RO EN
The cart is empty

ARISTON: Piata locala de centrale termice ajunge la maturitate

Piata locala a centralelor termice se apropie de maturitate, in contextul in care peste 30% din achizitiile anuale sunt reprezentate de inlocuiri ale unor sisteme invechite, potrivit datelor Ariston Thermo Romania, lider al pietei locale de profil, incluse intr-un studiu realizat in luna decembrie 2015. Totodata, circa 40% din cerere provine de la familiile care se debranseaza de la sistemul centralizat, iar diferenta de 30% reprezinta achizitii realizate pentru primul montaj. Un alt semn ce indica maturizarea pietei de profil este indicat de faptul ca pretul nu mai reprezinta principalul factor in formarea deciziei de achizitie a centralelor termice. "Daca in anii trecuti, pretul era pe primul loc in cazul unei achizitii, acum cumparatorii au alte criterii de care tin cont, ceea ce arata o maturizare si dezvoltare a pietei de profil", a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager al Ariston Thermo Romania.
Conform datelor companiei, in prezent, pentru cea mai mare parte a cumparatorilor, caracteristicile tehnice ale produsului, alaturi de marca si de serviciile post-vanzare reprezinta criteriile cele mai importante pentru achizitie. "Perioada de garantie este importanta la cumpararea unei centrale termice, iar comportamentul de achizitie al romanilor din ultima perioada sugereaza ca tot mai multi inteleg acest lucru, acordand-i mare atentie. Observam aceasta grija mai ales in randul clientilor care decid sa isi schimbe centrala termica veche cu una noua, mai performanta. De altfel, studiul nostru a aratat ca marca Ariston este pe primul loc in topul preferintelor clientilor cand vine vorba de inlocuire, acest lucru datorandu-se nu numai modelelor performate de centrale termice, cat si serviciilor de mentenanta puse la dispozitie beneficiarilor", a precizat Catalin Draguleanu.
Conform aceluiasi studiu, un alt factor care influenteaza tot mai frecvent decizia de achizitie a centralelor termice este reprezentat de opinia instalatorilor, in 57% dintre cazuri sfatul oferit de o firma specializata sau de un instalator fiind foarte important. Procentul este in crestere comparativ cu 2013, cand cota respectiva era de 45%. Totusi, in continuare, circa 60% din persoanele care au achizitionat o centrala termica in 2015 si-au facut singure alegerea.
In ceea ce priveste gradul de informare a utilizatorilor, acesta este, de asemenea, in crestere, sursele principale fiind reprezentate de site-urile marcilor de centrale termice, publicatii/ portaluri specializate si mediile sociale. Circa 28% din populatie cumpara centrala termica din unitati de tip DIY, peste 50% din achizitii se fac din magazinele specializate pentru instalatii, de asemenea datorita consilierii profesionale, cat si a faptului ca acestea ofera servicii post-vanzare. In plus, achizitiile online sunt limitate la doar 7%, deoarece centrala termica este un produs complex, ce necesita consiliere tehnica de specialitate pentru o dimensionare corecta raportata la cerintele clientului.
***
Ariston Thermo Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera. In tara noastra, compania comercializeaza centrale termice murale si de pardoseala in condensare marcile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat, panouri solare si pompe de caldura. Ariston Thermo Romania a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 136,2 milioane de lei (circa 30 milioane de euro), in crestere cu aproape 25% fata de nivelul de 109,12 milioane de lei inregistrat in 2014.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter