RO EN
The cart is empty

BOSCH: Crestere valorica de 5%-7% a pietei de centrale termice, in 2016

Dupa o crestere procentuala de doua cifre in 2015, piata locala de centrale termice va inregistra o scadere cantitativa in acest an, ca urmare a intrarii in vigoare a normelor ErP (Energy-related Products), de la circa 175.000 de unitati vandute anul trecut la maximum 125.000 de sisteme in 2016, potrivit estimarilor conducerii departamentului de termotehnica din cadrul Robert Bosch SRL. Valoric, insa, segmentul ar putea consemna o crestere de 5%-7%, ca urmare a inversarii contributiei celor doua tehnologii - conventionala si in condensare - in totalul pietei (90% centrale murale in condensare si 10% conventionale aflate inca in stoc la importatori). "Estimarea valorica a unei piete cum este cea de HVAC, in lipsa unor studii care sa acopere toate segmentele si care sa fie si de incredere, este dificila. Oricum, pe segmentul rezidential, consideram ca in 2015 s-au vandut peste 175.000 de centrale murale conventionale si in condensare, iar in 2016 piata se va situa la 120.000 - 125.000 de echipamente. In pofida scaderii volumelor, estimam ca, valoric, piata va creste cu aproape 5%-7%", a declarat Adrian Balsanu, seful departamentului de termotehnica din cadrul Robert Bosch SRL.
In perioada 2016-2020, piata locala de termotehnica va fi marcata, conform managerului Bosch, de o serie de schimbari impuse de intrarea in vigoare a Directivei 2009/125/CE a Parlamentului European si a Consiliului, in ceea ce priveste cerintele in materie de proiectare ecologica pentru instalatiile de incalzire (document cunoscut si sub denumirea de ErP). "Vor fi schimbari semnificative in ceea ce priveste volumele, dar si structura producatorilor si furnizorilor ce activeaza pe piata de incalzire si preparare a apei calde menajere. Acest lucru, alaturi de evolutia optima a investitiilor in sectorul imobiliar, precum si de o majorare a investitiilor straine ce atrag modernizari si retehnologizari ale echipamentelor de producere a apei calde, apei fierbinti sau a aburului tehnologic, se vor reflecta intr-un ritm de crestere ce ar trebui sa fie constant si sustenabil in perioada urmatoare", a explicat Adrian Balsanu.
 
Programul "Casa Verde" si segmentul de inlocuiri vor impulsiona vanzarile din domeniu
Conform datelor Bosch, noul program "Casa Verde" va impulsiona cu siguranta vanzarile pe segmentele panourilor solare, cazanelor pe peleti si pompelor de caldura. "Noile norme europene vor schimba, cu siguranta, evolutia pietei si observam deja o efervescenta a producatorilor in a gasi solutii de penetrare a segmentului de masa, respectiv prin solutii ieftine, care sa atraga proprietarii de apartamente, fie ca vorbim de inlocuire, debransare, fie de prima instalare. Consideram, de asemenea, ca in urmatorii ani parcul de peste doua milioane de centrale instalate in ultimii 15 ani sa se constituie intr-un segment foarte important, care sa vizeze o serie de oferte si solutii de inlocuire cu echipamente si tehnologii noi", a mai spus managerul diviziei de termotehnica din cadrul Bosch.
 
Crestere procentuala de trei cifre a vanzarilor de centrale in condensare
Pe segmentul centralelor murale in condensare, departamentul de termotehnica al Robert Bosch SRL a inregistrat o crestere procentuala de trei cifre. In 2015, in topul vanzarilor diviziei s-au situat marcile Bosch si Buderus, cele mai multe livrari fiind efectuate in Bucuresti si in regiunea Transilvaniei. In 2016, compania va introduce in oferta peste 10 produse, destinate in special segmentului rezidential. De asemenea, vor fi continuate o serie de initiative lansate anul trecut, cum ar fi competitia "Instalatorul Anului", adresata tuturor instalatorilor din Romania (cu posibilitatea extinderii si in Republica Moldova) si care, in 2015, a avut ca mare premiu un automobil Dacia Dokker.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter