RO EN
The cart is empty

GEA KLIMATECHNIK: Usoara crestere a afacerilor, prognozata pentru anul in curs

Gea Klimatechnik Romania este subsidiara grupului german Gea, lider mondial in dezvoltarea de tehnologii pentru domeniul energetic si al industriei alimentare, cu afaceri anuale de 5,7 miliarde euro. Marca GEA are o prezenta de 15 ani pe piata locala, fiind specializata in livrarea de componente pentru incalzire, ventilare si sisteme de aer conditionat (HVAC), utilizate in special la cladirile de birouri, in centrele de retail si in cele industriale. La nivel national, anul trecut firma a inregistrat o cifra de afaceri de  5 milioane de euro. Pentru 2013, Marian Coroiu, directorul general al filialei autohtone, estimeaza o usoara crestere a vanzarilor.
 
- Cum caracterizati piata locala a sistemelor de climatizare?
- In ultimii ani, sectorul constructiilor s-a aflat intr-o perioada de declin continuu, context in care am reusit sa ne mentinem o pozitie relativ stabila in domeniul pietei HVAC. Deoarece activam in mai multe sectoare specifice, rezultatele mai slabe ale unor segmente au fost compensate, in mod permanent, de dezvoltarea celorlalte domenii. La nivelul companiei, ne concentram asupra sistemelor premium, unde conteaza mai mult calitatea produselor, oferind, de asemenea, solutii inteligente, orientate catre economii de energie, precum si elemente inovatoare. Din pacate insa, piata romaneasca este prea sensibila la pret si in multe cazuri clientii aleg solutii ieftine la achizitie, dar care genereaza costuri mult mai mari in exploatare. In contextul actual, va fi interesant de observat cum vor fi aplicate recomandarile directivei de eficienta energetica in cladiri (Energy Performance of Buildings Directive - EPBD). Gea aplica intocmai aceste cerinte, incepand cu procesele de fabricatie si urmand cu generarea solutiei si elaborarea ofertei.
- In ce mod se resimte starea concurentiala din domeniu?
- In prezent, furnizorii de pe piata locala a sistemelor HVAC pentru cladiri resimt puternic lipsa proiectelor, ceea ce are drept rezultat acutizarea competitiei. Avand in vedere strategia companiei de a deservi segmentul premium in detrimentul celui economic, reflectata atat in orientarea spre produse de inalta calitate, cat si catre solutii inteligente, misiunea noastra este mai dificila. Incercam sa convingem toti factorii ce pot influenta aceasta piata (proiectantii, antreprenorii, utilizatori finali) ca un pachet ce contine o solutie economica pe termen lung, bazata pe recuperarea de energie, echipamente fiabile si eficiente, precum si pe servicii de mentenanta si reparatii de calitate, asigura beneficii tuturor partilor implicate. Toate produsele din portofoliul nostru poarta marca Gea, acesta incluzand centrale de tratare a aerului, chillere, ventiloconvectoare, aeroterme, sisteme de control, perdele de aer, ventilatoare de exhaustare, materiale si sisteme filtrante, sisteme de camere curate, echipamente de climatizare de precizie - Close Control etc. Detinem sucursale in Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara, deruland, astfel, livrari la nivel national.
- Ce prevede strategia de dezvoltare a companiei pentru urmatorii ani?
- Pentru intervalul urmator avem in vedere un contact cat mai direct cu piata, pentru a ne alinia la strategia grupului din care facem parte, ce a investit, in ultimul timp, sume importante in productie si cercetare. Recent, la nivel international au fost inaugurate doua centre de excelenta la Wurzen (in Germania) si Liberec (Cehia). Ne fundamentam activitatea pe cooperarea de lunga durata cu partenerii si pe schimbul continuu de cunostinte si informatii, inclusiv prin vizite de lucru si contact direct atat cu tehnologiile si unitatile de fabricatie, cu managerii de produs sau, de asemenea, prin vizite direct pe santiere si lucrari de referinta. In acest an vom participa la Targul International ISH 2013, ce va avea loc la Frankfurt si in cadrul caruia am organizat o delegatie impreuna cu un grup de specialisti din Romania facilita echipei noastre accesul la produsele inovatoare ce vor fi lansate cu acest prilej. Totodata, facand parte dintr-un grup tehnologic, vom aborda proiecte complexe in care, pe langa produsele specifice industriei HVAC, sa includem alte produse marca Gea, cum ar fi turnuri de racire si schimbatoare de caldura.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter