RO EN
The cart is empty

FERROLI estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri cu 10%

Ferroli Romania, filiala locala a producatorului italian de echipamente HVAC Ferroli, a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 20 milioane de euro in 2013, pentru anul in curs conducerea firmei avand in vedere o majorare de 10% a vanzarilor. La nivel national, compania comercializeaza pe langa brandul principal Ferroli si marcile Lamborghini, ISEA si Hitherm. In cei peste 15 ani de experienta pe piata locala, Ferroli Romania a dezvoltat un portofoliu complex de produse care acopera toata gama de echipamente domestice si industriale de incalzire, climatizare, solare sau ce utilizeaza energii regenerabile.
Interviu cu Mihai Matache, directorul general al Ferroli Romania.
 
- Ce evolutie va fi consemnata pe piata locala de HVAC?
- Piata de sisteme HVAC din Romania este in stransa legatura cu dezvoltarea sectorului de constructii. Incepand cu anul 2009, acest domeniu a fost puternic afectat de recesiunea economica, iar trendul actual este continuu descendent, cu mici modificari anuale. Lipsa unor programe concrete de dezvoltare a investitiilor, instabilitatea politica si impredictibilitatea politicilor economice ale Guvernului nu creeaza premisele unor modificari substantiale in structura si volumul investitiilor straine si autohtone ce ar putea genera cresterea volumului de vanzari din domeniu, in 2014.
 
- Ce obiective v-ati propus, in aceste conditii?
- In acest an vom continua sa dezvoltam gama si numarul de produse din portofoliu, iar participarea la expozitia MostraConvegno - Milano din luna martie a anului in curs reprezinta o confirmare in acest sens. De asemenea, incepand din februarie 2014 am introdus pe piata din tara noastra noua gama de centrale murale in condesatie BlueHelix (cu puteri de 25 kW si 35 kW), reprezentand o alternativa mult mai eficienta, compacta si silentioasa pentru incalzirea spatiilor de locuit. Categoria de centrale murale conventionale cu tiraj fortat sau natural a fost completata cu o gama inovatoare de top, Diva. Echipamentele respective sunt dotate cu schimbator secundar din inox si ofera, pe langa variantele deja «clasice» de 24 kW si 32 kW, o alternativa intermediara de 28 kW. Dezvoltarea portofoliului de produse si service a mai cuprins si categoria de cazane cu combustibil solid cu trei drumuri de fum FSB3 (cu puteri cuprinse intre 20 kW si 50 kW) si regulatorul pentru cazane cu combustibil solid EcoKom, iar acest trend de expansiune sortimentala va continua pe parcursul intregului an.
 
- Cum caracterizati starea concurentiala din domeniu?
- Competitia de pe piata locala a echipamentelor HVAC se situeaza, in continuare, la un nivel ridicat, prin prezenta directa a marilor producatori europeni si internationali. Ultimii ani s-au caracterizat printr-o scadere continua a vanzarilor din domeniu, principalele cauze fiind reprezentate de regresul investitiilor straine sau autohtone, diminuarea sau lipsa programelor de investitii bugetare, a mijloacelor de creditare sau instabilitatea economica si finaciara. In ultima perioada, numarul de producatori noi care au intrat pe piata a fost in scadere, iar trendul general s-a mentinut negativ. Principalii fabricanti au continuat sa-si dezvolte, insa, gamele de produse, in special datorita necesitatii de armonizare cu noile norme europene referitoare la eficienta energetica. De exemplu, modificarile s-au resimtit in 2013 cu precadere in domeniul echipamentelor de aer conditionat, unde noua generatie «inverter», cu un pret de achizitie mai ridicat fata de varianta clasica «on-off», a generat o diminuare a numarului de unitati vandute.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter