RO EN
The cart is empty

CFR: Noi pasi in implementarea unor proiecte feroviare de circa 280 milioane euro

Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA inainteaza cu implementarea unor proiecte majore de investitii, cu o valoare totala de circa 1,4 miliarde lei (aproximativ 280 de milioane de euro). Acestea vizeaza modernizarea unor gari, inclusiv prima etapa a proiectului Garii de Nord din Bucuresti, dar si lucrari pe liniile feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes si Bucuresti - Pitesti.
Astfel, CFR informeaza ca, in sedinta de Guvern din data de 28 decembrie 2022, au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pentru urmatoarele obiective de investitii:
  • "Modernizarea/ reabilitarea a 47 de statii de cale ferata din Romania" - SRCF Constanta, 4 statii: Neptun hc, Costinesti Tabara, Ciulnita si Mangalia - Statia Ciulnita. Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 40,32 milioane de lei;
  • "Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea Statiei CF Gara de Nord Bucuresti - Faza 1". Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 631,5 milioane de lei;
  • "Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est- Mediteranean". Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 12,5 milioane de lei.
 
Patru oferte, depuse pentru lucrari de interventie pe CF Bucuresti-Pitesti
Sucursala Regionala de Cai Ferate Bucuresti a deschis ofertele depuse la procedura de licitatie publica pentru atribuirea unor "Lucrari de inlocuire la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii pe linia Bucuresti-Pitesti, pentru ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii - Lot 1 si Lot 2". In cadrul procedurii, au depus oferte urmatorii agenti economici:
  • Aktor SocietateTehnica SA, in asociere Europan Prod (subcontractant);
  • Bedamiro Holding Parcari Construct, in asociere cu Rotary Constructii Mentenata SA, Eurotrading Construct 98 si Proiect Construct (subcontractanti);
  • Strabag, in asociere cu Strabag Rail (tert sustinator) si Rothermit (subcontractant);
  • Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi, in asociere asociere cu Infrasistem Proiect (subcontractant).
Valoarea totala a contractelor este de 690,9 milioane de lei, din care:
  • 304,25 milioane de lei pentru Lotul 1 - Linia 101 Bucuresti - Pitesti, tronsonul Chitila - Ciocanesti, fir II si Ciocanesti - Titu fir I si II, de la km 10+600 la km 49+780, linii curente si directe si linii din statii (primire - expediere, rest linii);
  • 386,62 milioane de lei pentru Lotul 2 - Linia 101 Bucuresti - Pitesti, tronson Titu - Calinesti - Golesti, fir I si II de la km 49+980 la km 95+000, linii curente si directe si linii din statii (primire - expediere, rest linii).
Sursa de finantarea este asigurata din fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
Durata de implementare a contractelor este 36 de luni de la data ordinului de incepere a lucrarilor.
 
Baicons si ISPCF vor elabora DALI pentru semnalizarea unor linii de cale ferata
CFR SA a desemnat asocierea Baicons Impex (lider) - ISPCF SA castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru elaborarea Documentatiei de Avizare a Lucrarilor de Interventie (DALI) privind "Sporirea eficientei economice si a sigurantei feroviare prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara: Lot 1 - Sucursalele Regionale CF Bucuresti si Craiova si Lot 3 Sucursala Regionala CF Brasov". Ofertele financiare ale celor doua companii castigatoare au fost de 3 milioane de lei (fara TVA), pentru fiecare lot in parte (criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-pret).
Sursa de finantare este asigurata din fonduri nerambursabile prevazute in PNRR, iar durata contractelor va fi de 9 luni de la data de incepere a prestarii serviciilor. Potrivt CFR SA, prin aceste contracte se vor implementa sisteme de centralizare electronica in 35 de statii de cale ferata.
"Modernizarea instalatiilor de siguranta aferente caii ferate existente (atat a celor din statii cat si a celor din interstatii) are rolul de a creste siguranta traficului feroviar dar si cresterea capacitatii sectoarelor feroviare prin utilizarea echipamentelor moderne. Din punct de vedere al beneficiilor centralizarii electronice, se evidentiaza pe langa componentele de siguranta si capacitate si scaderea semnificativa a cheltuielilor companiei cu personalul si intretinerea, ceea ce conduce la o mai eficienta utilizare a fondurilor pentru asigurarea unei infrastructuri feroviare atractive, pentru operatorii de transport pe calea ferata si beneficiarii acesteia", au transmis reprezentantii CFR SA.
Cresterea nivelului de centralizare al unor instalatii de semnalizare, prin centralizarea instalatiilor si integrarea acestora in centre de management ale traficului rezolva problema deficitului de personal, contribuie la imbunatatirea sigurantei circulatiei trenurilor si conduce la cresterea vitezei de circulatie pe sectiile modernizate.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter