RO EN
The cart is empty

MxHost: 70% din magazinele online nu sunt pregatite pentru cresterile de trafic

Black Friday, perioada cu cele mai mari reduceri din an la magazinele online, aduce si un numar mare de vizitatori pe website-urile acestora, care, desi de dorit, poate cauza serioase probleme comerciantilor: de la incarcari greoaie ale paginilor, pana la perioade mari de inactivitate, care se traduc prin pierderi semnificative in vanzari.
Perioadele de Black Friday dubleaza traficul inregistrat de majoritatea magazinelor online. In unele cazuri, traficul poate fi si de 10 ori mai mare, potrivit unei analize a MxHost, una dintre cele mai mari companii de hosting din Romania.
In acest context, specialistii MxHost au pus la punct un ghid despre cum ar trebui sa se pregateasca magazinele online pentru perioada de Black Friday. Astfel, proprietarii de magazine online ar trebui:
- Sa analizeze din timp obiectivele campaniei de Black Friday;
- Sa faca un stress-test pentru a fi siguri ce nivel de trafic suporta propriul magazin online;
- Sa anunte furnizorul de servicii de hosting ca vor oferi reduceri de Black Friday;
- Sa pregateasca din timp resursele disponibile pentru Black Friday pentru a primi cat mai multi utilizatori;
- Sa ia in calcul accesarea de solutii scalabile, precum servere private virtuale (VPS) sau servere dedicate, pentru a avea garantia unui upgrade cat mai rapid, in cazul in care nevoia apare.
„Problemele apar, in general, atunci cand magazinele online fac schimbari in planul de gazduire web chiar in ziua de Black Friday, din cauza unor probleme de functionare intampinate atunci, ca timpi mariti de incarcare a site-ului, caderi sporadice ale magazinului online, caderi masive etc. Chiar si atunci, in ziua de Black Friday, se pot opera schimbari, insa acestea pot necesita cateva ore de mentenanta, fapt care va genera pierderi in vanzari. Din aceasta cauza, sfatuim toate magazinele online ce doresc sa pregateasca reduceri de Black Friday sa faca aceste pregatiri de dinainte, astfel incat mentenanta sa poata avea loc intr-un moment cu trafic redus sau inexistent”, spune Adrian Chiruta, fondator MxHost, mentionand ca „doar aproximativ 30% dintre clienti ne solicita cu cateva saptamani inainte sa operam schimbarile necesare pentru ca magazinul lor online sa faca fata cu brio perioadei de Black Friday. Iar acest procent se extinde la nivelul intregii piete”.
 
Cum trebuie pregatita infrastructura pentru a face fata traficului mare de Black Friday
Pentru magazinele online ce doresc sa desfasoare campanii de Black Friday, specialistii nu recomanda gazduirea de tip shared - acest tip de gazduire are o limita care, odata atinsa, poate face website-ul inaccesibil. Resursele de pe acest tip de gazduire sunt in general, limitate, iar scalabilitatea este redusa in cazul gazduirii shared, necesitand mai mult timp pentru a migra site-ul web pe o solutie scalabila.
Magazinele online ar trebui sa ia in calcul utilizarea de solutii scalabile, precum VPS (Servere private virtuale) sau servere dedicate, pentru a asigura un upgrade cat mai rapid.
Utilizarea serverelor private virtuale (VPS) este o solutie potrivita pentru magazinele online mici si medii care inregistreaza un trafic mult mai mare in perioada de Black Friday. Serverele de acest tip pot reprezenta cea mai buna solutie, atat din perspectiva costurilor, cat si din perspectiva scalabilitatii.
In cazul magazinelor online de mari dimensiuni, care necesita mai multe resurse, specialistii MxHost recomanda propriul server dedicat. Aceasta solutie este recomandata magazinelor online importante, care vor sa fie pregatite pentru orice nivel de trafic. Atunci cand acceseaza o astfel de solutie, au o siguranta aparte: orice probleme ar aparea din perspectiva resurselor, shop-urile online le vor putea depasi cu usurinta.
Odata ce magazinele online si-au pus la punct toate serviciile necesare pentru campania de Black Friday, se pot concentra din nou pe partea de business, lasand in sarcina furnizorului de gazduire web functionalitatea magazinului online in perioada de Black Friday.
„Este foarte importanta relatia dintre magazinele online si furnizorul de servicii de hosting. Aceasta nu trebuie sa fie intretinuta doar de probleme - proactivitatea este cheia in cazul unei relatii sanatoase de business”, mai spune Adrian Chiruta, adaugand ca, „pentru a anticipa aceasta perioada incarcata, suplimentam echipa pe partea de suport si pregatim servere in plus, pentru a ne asigura ca suntem pregatiti, indiferent de cerintele clientilor”.
Cat priveste investitia din partea comerciantilor online, aceasta este foarte mica si se recupereaza rapid. In medie, o astfel de investitie se ridica la aproximativ 100 de euro, pentru luna noiembrie, atunci cand vorbim de servere VPS, si poate ajunge pana la 300 de euro, in cazul serverelor dedicate. Mai mult, spun specialistii MxHost, pregatirea magazinului online pentru perioada de Black Friday trebuie sa fie vazuta ca orice alta investitie si inclusa inca de la inceput in bugetul de pregatire a evenimentului de Black Friday.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter