RO EN
The cart is empty

KNAUF GIPS: Stabilizare pe piata locala de gips-carton

Knauf Romania, infiintata in anul 1993 ca o filiala a Knauf GmbH Austria, reprezinta unul dintre liderii pietei locale de produse pe baza din ipsos si placi din gips-carton. Anul trecut, compania a inaugurat prima unitate de productie detinuta la nivel local, situata in localitatea Aghiresu, in judetul Cluj. Fabrica de ipsosuri produce materiale pentru regiunea vestica a tarii, distributia din zona sud-estica fiind asigurata din unitatea de productie din Balti, Republica Moldova.
Interviu cu Mihai Marinescu, directorul executiv al companiei Knauf Gips.
 
- Cum apreciati evolutia pietei de gips-carton din Romania?
- Desi trendul general al pietei locale de gips-carton a consemnat, in 2012, al patrulea an consecutiv de scaderi cantitative, nivelul absolut al consumului reflecta o piata dezvoltata pentru acest produs. Anul trecut, in domeniu s-au inregistrat vanzari totale de circa  2 mp de placi/locuitor, ceea ce reprezinta un nivel similar celui actual din multe tari din Europa de Vest. Consumul local este sustinut, in ultima perioada, preponderent din activitatea de renovari, insa acest lucru creeaza un potential de crestere sustenabila pentru viitor, din momentul in care activitatea constructiilor noi se va relansa. In ceea ce priveste evolutia pietei de ipsosuri, aceasta s-a caracterizat, in 2012, prin stabilitate, indicand posibilitati de dezvoltare a segmentului in perioada urmatoare. Concurenta intre producatori s-a accentuat, iar atentia consumatorilor a fost atrasa mai mult ca in alti ani spre produsele de constructii pe baza de ipsosuri. Pe termen mediu estimam o dezvoltare a acestui segment independent de evolutia generala a pietei materialelor de constructii, pentru ca, in acest caz, consumul din Romania se afla mult in urma nivelului altor piete din proximitate.
- Care sunt perspectivele in domeniu pentru Knauf Gips?
- In pofida faptului ca anul trecut ne-am desfasurat activitatea pe o piata dificila, afacerile Knauf Gips s-au situat la un nivel similar celui din 2011. Acest echilibru a rezultat din influenta a trei factori pozitivi: cresterea interesului consumatorilor pentru sistemele complete Knauf, evolutia pozitiva a sortimentelor speciale din oferta Knauf (ce ofera solutii unice santierelor din Romania) si, nu in ultimul rand, deschiderea fabricii de ipsosuri Knauf din localitatea Aghiresu.
- Cum evaluati comportamentul consumatorilor de gips-carton?
- In primii 2 ani de criza, in perioada 2009-2010, multi utilizatori solicitau doar placa din gips-carton. Acestia incercau sa compuna sisteme empirice netestate, prin achizitia unor sub-componente discutabile sub aspect calitativ si din punct de vedere al comportamentului in combinatie cu celelalte materiale. Alegerile se faceau exclusiv pe criteriul pretului, cu riscuri uriase asumate de utilizatori, avand in vedere incidentele din ultimul timp. Plafoane realizate din elemente disparate, fara a fi testate in prealabil si care cantaresc sute de kilograme, s-au prabusit in spatii publice. Protectii la foc realizate necorespunzator, fara sa indeplineasca specificatiile tehnice, au condus, in cazuri concrete, la distrugerea imobilelor si a periclitarii vietilor ocupantilor cladirii. Prin utilizarea sistemelor complete, omologate si testate Knauf se elimina aceste riscuri. O data folosite, cei mai multi utilizatori au ramas fideli marcii, in ultimii doi ani observand o crestere constanta a vanzarilor de sisteme testate si agrementate Knauf.
- Ce produse din portofoliul firmei sunt preferate de beneficiari?
- In ultimul timp am remarcat o crestere a preferintei utilizatorilor pentru profilele metalice patentate Knauf dB SuperMagnumPlus, care, fata de profilele obisnuite, atenueaza suplimentar zgomotul cu pana la 2 dB, permit inaltimi mai mari ale peretilor, autocentreaza suruburile de fixare a placii si au o protectie anticoroziva controlata, fara abateri. Integrarea in portofoliul de produse din Romania a sistemelor proprii de accesorizare patentate, produse in cadrul grupului la Centrul de Competenta in Metale - Richter System Germania, asigura realizarea in conditii de maxima siguranta a tavanelor. Am inregistrat, de asemenea, o crestere a vanzarilor de produse speciale, cum ar fi: pardoselile suprainaltate Knauf Gifa Floor (realizate din sulfat de calciu cu rezistenta la foc si avand capacitatea de a prelua sarcini semnificative), solutiile speciale de protectii pasive la foc Knauf Fireboard, placile de protectie la radiatii X - respectiv placa baritata (fara plumb) Knauf Safeboard, sistemele speciale de atenuare fonica de mare performanta Knauf Silentboard, precum si peretii exteriori realizati cu sistemul de placi usoare din ciment Knauf Aquapanel. In ceea ce priveste produsele pe baza de ipsosuri, deschiderea fabricii din Aghiresu a impulsionat vanzarile pentru aceste materiale. Cele mai solicitate astfel de produse sunt reprezentate de tencuiala mecanizata Knauf MP75, tencuiala manuala Knauf Goldband, masa de spaclu pentru imbinari Knauf Fugenfueller, adezivul de lipire pentru placile din gips-carton Knauf Perlfix si gletul ultrafin Knauf Saten.
- Ce obiective ati stabilit pentru anul in curs?
- Atat pentru 2013, cat si pe termen mediu, activitatea noastra se va concentra pe sustinerea activitatii partenerilor comerciali prin dezvoltarea competentelor acestora in promovarea elementelor de diferentiere din oferta Knauf. Contam pe argumente reale, cuantificabile, care, transmise mai departe montatorilor si utilizatorilor finali, vor creste oportunitatile acestora de a beneficia de avantajele sistemelor Knauf.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter