Dan Mircescu, director general al firmei Final Distribution: “Pe piata acoperisurilor, criza a determinat o intensificare a concurentei, o deteriorare a preturilor si o crestere a vanzarilor de produse relativ ieftine. Sectorul constructiilor rezidentiale, in general, si a invelitorilor - in particular - a crescut simtitor in mediul rural, in special ca urmare a lucrarilor de renovare. Sistemele de acoperisuri din categoria premium au fost afectate de scaderea volumelor, in timp ce produsele ieftineau suferit o erodare serioasa a profiturilor generate de vanzari.
Estimam ca segmentul acoperisurilor din tigla metalica va scadea valoric sub nivelul din 2007, dar va depasi nivelul cantitativ din 2008. Consider ca pana la sfarsitul lui 2009 piata invelitorilor metalice va ajunge la aproximativ 15 milioane metri patrati, din care peste 60% din produse vor fi utilizate pentru renovari. In intervalul ianuarie - iunie 2009 am inregistrat o cifra de afaceri de 6,52 milioane de lei (in scadere cu 9% fata de perioada similara din 2008) si un profit net de 5,8%. Anul trecut am realizat venituri de 20,6 milioane de lei, cu 65% peste valoarea din 2007, iar pentru 2009 estimam o cifra de afaceri de aproximativ 16 milioane de lei. In luna iunie a.c., am inclus in portofoliu ferestrele de mansarda Keylite, importate din Irlanda de Nord. Pe fondul scaderii generale a pietei am considerat oportun a lansa un nou produs, care speram sa compenseze volumele mai reduse obtinute din vanzarea celorlalte materiale: tigla premium Gerard si membranele pentru acoperisuri si fundatii Delta. In ce priveste activitatea firmei, pana in prezent nu am avut decat cazuri accidentale de intarzieri la plata si nu am inregistrat nici un caz de insolventa intre distribuitorii nostri. Acest lucru se datoreaza politicii prudente de evaluare a distribuitorilor autorizati ai companiei si a unui regim foarte strict de urmarire a platilor si incasarilor. Din fericire, inceputul crizei ne-a prins fara creante si cu o retea consolidata de distribuitori, fapt ce ne-a permis sa avem o atitudine relaxata si sa mentinem imaginea de companie stabila. Desi ne-am inceput activitatea in urma cu mai putin de trei ani, produsele noastre sunt destul de cunoscute pe piata, ca urmare a activitatilor consecvente de promovare. Practic, in momentul de fata avem solicitari de distributie din toate zonele tarii, incepand de la distribuitori importanti de materiale de constructii pana la companii specializate pe segmentul acoperisurilor. Estimam ca anul 2010 va aduce un reviriment ale sectorului, daca ne bazam pe evolutia pietelor externe. In aceste conditii ne vom intensifica eforturile de promovare a tuturor marcilor din portofoliu pentru a creste gradul lor de notorietate”.