RO EN
The cart is empty

C&W: Amortizarea spatiilor de birouri inchiriate este de pana la 12,5 euro/mp

Companiile din Bucuresti cu sedii in cladiri de birouri moderne au un cost lunar de ocupare a spatiilor cuprins intre 175 si 500 de euro per angajat, potrivit unei analize realizate de firma de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox.
Analiza tine cont de costurile cu chiria, taxa pentru servicii (service charge), costurile operationale (apa, electricitate, internet, consumabile, curatenie, servicii de receptie), dar si de costurile cu amenajarea si mobilarea spatiului, amortizate intr-o perioada de cinci ani - durata medie a unui contract de inchiriere in piata spatiilor de birouri din Bucuresti.
Rezultatul este influentat, de asemenea, de densitatea din cadrul spatiilor de birouri, majoritatea companiilor alocand intre 8 si 12 metri patrati pentru fiecare angajat, suprafata care include si cota din spatiile comune ale biroului inchiriat, precum salile de conferinta, bucataria sau receptia.
Cele mai importante costuri sunt cele cu chiria neta efectiva, care pot varia in intervalul 8 - 17,5 euro/ mp/ luna, urmate de costurile de amenajare si mobilare, care variaza intre 300 si 750 de euro / mp, reprezentand un cost de amortizare lunara cuprins intre 5 si 12,5 euro/ mp.
Tinand cont de acesti parametri, costurile de ocupare a spatiilor per angajat pornesc de la circa 175 - 180 de euro/ luna in zone precum Sud, Est sau Pipera Nord si pot chiar depasi pragul de 500 de euro/ luna pentru angajatii care lucreaza in CBD (Piata Victoriei - Aviatorilor - Piata Charles de Gaulle). In zona CBD sunt cele mai mari chirii din Bucuresti, iar companiile fac investitii majore pentru confortul angajatilor, alocand bugete consistente pentru amenajare si spatii mai generoase pentru fiecare statie de lucru.
Madalina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Modul de ocupare al birourilor este in proces de transformare in pietele vestice, unde spatiile de coworking sunt in plin avant. In conditiile in care operatorii spatiilor de coworking devin din ce in ce mai activi si in Bucuresti, credem ca o parte din companiile locale vor analiza varianta diversificarii portofoliului imobiliar prin relocarea unor departamente care au nevoie de flexibilitate si acces la o platforma extinsa de networking in aceste spatii alternative. Principalele lor avantaje sunt legate de flexibilitatea contractelor si de acoperirea tuturor serviciilor printr-o singura taxa, facilitand totodata comunicarea si schimbul de experienta ȋntre angajati din domenii diverse si conexe. Aceasta etapa face parte din maturizarea si diversificarea pietei, care se va adapta la cerintele si valorile noilor generatii de angajati.”
Cushman & Wakefield Echinox este una dintre cele mai mari firme de consultanta imobiliara pe plan local, activand in toate segmentele pietei imobiliare. Departamentul de birouri al companiei a inchiriat in ultimele 18 luni spatii cu o suprafata cumulata de aproximativ 100.000 de metri patrati in cladiri de birouri din Bucuresti si din tara.
Despre Cushman & Wakefield Echinox
Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield in Romania, detinut si operat independent. Echipa de peste 50 de profesionisti si colaboratori ofera o gama completa de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor si chiriasilor pe toate segmentele pietei imobiliare, inclusiv pe piata rezidentiala.
Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali in domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 45.000 de angajati in peste 70 de tari, ajutand chiriasii, proprietarii si investitorii in optimizarea valorii activelor. Cushman & Wakefield se pozitioneaza printre cele mai mari companii de real estate, cu venituri de 6 miliarde de dolari din servicii principale precum: inchirieri, gestionarea activelor, piete de capital, administrarea proprietatilor (numit C&W Services), servicii globale de administrare, gestionarea investitiilor (numit DTZ Investors), servicii de proiect si de dezvoltare, reprezentarea chiriasilor, evaluare si consultanta.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter