RO EN
The cart is empty

HEIDELBERGCEMENT: Reducere cu 600 milioane de euro a costurilor de intretinere

Producatorul german de materiale de constructii HeidelbergCement a infiintat, inca din anul 2009, un comitet de durabilitate (Sustainability Committee), care este responsabil pentru gestionarea activitatilor specifice, condus de insusi presedintele consiliului de administratie a grupului. Dintre membri fac parte sefii departamentelor de resurse umane, finante, comunicare etc. Totodata, comitetul este responsabil cu imbunatatirea performantelor de mediu in cadrul holdingului. Sistemul de management a fost, deja, implementat in 74% din fabricile de ciment, obiectivul principal fiind ca, pana in 2020, toate unitatile grupului sa beneficieze de acesta. De asemenea, in ultimii cinci ani s-au realizat auditari energetice la 34,1% dintre fabricile de agregate (fiind excluse cele din America de Nord) si la 21,3% din unitatile de productie a cimentului. In ansamblu, in urma aplicarii noilor politici de mediu s-au economisit fonduri de 550 milioane de euro in 2009-2010, din 2011 urmand a fi initiat un nou program, care vizeaza reducerea cu 600 milioane de euro a costurilor de intretinere a fabricilor pana in 2013. In domeniul cercetarii si inovarii, departamentul specific din cadrul grupului - Heidelberg Technology Center (HTC) - cu sedii in America de Nord, Europa si Asia - sustine si supravegheaza implementarea tuturor aspectelor legate de asigurarea materiilor prime, planificarea activitatii, tehnologiile de fabricatie si calitatea produselor in fabricile de ciment. Urmarind acelasi obiectiv, in 2008 a fost infiintat Competence Center Materials (CCM), avand competente similare cu HTC, dar fiind responsabil pentru unitatile de agregate, betoane si asfalt. Pe langa furnizarea de suport tehnologic in fabrici, HTC si CCM au initiat un proces de inovare continua a produselor (in special, prin imbunatatirea retetelor). Activitatile de cercetare si dezvoltare pentru produsele care ies din fabricile de ciment si beton sunt reunite central, in HTC Europa. Astfel, in domeniul cercetarii, specialistii HeidelbergCement vor colabora cu universitati specifice din Europa si America de Nord. Toate activitatile vor fi coordonate de Nanocem, una dintre cele mai mari retele internationale de cercetare in domeniul materialelor de constructii, al carei membru fondator este grupul german. Pana in 2010, numarul persoanelor angajate in sectorul de cercetare si dezvoltare la nivelul Global HTC a sporit cu 30%. In 2003, HeidelbergCement si-a luat angajamentul de a reduce emisiile de CO2 din procesul de fabricatie cu 15% pana in 2010, baza de raportare fiind anul 1990. Acest obiectiv a fost atins inca din 2007, datorita implementarii proiectelor de eficienta energetica, fiind redusa proportia de clincher utilizat ca materie prima si sporita cantitatea de combustibili alternativi, precum biomasa. Pana la finele lui 2010 (cand au fost publicate cele ami recente date relevante), cantitatea emisiilor de dioxid de carbon era cu 17,9% mai mica fata de nivelul din 1990. Cantitatea de clincher utilizat in fabricatia cimentului a scazut la 76,1%, obiectivul pentru 2020 fiind atingerea unei ponderi de 70%. Datele sunt conforme cu standardul emisiilor de CO2 realizat de Consiliul Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabila (World Business Council for Sustainable Development), care a fost pus in aplicare in toate fabricile. Compania se va implica, cel putin pana in anul 2020 si ca membru activ in campaniile organizate de Consiliile pentru Cladiri Verzi (Green Building Councils) din toate tarile unde beneficiaza de capacitati de productie. Informatii suplimentare, la www.heidelbergcement.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter