 de distribuitori), BMI Romania a incercat sa fie cat mai prezenta in piata si sa raspunda nevoilor clientilor.
 
- Cum a evoluat piata de sisteme pentru acoperisuri si accesorii in 2020 si in primele zece luni din 2021 si cum s-a reflectat aceasta in business-ul BMI Romania?
- Semnalele din piata si rezultatele inregistrate in cele zece luni ale acestui an ne transmit ca industria este pe un trend ascendent, cu potential mare de compensare a pierderilor cauzate de pandemie. Inceputul lui 2021 ne-a gasit intr-o zona a expectativei si a precautiei. Nu aveam indicii privind noile restrictii impuse de autoritati pentru a combate raspandirea maladiei de Covid-19 si nu stiam care vor fi conditiile de munca. Trimestrele doi si trei al acestui an au fost caracterizate de optimism si de un apetit crescut de cumparare. Previzionam acelasi trend si pentru sfarsitul de an 2021. In ceea ce priveste business-ul, in primele 6 luni ale lui 2021 cifra de afaceri a BMI Romania a inregistrat o crestere de 13% si ne asteptam sa se pastreze cel putin acelasi procent ca evolutie la nivelul intregului an fata de 2020.
 
 
- Conceptul de casa sustenabila este din ce in ce mai des intalnit. Cum arata locuinta viitorului in viziunea BMI Romania?
- In ultimii ani, sustenabilitatea a devenit principalul subiect in ceea ce priveste materialele si solutiile existente in aproape fiecare industrie. Incalzirea globala si, mai ales, consecintele acesteia au facut ca organizatiile cele mai mari ale lumii sa isi puna intrebari importante despre viitorul planetei si, implicit, al omenirii. Acest lucru este vizibil si in ceea ce priveste arhitectura si constructia caselor, atentia la detalii fiind, in prezent, mult mai mare fata de acum un deceniu. Casele sustenabile sunt acelea care utilizeaza eficient resursele. Investitia in sisteme de energie si materiale prietenoase cu natura reprezinta "temelia" unei asemenea locuinte. Putem aminti mai multi pasi concreti pe care BMI Romania ii face deja in aceasta directie. Comercializam panouri fotovoltaice si panouri solare termice, eficiente energetic si prietenoase cu mediul inconjurator. Sistemele de incalzire pe baza de energie solara sunt capabile sa genereze consumul total de energie electrica al unei locuinte si sa reduca emisiile de carbon cu 80% fata de combustibilii obisnuiti.
 
- Ce ne puteti spune despre sistemul solar termic si fotovoltaic BMI Bramac?
- Sistemele BMI Bramac Solar si Fotovoltaic cuprind produse de inalta calitate, ce se integreaza perfect in suprafata acoperisului, utilizand eficient energia solara. Acestea ofera 15 ani de garantie si au un randament crescut. Din punct de vedere al principiului de functionare, panourile solare absorb radiatiile solare, transformandu-le intr-o sursa inepuizabila de energie. Astfel, utilizatorul beneficiaza de energia soarelui pentru apa calda sau aportul termic pentru locuinta, ca mijloc gratuit si ecologic. In plus, nu trebuie sa se ingrijoreze nici de vremea innorata, fiindca panourile solare functioneaza chiar si atunci, prin captarea radiatiei difuze.
Anul 2021 a reprezentat o perioada de transformari pentru BMI Romania, care au avut in vedere, printre alte aspecte importante, cererea crescuta pentru solutii care sa ofere independenta energetica (panouri fotovoltaice). Ca urmare a acesteia, in cadrul companiei a fost infiintat un departament care ofera consultanta tuturor celor interesati de panouri solare fotovoltaice si termice.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter