RO EN
The cart is empty

SOFTLEAD: Peste 10% din utilizatorii platformei provin din sectorul de constructii

Softlead, primul marketplace de aplicatii software dedicate companiilor din Romania, are in plan in perioada urmatoare lansarea unui instrument ce indica in mod automatizat gradul de digitalizare a companiilor (Softlead Digital DNA), dar si lansarea pe alte piete. Softlead Digital DNA analizeaza activitatile si procesele din fiecare departament al oricarui tip de organizatie si, pe baza informatiilor introduse de companie, ofera o viziune de tip 360 de grade asupra gradului de digitalizare, nevoilor, bugetelor necesare transformarii digitale de succes. 
In prezent, platforma Softlead cuprinde peste 1.000 de aplicatii software ce raspund cu succes nevoilor de digitalizare ale celor mai importante industrii din Romania. Pentru segmentul constructiilor, companii precum Plan Radar, Total Soft, Elastoffice au trimis deja oferte personalizate utilizatorilor platformei, conform datelor companiei.
"Din perspectiva digitalizarii prin solutii software de tip enterprise, trendurile sunt dictate de nevoile si obiectivele de business ale organizatiilor. Practic, ritmul de crestere a companiei, directia, indicatorii de performanta, procesele si activitatile interne indica zonele in care este nevoie urgenta de digitalizare. In continuare, la fel ca in anii anteriori, conform statisticilor Softlead, companiile mici si medii indica o nevoie clara de sprijin in alegerea aplicatiei software potrivite si a furnizorului/ implementatorului final. Principalul motiv este dat de faptul ca acest tip de organizatie nu detine informatiile necesare pentru a defini solutiile potrivite, bugetul necesar achizitiei, calendarul de implementare si nici modalitatile de optimizare a resurselor (timp, cheltuieli, responsabili implicati). De asemenea, o alta tendinta observata la nivelul pietei software este data de topul domeniilor de activitate cu cel mai mare apetit pentru a investi in transformare digitala. Astfel, si in anul 2022, principalele industrii care au folosit Softlead pentru alegerea solutiei software potrivite au fost: productie (21,12%), servicii (18,32%), medical (15%), constructii (10,78%) si retail (6,25%)", a declarat Alexandra Roata, co-fondator Softlead.
 
 
Cele mai solicitate aplicatii software inregistrate pe platforma sunt solutiile de tip Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Manager (CRM), de organizare, de gestiune sau dedicate managementului documentelor sunt cel mai intens utilizate si, totodata, critice pentru companiile care aleg sa investeasca in digitalizare. 
Apolodor, una dintre companiile lider de piata in domeniul constructiilor, a digitalizat o componenta importanta a activitatii sale cu ajutorul Softlead. Astfel, compania a reusit sa gestioneze mai facil si in mod integrat fluxul de planificare si de urmarire a alimentarii cu carburant a utilajelor folosite pe santier (excavatoare, bob cat-uri etc.). Solutia software i-a permis sa aiba acces la informatii in timp real si sa monitorizeze toate resursele implicate.
 
Provocarile crizelor duc la optimizarea operatiunilor companiilor
Perioadele dificile, cum este cazul crizelor economice, determina managerii sa priveasca mai atent datele companiilor pe care le gestioneaza. Mai exact, in astfel de contexte, productivitatea, scaderea costurilor, cresterea performantelor sunt obiective ce pot fi indeplinite prin digitalizarea inteligenta. De aceea, conform datelor Softlead, exista industrii (printre care si segmentul constructiilor) in care apetitul pentru investitii in digitalizare a crescut in anul 2022, iar premisele sunt unele optimiste si pentru perioada urmatoare. De asemenea, granturile guvernamentale si fondurile europene au reusit sa stimuleze interesul antreprenorilor pentru digitalizare. 
 
 
Cu toate acestea, o provocare serioasa este data de cresterea costurilor serviciilor IT (cu aproximativ 12%), reflectata in special in bugetele de implementare, dezvoltare sau consultanta. Pentru a sustine digitalizarea, utilizatorii platformei Softlead pot economisi pana la 3.000 de euro in procesul de informare si selectare a furnizorului IT final.
"La nivel global, segmentul constructiilor inregistreaza o crestere de minimum 7,8%, ceea ce face ca domeniul sa fie unul dinamic si competitiv. De aceea, suita de activitati care declanseaza nevoia de digitalizare include: managementul santierelor, managementul stocurilor si al consumurilor, managementul aprovizionarii si achizitiilor. In functie de marimea companiei de constructii, de obiectivele de crestere, dar si de liniile de business complementare (de exemplu, real estate), exista un set de beneficii aduse prin digitalizare. Printre acestea se afla transparenta si accesul facil la date, posibilitatea de integrare/ comunicare a mai multor aplicatii folosite in departamente sau pentru activitati distincte, managementul eficient al contractorilor, furnizorilor, angajatilor, santierelor, flotelor de utilaje, materialelor din depozite, dar si capacitatea de a extrage analize si rapoarte sau de a construi previziuni de business pentru perioadele urmatoare", a precizat Alexandra Roata.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter