RO EN
The cart is empty

Black Sea ClimAccelerator - nou program de accelerare pentru start up-uri green

300.000 de euro finantare, mentorat, consultanta de specialitate si pregatire pentru atragerea de investitii in cadrul Black Sea ClimAccelerator, programul de accelerare pentru startup-urile green si solutii de eco-inovare
12 august 2021. In contextul in care amprenta de carbon creste de la un an la altul, iar resursele naturale disponibile pentru un an de zile se consuma de doua ori mai repede, nevoia de solutii sustenabile este mai stringenta ca oricand. Consortiul format din Impact Hub Bucharest, The Climate Vertical din Romania si Innovation Starter din Bulgaria, cu sprijinul EIT Climate KIC, dezvolta Black Sea ClimAccelerator, un program de accelerare pentru startup-urile green si solutii de eco-inovare prin care vrea sa contribuie la rezolvarea problemelor globale.
Prima editie a Black Sea ClimAccelerator va sustine 42 de startup-uri green din Romania si Bulgaria, aflate in diferite stadii de dezvoltare, cu mentorat, consultanta in afaceri si pregatire pentru atragerea de investitii, dar si de o finantare totala de 300.000 de euro. Participarea in cadrul programului de accelerare este gratuita si include activitati de sprijin personalizate, impartite in 3 categorii, in functie de nevoile de crestere.
Startup-urile care au o idee si sunt in stadiul incipient se incadreaza in prima categorie – Early stage. 16 astfel de startup-uri din Romania vor primi un grant in valoare de 5.000 de euro oferit de EIT Climate KIC si vor beneficia de workshop-uri de validare a ideii de business si product-solution fit.
Startup-urile care au un prototip validat cu clienti se incadreaza in categoria a doua – MVP. Pentru astfel de startup-uri exista 6 locuri disponibile in program, cu beneficii precum un grant de 20.000 de euro oferit de EIT Climate KIC, acces la workshop-uri pe teme de marketing si vanzari, monetizare si stabilire a pretului, aliniere in echipa, scalare a afacerii, precum si consultanta de specialitate in functie de nevoile specifice.
Startup-urile care au solutii scalabile se inscriu in categoria a treia – Growth. 6 astfel de startup-uri din Romania vor beneficia de sesiuni de consultanta de specialitate pe nevoile lor specifice, inclusiv pe intelegerea terms sheet-urilor pentru investitii (aspectele comerciale esentiale alte tranzactiei – economice si privind controlul asupra startup-ului), de activitati de identificare a oportunitatilor de granturi atat la nivel local, cat si international si de activitati de facilitare si suport care sa le pregateasca pentru atragerea de investitii si finantari.
Toate startup-urile inscrise vor participa si la sesiuni de mentorat individuale, sesiuni de peer sharing la nivel national si international si se vor conecta cu actori cheie din ecosistem, prin activitati desfasurate preponderent online. In plus, startup-urile din categoriile 2 si 3 vor participa la evenimente si targuri nationale si internationale si la Demo Day, un eveniment national in care isi vor prezenta solutia in fata jucatorilor cheie din piata si vor participa la sesiuni de networking.
„Suntem intr-un moment in care nevoile planetei nu mai pot fi ignorate si e nevoie de astfel de solutii antreprenoriale, de business, nu doar civice, care sa previna decalajul intre disponibilitate si consum al resurselor. Tocmai de aceea, ne bucuram sa coordonam aceasta initiativa prin care startup-urile cu solutii sustenabile capata coerenta si impact, in primul rand, dar si mentorat si finantare pentru a-si dezvolta afacerea. Black Sea ClimAccelerator este o adevarata pista de lansare si accelerare pentru aceste startup-uri, dar si o oportunitate de dezvoltare a comunitatii de antreprenori cu solutii green”, spune Adina Cretu, Director Programs & Entrepreneurial Growth la Impact Hub Bucharest.
