Subsidiara din Capitala a unei companii de constructii din China va executa un proiect de anvergura in Craiova, a carui valoare este de 80 milioane de euro. Executia propriu-zisa va fi demarata in cursul anului viitor, cel mai probabil in cel de-al doilea semestru, obiectivul urmand a fi inaugurat in circa doi si jumatate (in intervalul 2016-2017). Proiectul prevede reconstructia stadionului „Ion Oblemenco” din Craiova si executia unui complex sportiv pentru atletism, acestea fiind realizate de compania Shandong Ningjian Construction Group. Arena sportiva va avea o capacitate de 38.000 de locuri, in timp ce sala in care se vor derula competitii de atletism va avea circa 10.000 de locuri. Finantarea obiectivului va fi asigurata din fonduri europene, insa daca autoritatile locale nu vor reusi sa obtina aprobarea fondurilor pentru implementarea acestuia, solutia va veni din partea firmei de constructii din China, care si-a manifestat interesul de a realiza proiectul din surse proprii, urmand a recupera ulterior investitia de la Primaria Craiova. In prezent, stadionul "Ion Oblemenco" are o capacitate de 25.200 de locuri si va mai gazdui o serie de competitii de profil in perioada vara-toamna 2013, inainte de demolarea totala.
Program de dezvoltare pe termen lung a municipiului
Strategia de dezvoltare durabila a municipiului Craiova a fost definita pe termen lung, pana in anul 2050, fiind vizata transformarea orasului intr-o metropola. „Atat obiectivele strategice generale si sectoriale, cat si viziunea de dezvoltare a municipiului au reprezentat punctul de plecare si baza elaborarii si constituirii Planului Integrat de Dezvoltare Urbana, ce a fost depus in cadrul Programului Operational Regional. Acesta cuprinde o lista aprobata de proiecte, ce isi regasesc originea in cadrul masurilor identificate in cadrul Strategiei de Dezvoltare a Municipiului Craiova”, a declarat Lia Olguta Vasilescu, primarul orasului. In prezent, marile santiere din oras se afla in diverse stadii de executie, lucrarile la masterplanul de infrastructura edilitara nefiind in grafic (ar fi trebuit sa fie dotate sase strazi, conform planului initial), in timp ce, la polul opus se afla constructia pasajului subteran denivelat, in cazul caruia se lucreaza in avans, proiectul urmand a fi inaugurat in luna iulie a.c. Informatii suplimentare, la www.primariacraiova.ro