RO EN
The cart is empty

ARISTON: Piata de centrale termice continua sa creasca, in acest an

Inca din 2014, piata locala de centrale termice a crescut de la un an la altul, mai ales pe segmentul centralelor in condensare, care, incepand din septembrie 2015, sunt sigurele modele ce intrunesc cerintele directivelor europene ErP, conform carora pe pietele europene - si astfel si pe cea locala - trebuie sa fie comercializate doar acele produse ce ating un anumit prag de eficienta energetica. In acest context, Catalin Draguleanu, Country Manager in cadrul Ariston Thermo Romania, lider al pietei locale de centrale termice, estimeaza ca piata va continua sa creasca si in 2016. Conform datelor publice, compania a incheiat anul 2015 cu afaceri totale de circa 30,5 milioane de euro, in crestere cu aproape 25% fata de nivelul din 2015.
Interviu cu Catalin Draguleanu (41 de ani), Country Manager al Ariston Thermo Romania, avand o experienta de 13 ani in cadrul acestei companii.
 
- Care sunt premisele pentru cresterea pietei de centrale termice, in 2016?
- In ceea ce priveste evolutia din 2016, suntem de parere ca si in acest an vom asista la o evolutie buna a pietei, ce va fi sustinuta de reluarea anumitor proiecte rezidentiale, de cresterea puterii de cumparare a romanilor si de investitiile pe care acestia le fac in reamenajari. Piata locala de centrale termice este influentata si de debransarile de la sistemul centralizat de incalzire. Daca ne raportam la primele sase luni din an, perioada in care ANRSC a raportat peste 6.250 de debransari, inca nu putem avea o imagine foarte clara, deoarece sezonul debransarilor abia acum incepe.
 
- Ce impact a avut asupra vanzarilor de centrale termice intrarea in vigoare a Directivei Europene ErP?
- Septembrie 2015 a fost un punct de cotitura pe piata locala de profil, iar 2016 este anul in care romanii pot cumpara doar centrale in condensare. Acest lucru - si nu numai - a adus o alta schimbare pe segmentul de profil. Am observat, inca din anii trecuti, o schimbare pozitiva treptata a comportamentului de achizitie al populatiei, aceasta fiind tot mai interesata de achizitia de centralele termice in condensare, ce asigura o eficienta sporita si economii la consumul de gaz. De asemenea, maturizarea pietei se poate observa si datorita faptului ca beneficiarii pun tot mai putin accent pe pret si tin cont, cu precadere, de performantele centralelor si de serviciile adiacente produsului (garantie, service post- vanzare etc).
 
- Cum caracterizati starea concurentiala si structura cererii de pe piata locala a sistemelor HVAC?
- In continuare, piata romaneasca este extrem de concurentiala, formata si dominata de producatori puternici, cu traditie, preponderent de origine italiana si germana. Observam disparitia treptata de pe piata a companiilor care nu pot veni in intampinarea cererilor actuale ale clientilor, respectiv de a le oferi avantaje suplimentare pe langa produsul in sine. Consumatorii actuali nu isi mai conditioneaza achizitia doar prin prisma pretului produsului, ci iau in considerare si aspecte ce tin de servicii de garantie extinsa, disponibilitatea rapida a pieselor de schimb, proximitatea unui centru de service autorizat si gama larga de interventii pe care furnizorul o poate oferi.
 
- Ce obiective aveti in acest an?
- Investim permanent in performanta retelei de service, in acoperirea acesteia la nivel geografic, pregatirea tehnica a firmelor partenere, precum si in livrarea pieselor de schimb in cel mai scurt timp, in orice zona a tarii. Totodata, ne preocupa sa aducem pe piata romaneasca produse cat mai competitive, cu functii ce confera confort suplimentar in utilizare. In acest sens, pentru toamna aceasta avem in plan lansarea unei aplicatii mobile cu ajutorul careia centrala termica poate fi gestionata de la distanta prin intermediul telefoanelor inteligente, conectate la internet. Cu ajutorul acestei aplicatii, utilizatorul va putea modifica si controla in orice moment, de pe smartphone sau computer, de oriunde s-ar afla, temperatura de incalzire a locuintei si a apei calde menajere. Cu patru sisteme de operare - iarna, protectie anti-inghet, vara si vacanta - doua moduri de operare si control multiplu, aplicatia va genera reduceri de costuri cu pana la 25%. Practic, prin monitorizarea consumului si programarea mai eficienta, vor fi facute reduceri semnificative de energie si, astfel, de costuri. De asemenea, aplicatia ofera mai multe avantaje, precum programarea de la distanta, rezolvarea problemelor chiar daca utilizatorul nu este acasa, raportarea consumului etc.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter