Madalina Dumitru, country marketing manager Ruukki Romania si Bulgaria: “Este dificil sa estimam evolutia intregii piete pentru ca s-a observat o evolutie diferita a fiecarei companii. In intervalul ianuarie – iunie a.c. am inregistrat o crestere de 30% pe segmentul de sisteme de acoperis din tabla tip tigla, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Majorarea s-a datorat si diversificarii portofoliului, prin includerea in portofoliu a noi produse, asa cum este Decorrey, un sistem de acoperis din tabla tip tigla din categoria mediu economic.
Produsele au fost solicitate atat pentru lucrari de renovari, cat si pentru proiecte noi, in proportii aproximativ egale. Daca ne referim la regiuni, in continuare Capitala si zonele limitrofe sunt cele care genereaza cele mai semnificative vanzari. Intr-un astfel de clasament locul al doilea ar fi ocupat de regiunea Moldovei. Trebuie precizat faptul ca s-a remarcat o vanzare foarte buna a produselor din segmentul mediu. Se observa din ce in ce mai mult faptul ca beneficiarii au inceput sa fie mai atenti la calitatea acoperisului casei, care este un bun de folosinta extrem de indelungata. La nivelul intregii piete in prima jumatate a anului preturile sistemelor de acoperis au scazut, datorita diminuarilor inregistrate pe piata otelului. Insa, noi nu am mai operat modificari semnificative de pret, deoarece «inghetaseram» preturile inca de anul trecut, cand majorarea costului materiei prime determinase cresteri importante de pret la nivelul intregii piete. Am putut pastra acest avantaj - client in 2008 pentru ca fabricam inclusiv aliajul din otel din care realizam acoperisurile si nu suntem nevoiti sa achizitionam tabla de otel la pretul impus de piata. De aceea nu am mai apelat la promotiile de pret care au aparut la inceputul anului, pentru ca preturile noastre erau deja mai scazute in comparatie cu cele ale altor firme, pe acelasi palier de calitate. In 2008 Ruukki Romania a inregistrat o crestere de 58% a cifrei de afaceri comparativ cu 2007. Majorarea s-a datorat evolutiei pozitive a pietei din prima jumatate a anului trecut si probabil ca ar fi fost cu atat mai semnificativa daca ultimul trimestru nu ar fi fost afectat de criza economica. Pentru 2009 ne propunem o crestere de 20%-30% comparativ cu 2008 si - judecand dupa rezultatele din prima jumatate a anului - avem toate sansele sa atingem acest obiectiv”.