RO EN
The cart is empty

RBLS: 78% dintre tineri spun ca pasiunea este factorul motivant in alegerea unui job

Echipa Vreau sa Fiu Antreprenor (VSFA) si Insights, din cadrul Romanian Business Leaders, anunta rezultatele celei de-a treia parti a studiului Insights PulseZ, care prezinta nevoile tinerilor din Romania, intentiile lor dupa terminarea studiilor, domeniile de activitate preferate, dar si factorii motivatori in alegerea unui job.
Numarul tinerilor din Romania pentru care cel mai important lucru in alegerea viitorului job este sa se angajeze la un loc de munca ce le face placere este dublu fata de al celor care sunt interesati in primul rand de salariu. 47% dintre tinerii la nivel national au mentionat ca au nevoie de consiliere in cariera. Doar unu din cinci tineri romani considera ca scoala ii pregateste pentru job si unu din trei tineri planuieste sa isi continue studiile si sa se angajeze in tara. Doar 5% dintre tineri vor sa lucreze exclusiv de acasa iar 51% dintre ei isi doresc sa fie antreprenori sau manageri. Tinerii prefera echipa si atmosfera de lucru alaturi de placerea pentru ceea ce fac, deasupra motivatiei financiare, iar aspiratiile lor in viata sunt implinirea pe plan personal si independenta financiara.
Peste 60% dintre tinerii romani au nevoie de sprijin in a se organiza si in a-si gestiona timpul mai bine
Pe langa interesele lor fata de business si investitii, care au fost manifestate de aproximativ unu din doi tineri romani, ei vor sa isi dezvolte si abilitatile sociale si gestionarea emotiilor.
Intrebati despre lipsurile tinerilor din Romania, 60% dintre respondenti au spus ca si-ar dori sa aiba posibilitatea de a-si alege materiile pe care sa le studieze. 59% dintre tineri au mentionat resursele financiare in timp ce 47% au nevoie de consiliere in cariera, acelasi procent al tinerilor care isi doresc acces la joburi bine platite.
Doi din trei tineri romani au apetit pentru antreprenoriat
Domeniile de activitate dorite marcheaza si ele un interes crescut pentru antreprenoriat si management, acestea clasandu-se pe primul loc in preferintele tinerilor.
- unu din doi tineri isi doreste sa fie antreprenor sau manager
- unu din trei ar opta catre publicitate, relatii publice, marketing sau vanzari.
- o cariera in IT, Software, Hardware, inteligenta artificiala sau game development s-a clasat pe locul 3 in preferintele tinerilor romani, cu un procent de 29% dintre cei care au raspuns chestionarului.
- la polul opus, doar 14% dintre tineri vor sa inceapa o cariera in turism sau HoReCa, procent similar cu al tinerilor care vor sa inceapa o cariera in media, TV sau jurnalism.
De mare interes pentru angajatori este sectiunea in legatura cu preferintele tinerilor din generatia Z despre cum sa se desfasoare jobul:
- 53% dintre tineri vor un job flexibil care sa imbine lucrul de la birou cu cel de acasa
- 17% dintre tineri vor sa lucreze de la birou
- doar 5% vor sa lucreze exclusiv de acasa.
Din intrebarile privind zona educationala reiese ca:
- unu din trei tineri planuieste sa isi continue studiile in Romania si sa se angajeze in Romania
- unu din cinci stie doar ca vrea sa isi continue studiile aici, dar nu exista un plan referitor la care va fi alegerea pe mai departe.
De asemenea, 20% dintre tinerii generatiei Z intentioneaza sa plece din tara pentru a studia sau a se angaja.
Ce ii motiveaza pe tineri la job si in viata
Cel mai motivant factor in alegerea unui job pentru tineri este pasiunea pentru ceea ce fac, 78% dintre tineri mentionand acest criteriu ca fiind important pentru ei, in timp ce pe locul 2, la o distanta considerabila, se afla echipa si atmosfera de lucru, cu 44%. Salariul se afla pe locul 3, 40% dintre tineri mentionand acest aspect ca fiind important in alegerea unui job. Printre factorii cei mai putini motivanti se numara aspectul spatiului de lucru, cu un procent de 7% din optiunile respondentilor.
Printre factorii cei mai motivanti in viata se numara implinirea pe plan personal pentru 55% dintre tineri, in timp ce 47% au mentionat independenta financiara.
Doar unu din cinci tineri romani cu varsta intre 16 si 14 de ani considera ca scoala il pregateste pentru un job, in timp ce aproximativ unu din doi tineri considera ca ii pregateste intr-o mica masura sau deloc.
,,Prin acest studiu ne dorim sa surprindem vocea tinerilor din Romania, astfel incat sa putem transmite un mesaj catre companii si organizatii, pentru care tinerii acestia sunt viitorii angajati, clienti sau beneficiari in proiecte. Vrem sa construim o punte de legatura prin programele si proiectele noastre, asa cum este si Insights PulseZ, pentru a aduce mai aproape tinerii de companii si pentru a genera valoare adaugata in relatia angajator-angajat.” a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.
Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un esantion de 1115 tineri cu varsta intre 16-24 de ani si este reprezentativ la nivel national din punct de vedere al distributiei pe sexe, regiunii si mediului urban-rural. Pe langa informatii despre comportamentul in online si de consum al tinerilor din perioada starii de urgenta, studiul mai cuprinde informatii si despre:
- starea emotionala si activitatile tinerilor;
- preferintele si atitudinile tinerilor cu privire la consum, scoala si antreprenoriat;
- ce ii motiveaza si ce isi doresc tinerii in viata personala si profesionala.
Raportul complet poate fi descarcat gratuit de pe pagina https://vsfa.ro/studiu.
Studiul Insights PulseZ a fost derulat de echipa Vreau sa fiu Antreprenor si Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Brandocracy, Oxygen, Loopaa Marcom si Wisemetry Research.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter