RO EN
The cart is empty

DigiSinergy: Antreprenorii nu stiu ce sa digitalizeze si pierd mii de euro lunar

Decalajul intre companiile din Romania si cele din nordul si vestul Europei in materie de digitalizare si educatie manageriala depaseste 10 ani, potrivit unei analize a DigiSinergy, companie de tehnologie si expert in transformarea digitala a business-urilor. In prezent, in Romania, doar marile companii investesc in aceasta directie, majoritatea IMM-urilor nu au bugete dedicate proceselor de digitalizare. Este o realitate care genereaza pierderi lunare de mii de euro pentru companiile romanesti.
Potrivit datelor DigiSinergy, 99% dintre firmele cu mai putin de 10 angajati nu stiu ce ar trebui digitalizat in companii. Ponderea e de 90% in cazul firmelor cu 10 - 20 de salariati si de 70% la companiile cu pana in 50 de angajati. Iar o treime dintre companiile cu pana la 100 de angajati sunt in situatia de a nu sti ce trebuie digitalizat pentru a avea rezultate mai bune.
”In Romania, discutiile aplicate despre digitalizare sunt intr-un stadiu incipient. Desi exista necesitate si potential mare de crestere, companiile din Romania nu stiu nici ce sa digitalizeze, si nici cati bani sa aloce acestui proces. Exceptand companiile mari, cu peste 100 de angajati, nu am vazut nicio companie din Romania care sa aiba buget pentru digitalizare. In afara tarii, discutiile pe care le avem cu clientii sunt foarte aplicate si se poarta in legatura cu functionalitatile solutiilor de digitalizare”, spune Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy.
 
Cum afla companiile ce trebuie sa digitalizeze
Intre prioritatile de digitalizare ale companiilor, in perioada urmatoare, trebuie sa se gaseasca 4 aspecte importante:
1. Status in timp real despre situatia firmei, astfel incat managementul sa poata lua decizii fara presiunea timpului;
2. Reducerea cheltuielilor operationale;
3. Reducerea erorilor ce apar in procesele interne;
4. Conformarea la reglementarile fiscale.
Conformarea la reglementarile fiscale, spun reprezentantii DigiSinergy, este si motorul care va determina cele mai multe proiecte de digitalizare (eFactura, eTransport, raportarea SAF-T) in urmatorii 3 - 5 ani, toate companiile fiind, astfel, obligate de stat sa digitalizeze aceste tipuri de procese, sub sanctiunea inchiderii activitatii in cazul refuzului.
Pentru a avea acces la avantaje competitive, insa, companiile trebuie sa treaca de aceste procese de digitalizare impuse de stat si sa demareze proiecte suplimentare, care sa genereze impact direct in buna functionare a business-ului.
 
Iar aici, pentru inceput, managerii companiilor au la dispozitie 3 etape:
1. Sa faca o analiza a proceselor din firma din punctul de vedere al consumului de timp. In majoritatea firmelor, salariile au cea mai mare pondere in cheltuielile operationale. Obiectivul acestora este sa eficientizeze productivitatea, pentru a recupera cel mai rapid investitia in digitalizare;
2. Sa se documenteze la nivel general cu privire la solutiile care au succes in imbunatatirea proceselor in industrie;
3. Sa se adreseze unei firme specializate pentru consultanta si implementarea solutiilor.
In acest context, procesul de digitalizare trebuie demarat fara intarziere, spun specialistii DigiSinergy, mai ales ca implica sume modice - intre 1.000 si 4.000 de euro - ce vizeaza, in principal, robotizari / automatizari de managementul documentelor, indiferent ca sunt facturi, procese verbale, chitante, bonuri etc.
O solutie a carei popularitate este in crestere in randul companiilor este Dynamic Sales, o aplicatie de tip ERP-CRM ce automatizeaza procesele operationale din companii si contribuie la cresterea vanzarilor, prin reducerea / eficientizarea timpului alocat activitatilor neproductive. Dynamic Sales automatizeaza procesele, atat pe fluxurile de vanzare si de aprovizionare, cat si pe fluxurile contabile ale companiei. Aplicatia, dezvoltata de DigiSinergy, este de tip cloud privat si poate fi accesata, in siguranta, de pe ce orice tip de dispozitiv. Se bazeaza pe utilizarea unei serii de roboti (aplicatii software care invata automat) care preiau o mare parte din task-urile operationale, reducand timpul de lucru cu 70% - 95%, in multe cazuri, automatizand integral procesele, fara sa necesite interventie umana in 99% din timp.
Dynamic Sales foloseste tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum si algoritmi proprietari, rezultand astfel o solutie ultramoderna de hyperautomation ce poate fi personalizata rapid si la costuri reduse, avand, astfel, un avantaj major fata de alte aplicatii.
In plus, DigiSinergy a inclus si partea de consultanta in pachetul software pentru proiecte mici si poate recomanda consultanti pentru proiecte mari. Astfel, ofera firmelor nu numai solutii software, ci si recomandari despre cum sa reorganizeze procesele de la cele actuale la cele digitale, si asigura si specializarea personalului implicat in aceste proiecte.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter