In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.
Dan Mircescu, director general al Final Distribution: "Eforturile intreprinse in aceasta perioada s-au intensificat in directia concretizarii actului de vanzare comparativ cu 2008. Segmentul - tinta (antreprenori sau arhitecti) este asaltat de un volum mare de oferte, in conditiile in care numarul solicitarilor a scazut. Am incercat, pe tot parcursul anului, sa nu neglijam nicio parte implicata in procesul decizional. Produsele noastre (tigla metalica placata cu piatra naturala, folii anticondens si bariere de vapori) au o valoare adaugata mare si, din aceasta cauza, clientii le achizitioneaza dupa o cercetare elaborata a pietei si a concurentei. De aceea, incercam sa le oferim toate informatiile necesare, in acelasi timp indreptandu-ne atentia si spre cei care pot influenta decizia: arhitectii si montatorii. Desi plata creantelor reprezinta o amenintare importanta in 2009, am reusit sa ne protejam printr-o politica prudenta privind incasarile, aplicata de la inceputul anului. Desigur, a existat in permanenta un conflict intre presiunea creata de mentinerea volumelor de vanzari si cea a recuperarii sumelor datorate. Pretul reprezinta un factor important in procesul achizitional dar, cu toate acestea, clientii aleg produsele in cunostinta de cauza, decizia finala luandu-se prin analizarea beneficiilor pe care le presupune achizitia sistemelor respective si a bugetului disponibil. Un alt fenomen specific acestei perioade este reprezentat de faptul ca beneficiarii percep slabiciunile ofertantilor si speculeaza acest lucru in intentia de a obtine un pret cat mai avantajos. De asemenea, numarul cererilor de oferte a crescut foarte mult, in conditiile in care decizia se ia cu intarziere. Pentru intervalul viitor ne propunem securizarea afacerii, acordarea de suport distribuitorilor pentru finalizarea vanzarilor si, intr-o mai mica masura, implementarea de noi investitii. Dincolo de contextul dificil, pentru sectorul nostru de activitate mai apare inca un factor negativ, respectiv intrarea in extrasezon, in perioada ce urmeaza".