RO EN
The cart is empty

CSR: Compania Bosch incurajeaza implicarea angajatilor in proiecte sociale

Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a continuat actiunile de responsabilitate sociala initiate in ultimii ani si s-a implicat in programe noi de amploare, cu impact la nivelul comunitatilor locale. Prin programul sau de responsabilitate sociala, Bosch isi propune sa sprijine in special copiii si tinerii defavorizati, educatia si mediului inconjurator, in colaborare cu mai multe organizatii non-profit si institutii sociale, precum SOS Satele Copiilor, Concordia, Habitat for Humanity, Mai Mult Verde sau MindsHub. Angajati Bosch din Bucuresti, Cluj, Blaj, Sibiu si Timisoara s-au implicat in cele peste 40 de actiuni in folosul comunitatii desfasurate in anul 2017.
“Responsabilitatea si sustenabilitatea sunt doua dintre valorile Bosch care sustin angajamentul nostru fata de societate si asigura succesul companiei pe termen lung”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania.
“Dorim sa transmitem exemplul de responsabilitate sociala si in interiorul companiei, astfel incat angajatii nostri sa devina cei mai activi ambasadori ai valorilor Bosch si ai actiunilor noastre sociale”, a continuat Boldijar.
Astfel, prin campania de responsabilitate sociala „Doneaza un zambet”, lansata in urma cu trei ani, odata cu noua misiune interna a companiei, „We Are Bosch”, Grupul Bosch in Romania isi incurajeaza angajatii sa se implice in proiecte sociale, prin organizarea de actiuni de voluntariat sau campanii de strangeri de fonduri. In plus, Bosch a sustinut aceste cauze prin donatii semnificative si in anul 2017, iar pentru anul in curs planifica activitati suplimentare privind responsabilitatea sociala.
Bosch sustine proiecte pentru copii si tineri defavorizati
Eforturile sustinute definesc activitatile de responsabilitate la Bosch. Compania a desfasurat actiuni sociale in centre care gazduiesc copii defavorizati si a sustinut numeroase cauze sociale prin actiuni de strangere de fonduri si donatii. Doar in 2017, Bosch a venit in sprijinul a peste 100 de copii aflati in grija unor organizatii precum Complexul de Servicii Sociale Giurgiu, Asociatia Concordia sau Organizatia SOS Satele Copiilor. Compania a renovat si dotat cu echipamentele necesare centre sociale si case de tip familial, a amenajat spatii de joaca si a sprijinit 36 de copii cu haine si rechizite pentru noul an scolar. In plus, voluntarii Bosch au organizat ateliere de bricolaj si creatie pentru copiii gazduiti in aceste centre si au facut cadouri surpriza mai multor copii si varstnici, aflati in nevoie.
“Colaboram cu Bosch din 2015 si suntem recunoscatori pentru sprijinul pe care l-am primit, atat in ceea ce priveste sponsorizarile pe diferite nevoi ale noastre, cat mai ales de implicarea angajatilor in actiuni de voluntariat in proiectele noastre,” a declarat Diana Certan, director executiv comunicare si fundraising in cadrul Concordia Romania.
De asemenea, Bosch a contribuit la asigurarea sanatatii si imbunatatirea calitatii vietii copiilor cu diverse afectiuni. Spre exemplu, pentru dotarea si modernizarea clinicilor oncologice din Romania, compania a donat 5.000 de euro pentru proiectul “Bursa de Fericire” initiat de Asociatia Daruieste Viata. La Timisoara, Bosch a venit in sprijinul copiilor cu autism, contribuind la achizitionarea de materiale terapeutice si amenajarea unei camere senzoriale, si a sustinut campania de constientizare “Zilele Bandanei”, pentru copiii care lupta impotriva cancerului. La Cluj-Napoca, peste 90 de voluntari din cadrul Bosch s-au implicat in actiuni sportive precum fotbal sau cros, sprijinind astfel constructia unei case de copii si achizitionarea de medicamente si aparatura pentru copiii si tinerii cu insuficienta renala cronica.
Bosch sprijina comunitatile locale si conservarea patrimoniului cultural
Bosch colaboreaza cu diferite organizatii caritabile pentru a sprijini familiile dezavantajate. In 2017, Bosch s-a implicat in cel mai mare proiect de constructie accelerata din Europa, Big Build, initiat de Habitat for Humanity. Voluntari din toate entitatile Bosch din Romania au construit, in doar cinci zile, una din cele 36 de case care acum gazduieste trei familii. „Lacrimile de bucurie de la finalul evenimentului demonstreaza realitatea, satisfactia celor trei familii ce vor avea o casa noua, o casa la care ne-am adus si noi contributia, dar mai presus de toate, o casa ce pastreaza o parte din sufletul fiecaruia,“ a declarat Andrei Hüttner, voluntar si coordonator de proiecte de CSR in cadrul Bosch Romania.
Bosch contribuie, de asemenea, la asigurarea unui trai decent pentru familiile din judetul Timis, donand pana in prezent peste 1600 de bonuri de masa. Impreuna cu Fundatia Regina Maria, compania sustine accesul la servicii medicale gratuite pentru persoanele cu venituri mici. Bosch s-a implicat activ si in pastrarea si transmiterea traditiilor catre generatiile viitoare, pentru al doilea an consecutiv. Astfel, sculele electrice donate de Bosch si munca voluntarilor, au facut posibila conservarea si restaurarea treptata a patrimoniului caii ferate inguste care leaga orasele Agnita si Sibiu, intr-un proiect de responsabilitate sociala dezvoltat alaturi de Asociatia Prietenii Mocanitei.
Bosch sustine educatia din Romania
In acelasi timp, Bosch ofera sprijin financiar si mentorat tinerilor talentati in cadrul proiectelor educationale, precum “Kids in Tech”, unde copii din 250 de cluburi IT din regiuni mai putin dezvoltate ale tarii primesc acces la tehnologie digitala, sau “BattleLab Robotica” (Sumo Robotic), cea mai mare competitie de roboti autonomi realizati prin propriile puteri. De asemenea, in calitate de partener fondator al MindsHub, primul hub dedicat educatiei, Bosch a oferit studentilor din Timisoara consultanta pentru dezvoltarea unui plan de afaceri si sfaturi utile pentru o cariera de succes.
Responsabilitate fata de mediul inconjurator
Bosch contribuie la protejarea mediului inconjurator prin actiuni sustenabile la nivelul comunitatilor locale. In 2017, responsabilitatea fata de mediul inconjurator si-a gasit ecoul in campanii de impadurire, actiuni de ecologizare si reciclare organizate in mai multe locatii Bosch din tara. Campaniile de impadurire derulate impreuna cu ONG-uri precum Mai Mult Verde, Sfera Timisoarei si TerraMont au unit voluntari de toate varstele, care au dat viata unor viitoare paduri in zone afectate de defrisari, alunecari de teren sau furtuni. In total, peste 14.000 de copaci si 600 de voluntari si-au pus amprenta pentru asigurarea unui viitor verde pentru generatiile urmatoare. In plus, Bosch s-a implicat in actiuni de ecologizare a zonei Smida, in inima Parcului Natural Apuseni, colectand peste 300 de saci de deseuri, in timp ce la Timisoara angajatii companiei au renuntat la masini cu ocazia World Car-Free Day.
Responsabilitatea sociala defineste Grupul Bosch
La nivel global, Bosch are o traditie indelungata de sustenabilitate si spirit civic, in acord cu viziunea fondatorului companiei, Robert Bosch. In acest sens, profitul companiei contribuie la finantarea activitatilor fundatiei Robert Bosch Stiftung. Fundatia este actionarul majoritar al Grupului Bosch si sprijina derularea unor proiecte sociale non-profit.
Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de peste 20 de ani si numara peste 5.000 de angajati in patru entitati. In anul 2016, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 332 milioane de euro pe piata din Romania. Pe langa centrul de cercetare - dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnica liniara, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele diviziilor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.
Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 400.500 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2017). Compania a generat vanzari de peste 78 miliarde de euro in 2017. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, orase inteligente, mobilitate conectata si industrie conectata. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 62.500 de angajati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 125 locatii din lume.
Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter