RO EN
The cart is empty

UNICEF: Aproximativ 3 din 4 tineri nu detin competentele necesare angajarii

In pragul Zilei Mondiale a Competentelor Tinerilor, UNICEF si Comisia pentru educatie cer realizarea unor investitii urgente pentru depasirea crizei ce afecteaza procesul de invatare si competentele la nivel mondial
Aproape trei sferturi dintre tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani din 92 de tari care au date disponibile nu reusesc sa dobandeasca competentele necesare angajarii, potrivit unui nou raport publicat astazi de Comisia pentru educatie si UNICEF in pragul Zilei Mondiale a Competentelor Tinerilor.
Raportul Recovering learning: Are children and youth on track in skills development? [Recuperarea scolara: copiii si tinerii isi dezvolta competentele in mod corespunzator?] cuprinde analize referitoare la dobandirea competentelor in cazul copiilor mici, al copiilor din ciclul primar si al tinerilor. Datele releva un nivel scazut al competentelor in randul copiilor si al tinerilor din toate grupele de varsta, tinerii din tarile cu venituri mici avand cele mai reduse sanse de a detine competentele de care au nevoie pentru a se dezvolta, mai ales in ceea ce priveste oportunitatile profesionale viitoare, un loc de munca decent si antreprenoriatul.
„O generatie de copii si tineri inspirati si competenti este esentiala pentru prosperitatea, progresul si succesul societatilor si economiilor. Cu toate acestea, sistemele de invatamant sunt un esec pentru majoritatea copiilor si tinerilor din lumea intreaga, care ajung sa fie needucati, lipsiti de inspiratie si de competente – o combinatie ce duce la lipsa productivitatii”, a afirmat Robert Jenkins, director pentru educatie in cadrul UNICEF. „Pentru a face fata acestei crize, sunt necesare investitii urgente in solutii rentabile si testate care sa permita accelerarea procesului de invatare si de dezvoltare a competentelor in cazul generatiei actuale si al generatiilor viitoare”.
Cu un procent ridicat al tinerilor aflati in afara sistemului de invatamant si cu un nivel scazut al competentelor dobandite in invatamantul secundar, tarile din intreaga lume se confrunta cu o criza a competentelor, majoritatea tinerilor nefiind pregatiti pentru actuala piata a muncii, se arata in raport.
Disparitatile profunde inregistrate intre tari si in randul celor care provin din cele mai sarace comunitati sporesc inegalitatile. Potrivit raportului, in cel putin una din trei tari cu venituri mici care au date disponibile, peste 85% dintre tineri nu reusesc sa dobandeasca competente digitale si profesionale in timpul invatamantului secundar.
„Pentru a oferi tinerilor cele mai mari sanse de a reusi si de a recupera carentele scolare generate de pandemie, trebuie sa ii sprijinim intr-un mod holistic. Dar nu putem recupera ceva ce nu masuram. Trebuie sa stim in ce punct se afla copiii si tinerii in ceea ce priveste dezvoltarea competentelor de care au nevoie si sa le monitorizam progresele. Acesta este motivul pentru care Comisia pentru educatie, UNICEF si partenerii sai incearca sa elimine principalele lipsuri in materie de date, inclusiv prin lansarea Contorului mondial al competentelor care contribuie la urmarirea progreselor si la cresterea gradului de constientizare a competentelor dobandite de tinerii din intreaga lume, astfel incat sa putem lua masuri urgente pentru a ajuta aceasta generatie sa prospere pe viitor”, a declarat Liesbet Steer, director executiv al Comisiei pentru educatie.
Datele din 77 de tari arata ca mai putin de trei sferturi dintre copiii cu varste cuprinse intre trei si cinci ani au un parcurs corespunzator in cel putin trei din cele patru domenii ale alfabetizarii – competente de scris, citit si socotit, abilitati fizice, abilitati socioemotionale si abilitati de invatare. In preajma varstei de 10 ani, majoritatea copiilor din tarile cu venituri mici si medii nu sunt capabili sa citeasca si sa inteleaga un text simplu. Aceste abilitati sunt fundamentale pentru invatarea si dezvoltarea ulterioara a competentelor, se arata in raport.
Competentele fundamentale de scris, citit si socotit, competentele transferabile, inclusiv abilitatile de viata si cele socioemotionale, competentele digitale, care permit unei persoane sa utilizeze si sa inteleaga tehnologia, competentele profesionale, care sprijina tranzitia catre piata muncii, si competentele antreprenoriale sunt esentiale pentru dezvoltarea copiilor. Aceste competente sunt importante si pentru dezvoltarea societatilor si a economiilor.
Datele referitoare la Romania din Contorul mondial al competentelor arata ca 1.038.197 (48,2%) din 2.152.418 de tineri cu varsta intre 15 si 24 de ani nu au competente de nivelul invatamantului secundar. De asemenea, 791.945 de tineri intre 15 si 24 de ani – sau 36,8% din totalul acestora – nu au competente digitale.
UNICEF si Comisia pentru educatie indeamna guvernele sa ofere o educatie de calitate fiecarui copil si sa elimine barierele care il expun riscului de abandon scolar, sa evalueze nivelul scolar al copiilor si sa ofere cursuri remediale adaptate pentru a-i aduce la zi, sa acorde prioritate competentelor fundamentale care sa ofere o baza solida pentru invatarea pe tot parcursul vietii si sa sprijine sanatatea psihosociala si bunastarea prin acordarea de sprijin holistic. Raportul subliniaza necesitatea unor date mai ample privind deficitul de competente in randul copiilor si tinerilor din toate grupele de varsta.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter