RO EN
The cart is empty

ANALIZA: Crestere de 10% a vanzarilor de panouri termoizolante

Domeniul autohton de panouri termoizolante utilizate la realizarea inchiderilor halelor este evaluat de principalii competitori din bransa la 5,7 milioane de metri patrati pe an, fiind incluse atat livrarile de panouri cu spuma poliuretanica, cat si cele de elemente cu vata minerala si polistiren. In continuare, din punct de vedere cantitativ nu vor fi inregistrate diferente semnificative fata de nivelurile din 2010 si 2009, insa valoric poate fi observata o scadere, cauzata de reducerea marjei practicate de furnizori. Astfel, majoritatea furnizorilor de panouri termoizolante estimeaza ca segmentul specific ar putea consemna, in acest an, o crestere de cel mult 10%. Din punct de vedere valoric, sectorul panourilor s-a situat, anul trecut, la 70 milioane de euro. Conform unui studiu realizat recent de compania de cercetare Neomar Consulting, 24% din valoarea pietei o reprezinta importurile, in timp ce diferenta de 76% din vanzari provine din productia locala. Principala tendinta din domeniu este reprezentata de cresterea interesului beneficiarilor pentru achizitia de panouri rezistente la foc (sisteme cu spuma poliuretanica ignifugata si cu vata minerala), ponderea acestora in totalul pietei de profil sporind de la 4% la 14,5%. Datorita caracteristicilor performante specifice (dintre care pot fi mentionate termoizolarea sporita, greutatea redusa, montajul rapid, aspectul deosebit, flexibilitatea in exploatare etc.), panourile termoizolante au un rol important in realizarea cladirilor comerciale/ industriale din ultimul deceniu. Acest lucru a fost confirmat si in perioada recesiunii, deoarece - in pofida scaderii pietei specifice - livrarile de panouri nu au fost afectate, ci dimpotriva, in 2010 s-a resimtit chiar o usoara crestere a comenzilor (+5%) fata de anul precedent.
In ceea ce priveste preturile, valoarea medie in euro/ mp a unui panou tip «sandwich» este net superioara celei din 2009, in special ca urmare a scumpirii materiilor prime, a cresterii indicatorilor privind nivelul inflatiei, precum si a deprecierii monedei nationale fata de cea europeana. Din acest punct de vedere, in a doua jumatate a anului in curs s-ar putea consemna, potrivit managerilor companiilor de pe piata specifica, o stabilizare a preturilor la nivelul din semestrul intai.
Informatii suplimentare referitoare la piata de panouri termoizolante si activitatea celor mai importante companii din domeniul respectiv, pot fi lecturate in editia curecta a revistei Agenda Constructiilor. Click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter