Piata materialelor de constructii isi mentine trendul descendent si in cel de-al treilea trimestru al anului, tendinta ceva fi remarcata si de sectorul izolatiilor. Cifra de afaceri a furnizorilor de produse pentru constructii insumeaza circa 2,6 miliarde euro, iar estimarile pentru 2010, referitoare la valoarea pietei specifice, anunta o reducere de 30%. Referitor la piata sistemelor izolatoare, Claudiu Georgescu, presedintele Asociatiei Producatorilor de Materiale de Constructii din Romania (APMCR) este de parere ca viitorul apartine materialelor ecologice.
Claudiu Georgescu, presedintele APMCR: "Trebuie sa promovam productia de materiale de constructii ecologice in Romania prin utilizarea de resurse locale. De asemenea, este necesara identificarea unei strategii industriale pentru integrarea acestor produse in programele de dezvoltare durabila. Este un moment oportun unor asemenea schimbari, deoarece perioadele de recesiune reprezinta incheierea unor cicluri ale componentelor sistemului economic. Experienta a aratat ca iesirea dintr-o situatie de criza se face adoptand noi principii, tehnologii, materiale sau chiar o alta strategie economica. Astfel, dezvoltarea durabila reprezinta metoda activa si naturala a realizarii unor cicluri economice prelungite. Totodata, materialele ecologice pot reprezenta o oportunitate pentru reindustrializarea Romaniei, in contextul in care directiva europeana ce reglementeaza performanta energetica a cladirilor (EPBD) - revizuita in luna mai a.c. - va genera o piata a produselor pentru constructii de peste 20 miliarde euro in urmatorii ani. Acest domeniu nou pentru sectorul autohton de constructii va genera o piata importanta pentru furnizorii de sisteme de izolatii, avand in vedere faptul ca materialele utilizate pentru izolare sunt primele care se vor alinia noilor cerinte de mediu. Astfel, in urmatorii ani, atat producatorii din Romania cat si subsidiarele marilor grupuri internationale vor trebui sa caute solutii optime de realizare si utilizare a acestor elemente. Identificarea unor noi solutii tehnologice constituie un aspect esential pentru evolutia pietei constructiilor / de izolatii in urmatorii ani, avand in vedere faptul ca se estimeaza majorarea pretului gigacaloriei, iar in urma campaniei de reabilitare termica au fost izolate peste 50.000 de apartamente".