Inscrierile pentru startup-urile din categoriile 1 si 2 sunt deschise pana pe 15 septembrie. Procesul de selectie pentru participarea in program va fi realizat de catre un juriu format din membri cu expertiza diversa atat din mediul antreprenorial, cat si din mediul corporate si ONG. Startup-urile din categoria 3 vor intra in program in urma unei invitatii din partea organizatorilor si in urma unui proces de selectie personalizat, realizat impreuna cu un juriu format din investitori si business angels. Mai multe detalii despre inscrierea in program pot fi gasite pe website-ul Impact Hub Bucharest si The Climate Vertical.
Toate startup-urile participante in program vor fi anuntate pe 22 septembrie. In perioada octombrie-noiembrie se vor desfasura activitatile de sprijin pentru startup-urile din categoria Early stage, iar din octombrie pana in decembrie, dureaza activitatile pregatite pentru startup-urile din categoriile MVP si Growth. Pe 9 decembrie va avea loc Demo Day, evenimentul in cadrul caruia startup-urile isi pot prezenta solutiile.
„In Romania exista un nivel foarte ridicat de constientizare a nevoii de rezolvare a problemelor de mediu, si stim ca exista un potential mare in comunitatile din care facem parte. Din acest motiv trebuie sa tintim sus si sa incepem imediat sa facem tranzitia de la stadiul de idee la prototipare, validare si implementare de solutii de eco-inovare sustenabile cu impact pozitiv. Cand spun sustenabil ma gandesc la un proiect care are impact si are un model de business care permite crearea de venituri din comercializarea produsului sau serviciului. Nevoile prezente de dezvoltare ale unei solutii de eco-inovare trebuie atent analizate din punct de vedere al resurselor utilizate astfel incat sa nu compromita capacitatea de dezvoltare din viitor a acelei solutii”, spune Vlad Gliga, Co-founder The Climate Vertical & CEO Rubik Hub.
Echipa de jurati care va selecta startup-urile participante in program ii include pe: Adina Cretu - Director Programs & Entrepreneurial Growth Impact Hub Bucharest, Vlad Gliga - CEO Rubik Hub & Co-founder The Climate Vertical, Mona Nicolici - Sustainability & CSR Consultant, Hanny Bratu - Marketing & Fundraising Manager WWF Romania, Cristina Toncu - Program Director Techcelerator, Vlad Panait - Managing Partner & Founder Sparking Capital VC, Andrei Dudoiu - Managing Partner SeedBlink.
Din echipa de mentori care va sustine startup-urile pe tot parcursul programului de accelerare fac parte: Marian Chiraches - Senior Category Manager CEE Intersnack, Mircea Ilie - Sustainability Leader IKEA Romania, Armina Sirbu - Antreprenor, Trainer, Consultant Rent eBrains, Ice Breaker, Reb Translations, Paul Kallmes - VC Fund Advisor & IP Consultant San Francisco, Oscar Kneppers - Investor & entrepreneur Amsterdam, Radu Paltineanu - Explorer & speaker, Ela Asaftei - Startup program manager, Razvan Capatana - Angel investor, Valentin Toc - Startup program manager, Ionut Amariei - Startup program manager, Mihai Zant - International Coach and Trainer Humanistic, Lucian Gramescu - Head of Operations RGT Cycling, Ana-Maria Andronic - Head of Intellectual Property & Technology DLA Piper Bucharest, Ana-Maria PARASCHIV - Expert Economie Circulara & Founder Ubuntu World.
„In cadrul aceluiasi startup avem nevoie de un echilibru intre cei 3 piloni care ii asigura existenta pe termen lung: oameni, mediu si profit. Cautam echipe de fondatori de startup de eco-inovare care au gasit o problema care merita rezolvata si au identificat solutia potrivita, urmand ca echilibrul intre piloni sa il dezvoltam in cadrul programului. Stim ca nimeni nu poate face aceste lucruri singur. Asa ca ne bucuram de dezvoltarea unui consortiu impreuna cu Impact Hub Bucharest si Innovation Starter din Sofia care creeaza deja un context favorabil pentru solutii de eco-inovare”, completeaza Vlad Gliga, Co-founder The Climate Vertical & CEO Rubik Hub.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter