RO EN
The cart is empty

VIKINGPROFIL: Nivel record al livrarilor din 2011

Grzegorz Siudyla (40 de ani)
Functia/Firma: director general, Vikingprofil;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul productiei si comercializarii confectii metalice.
 
Subsidiara autohtona a grupului Blachy Prüszynski (din Polonia) - Viking Prüszynski (Vikingprofil), din localitatea Filipestii de Padure - judetul Prahova - a inregistrat in 2011 o crestere cu 40% a incasarilor diviziei de sisteme de acoperisuri fata de anul anterior, in termeni cantitativi nivelul livrarilor de astfel de elemente constructive situandu-se la 1,5 milioane de metri patrati. Astfel, conducerea companiei afirma ca, in pofida trendului descrescator pe care s-a inscris sectorul rezidential, pentru Vikingprofil anul trecut a reprezentat cea mai buna perioada de la accesarea pietei autohtone de profil. 
 
- Cum este structurat domeniul specific?
- Pe plan regional, segmentul specific de piata este relativ fragmentat, fiind format din circa 30 de agenti economici, din care primii sase operatori (20% din total) detin o cota valoarica de circa 50%. In 2011, societatea noastra a ajuns la un nivel de 9,97% din total, situandu-se - conform unui studiu realizat de o companie specializata in analize de profil - in topul producatorilor nationali de invelitori metalice pentru acoperisuri. In contextul economic si investitional al anului anterior (cand nu au fost demarate proiecte noi, din cauza lipsei de fonduri), cea mai importanta contributie in vederea obtinerii unor rezultate optime au avut-o lucrarile de renovare, aproape 80% din vanzarile totale de tigla metalica din cadrul firmei fiind efectuate ca urmare a implicarii in proiecte de modernizare atat rezidentiale, cat si nerezidentiale.        
 
- Care a fost valoarea pietei de profil in 2011?
- Potrivit datelor disponibile in prezent, piata invelitorilor de acoperis a insumat circa 125 milioane de euro in 2011, fiind in usoara crestere fata de anul anterior (maximum 10%). Din valoarea totala a acesteia, vanzarile de tigle metalice - domeniu in care activeaza compania noastra - au avut o pondere de 55%, ce reprezinta echivalentul sumei de 69 milioane de euro. Astfel, majorarea segmentului de tigle metalice in 2011 s-a situat la 6% comparativ cu 2010.               
 
- Descrieti activitatea societatii in primul semestru a.c.
- Avand in vedere faptul ca, in primul semestru al fiecarui an, in domeniul invelitorilor pentru acoperisuri se realizeaza doar 25%-30% din livrarile totale, perioada respectiva este irelevanta pentru evaluarea activitatii din intregul exercitiu financiar. Cu toate acestea, in intervalul ianuarie-iunie 2012, am inregistrat o sporire cu 15% a vanzarilor fata de primele sase luni ale anului precedent. Pe plan autohton, societatile de constructii isi planifica executia in asa fel incat acoperisurile cladirilor aflate in lucru sa fie montate inainte de inceperea sezonului rece, astfel incat lunile iulie-octombrie constituie cel mai propice interval pentru efectuarea livrarilor.
 
- Ce resurse sunt disponibile pentru consolidarea pozitiei?
- Societatea noastra detine o unitate centrala de productie in localitatea Filipestii de Padure - judetul Prahova (cu o capacitate anuala de aproximativ 7 milioane mp de tigla metalica, respectiv 4 milioane mp de tabla cutata trapezoidala), precum si una secundara, in Craiova, ce acopera comenzile din zona de sud-vest a tarii. In prezent, derulam parteneriate cu peste 200 de colaboratori, iar din punct de vedere geografic cele mai multe comenzi provin din partea de nord-est a Romaniei (34% din total), din sud (20%) si sud-est (19%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter