RO EN
The cart is empty

FINAL DISTRIBUTION: Intrarea in extra-sezon va adanci recesiunea

In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.

 

Dan Mircescu, director general al Final Distribution: "Eforturile intreprinse in aceasta perioada s-au intensificat in directia concretizarii actului de vanzare comparativ cu 2008. Segmentul - tinta (antreprenori sau arhitecti) este asaltat de un volum mare de oferte, in conditiile in care numarul solicitarilor a scazut. Am incercat, pe tot parcursul anului, sa nu neglijam nicio parte implicata in procesul decizional. Produsele noastre (tigla metalica placata cu piatra naturala, folii anticondens si bariere de vapori) au o valoare adaugata mare si, din aceasta cauza, clientii le achizitioneaza dupa o cercetare elaborata a pietei si a concurentei. De aceea, incercam sa le oferim toate informatiile necesare, in acelasi timp indreptandu-ne atentia si spre cei care pot influenta decizia: arhitectii si montatorii. Desi plata creantelor reprezinta o amenintare importanta in 2009, am reusit sa ne protejam printr-o politica prudenta privind incasarile, aplicata de la inceputul anului. Desigur, a existat in permanenta un conflict intre presiunea creata de mentinerea volumelor de vanzari si cea a recuperarii sumelor datorate. Pretul reprezinta un factor important in procesul achizitional dar, cu toate acestea, clientii aleg produsele in cunostinta de cauza, decizia finala luandu-se prin analizarea beneficiilor pe care le presupune achizitia sistemelor respective si a bugetului disponibil. Un alt fenomen specific acestei perioade este reprezentat de faptul ca beneficiarii percep slabiciunile ofertantilor si speculeaza acest lucru in intentia de a obtine un pret cat mai avantajos. De asemenea, numarul cererilor de oferte a crescut foarte mult, in conditiile in care decizia se ia cu intarziere. Pentru intervalul viitor ne propunem securizarea afacerii, acordarea de suport distribuitorilor pentru finalizarea vanzarilor si, intr-o mai mica masura, implementarea de noi investitii. Dincolo de contextul dificil, pentru sectorul nostru de activitate mai apare inca un factor negativ, respectiv intrarea in extrasezon, in perioada ce urmeaza".

 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter