RO EN
The cart is empty

PLASTSISTEM: Vanzarile din acest an vor depasi 20 milioane de euro

Compania Plastsistem, membra a grupului Teraplast, a realizat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 36,3 milioane de lei, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada din 2013. Pentru intregul exercitiu financiar in curs, conducerea companiei estimeaza o majorare de 13% a vanzarilor, pana la 91 milioane de lei (20,5 milioane de euro). Plastsistem este unul dintre cei mai importanti furnizori locali de sisteme complete pentru constructia de hale industriale, spatii logistice, de depozitare si comerciale. Fabrica de panouri sandwich este localizata in incinta Parcului Industrial Teraplast din Bistrita si are o capacitate anuala de productie de peste 2,2 milioane de metri patrati. Compania mai detine o linie de fabricatie a structurilor zincate, ce poate realiza 5.000 de tone/an de profile de tip Z, C, U si Sigma, cu inaltimea sectiunilor cuprinsa intre 100 mm si 400 mm si grosimi de la 1 mm la 4 mm.
Interviu cu Alexandru Stanean (32 de ani), directorul general al Plastsistem. Managerul are o experienta profesionala de 9 ani in domeniul materialelor de constructii si de opt ani face parte din Consiliul de Administratie al Teraplast.
 
- Care au fost cauzele ce au generat cresterea vanzarilor?
- Cresterea obtinuta s-a datorat, in special, concentrarii pietei interne, in sensul incetarii activitatii pe acest segment a unor companii multinationale, precum si aportului productiei structurilor zincate usoare, lansate pe piata in 2013. Trendul ascendent se va mentine pana la finele anului in curs si estimam ca vom finaliza exercitiul financiar in curs cu o cifra de afaceri de 91 milioane de lei. In acest moment suntem in grafic in ceea ce priveste realizarea obiectivului anual. Totodata, in perioada urmatoare avem in plan dezvoltarea portofoliului de produse, insa acestea nu vor implica neaparat investitii in noi capacitati. De asemenea, ne-am propus sa ne imbunatatim fluxul de lichiditati si profitabilitatea companiei.
 
- Ce ponderi au diversele activitati in cifra de afaceri a companiei?
- Compania Plastsistem are doua sectii de productie: una de panouri sandwich cu spuma poliuretanica (deschisa in 2008) si alta de profile structurale zincate Z, C, U si Sigma, inaugurata anul trecut, in urma implementarii unui proiect finantat din fonduri europene cu o valoare totala de 2,5 milioane de euro. In 2011 am renuntat la productia structurilor metalice clasice si ne-am orientat catre fabricatia celor usoare, deoarece, la nivelul costurilor finale suportate de client, noile sisteme ofera avantaje multiple. Compania este singurul producator cu capital integral romanesc din topul primilor trei competitori de pe piata de panouri termoizolante. Cele mai dinamice zone din Romania sunt, in prezent, regiunea Bucuresti - Ilfov, precum si judetele din nord-vestul tarii, de unde primim cele mai multe solicitari. De asemenea, pietele noastre de export traditionale se mentin la o cota de peste 30% din cifra de afaceri, livrarile realizandu-se in tari precum Ungaria, Cehia, Slovacia, Ucraina, Republica Moldova, Austria, Germania, Olanda, Slovenia, Croatia si Elvetia.
 
- Mentionati principalele proiecte pentru care ati livrat panouri in 2014.
- Principalii clienti pentru care livram sisteme de hale si panouri sandwich sunt companiile de constructii, revanzatorii (depozite de materiale de constructii, retaileri de mari dimensiuni), dar si investitorii privati, care dezvolta capacitati de productie sau de depozitare in domeniile agricol, rezidential/ comercial si nerezidential.
 
- Ce estimari aveti pentru 2015?
- Deschiderea noilor axe de finantare pentru agricultura in special, dar si in cadrul Programului Operational de Crestere a Competitivitatii Economice (POS-CCE) reprezinta principalele argumente care ne permit sa previzionam pentru anul 2015 o crestere cantitativa a livrarilor de panouri termoizolante, in special pe segmentul agricol. Ca tendinte in domeniu, in 2014, in acest sector de activitate s-a inregistrat o concentrare fata de anii precedenti. Aceasta stabilizare a permis cresterea cotelor de piata ale competitorilor din domeniu, care au dat dovada de o flexibilitate mai mare in abordarea cererii, in detrimentul furnizorilor ale caror strategii nu au fost adaptate la contextul actual al pietei.
 
- Cum va evolua piata locala a panourilor termoizolante pe termen scurt si mediu?
- Conform estimarilor, in prima parte a acestui an piata de panouri termoizolante s-a stabilizat la un nivel similar celui din aceeasi perioada a anului trecut. In 2013, livrarile de produse specifice au scazut, insa, cu aproximativ 10%, pana la 70 milioane de euro, valoare corespunzatoare unei cantitati de circa 4 milioane de metri patrati, iar pentru intreg anul 2014 estimam ca piata se va mentine la cotele din 2013. Pentru 2015 previzionam o crestere cantitativa a vanzarilor, in special pe segmentul agricol, dar, in ansamblu, piata romaneasca de panouri termoizolante nu va inregistra evolutii semnificative fata de anul in curs. In ceea ce priveste comportamentul consumatorului din Romania, spre deosebire de anii trecuti, clientii au inceput sa puna accent mai mult pe calitatea produselor, fiind dispusi sa plateasca pretul corect al sistemelor. Este o evolutie fireasca si de dorit, tinand cont de derapajele cererii din anii precedenti. Calitatea solicitata in Romania incepe sa fie comparabila celei aferente pietelor de export.
 
- Cand credeti ca se va relua trendul ascendent pe piata constructiilor?
- In cazul sistemelor pe care Plastsistem le livreaza exista potential de crestere a pietei constructiilor, in special pe segmentele agricol si nerezidential. Romania are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de depozitare in agricultura si, de asemenea, din punct de vedere al spatiilor logistice, suntem deficitari fata de celelalte tari din Uniunea Europeana.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter