RO EN
The cart is empty

TEST PRIMA are in executie contracte de 5 milioane de euro

Compania Test Prima - Suceava, antreprenor general in domeniul constructiilor si instalatiilor, realizeaza lucrari "la cheie", in prezent avand in executie proiecte in valoare de aproape 5 milioane de euro (21,5 milioane de lei). Obiectivele atribuite firmei au functiuni diverse, de la confectii metalice, constructii din domeniul energetic, lucrari din domeniul civil si industrial, hidrotehnice si de imbunatatiri funciare, pana la executia de drumuri si poduri, livrarea de produse de balastiera, beton si mixturi asfaltice, sisteme prefabricate din beton etc. Anul trecut, Test Prima a realizat o cifra de afaceri de 33,5 milioane de lei, pentru 2014 estimand o crestere de pana la 10%.
Interviu cu Iulia-Olga Burlui, directorul general al Test Prima.
 
- Care sunt principalele obiective pe care le aveti in derulare?
- In prezent, avem in lucru proiecte in valoare totala de aproximativ 5 milioane de euro, ce vizeaza infrastructura rutiera si de mediu din judetele Suceava si Botosani. Astfel, lucram la refacerea si modernizarea infrastructurii rutiere din comuna Berchisesti - Suceava (afectata de inundatiile din 2010), contract cu o durata de executie de patru luni, in valoare de 7 milioane de lei. Drumurile ce se vor executa se afla in intravilanul comunei Berchisesti si au o lungime totala de 5,68 km. Vom realiza lucrari de pregatire a terenului, scarificare, nivelare, foraje, imprastierea si compactarea umpluturii, aplicare a unui strat de balast de 25 cm grosime si a unuia de piatra sparta (15 cm). La nivelul suprastructurii vom aplica un strat de uzura BAPC16, respectiv BADPC25 si vom realiza acostamente din balast, dupa care vom monta rigole carosabile si betonate, podete tubulare si vom delimita diverse drumuri laterale cu aceeasi structura. O alta lucrare importanta vizeaza reabilitarea retelelor de canalizare si a statiilor de epurare din orasul Solca (judetul Suceava). Valoarea contractului este de 4,48 milioane de lei, cu o durata de finalizare de 18 luni. Lucrarile proiectate pentru reabilitarea si extinderea retelei de canalizare se vor executa pe tronsoane a caror lungime va fi de maximum 300 m. Amplasarea caminelor se va face in capetele tronsoanelor, in gropile de lansare realizate, iar caminele intermediare se vor realiza prin forarea verticala pe amplasamentele stabilite pentru caminele proiectate. Pentru prelucrarea, transportul si descarcarea in emisar a apelor uzate rezultate din localitate, s-au prevazut lucrari la retelele de canalizare cu diametrul de 200 mm si 250 mm, respectiv constructia unei statii de epurare in doua trepte (mecano-biologica si tratare chimica). Dupa epurarea mecano-biologica, apele vor fi dezinfectate cu raze ultraviolete. In comuna Corni (judetul Botosani) lucram la refacerea si modernizarea drumului comunal DC 54, DJ 208C (Mesteacan - Sarafinesti, km 0+000-3+7), afectat de inundatiile din 2010. Valoarea contractului este de 4,17 milioane de lei si investitia trebuie finalizata in cinci luni de la inceperea lucrarilor. Lucrari similare vom executa si in comuna Fratautii Noi (judetul Suceava), pentru modernizarea drumurilor din localitate. Valoarea investitiei este de 5,76 milioane de lei, iar proiectul trebuie realizat in 12 luni.
 
- Cum contractati lucrarile si care este marja de concretizare a acestora, in raport cu numarul ofertelor trimise?
- Aproximativ 80% din lucrarile contractate de societatea noastra pe parcursul unui an sunt adjudecate prin licitatii publice, diferenta de 20% fiind cota celor obtinute prin negociere directa. Marja de concretizare a acestora in raport cu numarul ofertelor depuse este de aproximativ 18% lucrari contractate. De exemplu, in 2013 am participat, efectiv, prin depunere de oferte, la aproximativ 52 de licitatii, din care am castigat noua.
 
- Ce efecte credeti ca vor avea asupra pietei noile reguli pentru atribuirea contractelor publice?
- Parlamentul European a adoptat, la data de 15 ianuarie 2014, noile reguli ale UE privind licitatiile publice si contractele de concesiune. Dupa cum am specificat anterior, in proportie de 80%, lucrarile contractate de societatea noastra in decursul unui an sunt obtinute prin licitatii, prin urmare salutam orice noi reguli aparute, menite sa aduca imbunatatiri considerabile desfasurarii procesului de licitatie publica. Din punctul nostru de vedere, o masura importanta adoptata prin aceste reguli este asigurarea unui raport echilibrat intre pret si calitate. Majoritatea licitatiilor la care am participat aveau drept criteriu de departajare pretul cel mai scazut, netinandu-se cont de calitatea si utilitatea produsului sau serviciului solicitat. Speram ca noile standarde comune UE sa incurajeze competitia corecta si sa asigure un raport echilibrat intre pret si calitate, prin introducerea unor criterii noi de atribuire, care sa puna mai mult accentul pe aspectele legate de mediu, de inovatii si de factorii sociali. In viitor, am dori sa participam la licitatii avand drept criteriu de departajare «oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic», punandu-se totodata accent pe calitate, consideratiile referitoare la mediu, aspectele sociale si tinand in continuare cont de pret si de costurile de implementare. In alta ordine de idei, IMM-urile au devenit din ce in ce mai importante pe societatea noastra, ca furnizori de oportunitati de angajare si elemente-cheie pentru comunitatile locale si regionale. De aceea, o alta regula noua pe care o consideram binevenita ar fi aceea referitoare la scaderea birocratiei. Speram ca, in cat mai scurt timp, procedura de depunere a ofertelor de catre companii sa fie mai simpla, lucru care va diminua considerabil cheltuielile administrative ale firmelor, astfel incat sa se faciliteze accesul intreprinderilor mici si mijlocii la licitatiile publice.
 
- Cand credeti ca se va observa primul trend ascendent sustenabil pe piata locala de constructii?
- Piata constructiilor din Romania se mentine pe un trend descendent ca urmare a scaderii considerabile a investitiilor in ultimii ani. In prezent, exista un excedent de constructori, motiv pentru care, pentru aceeasi lucrare, liciteaza foarte multi antreprenori, cu repercusiuni asupra preturilor ofertate, veniturilor obtinute si calitatii lucrarii. Concurenta a devenit deosebit de agresiva si, uneori, usor neloiala. In aceste conditii, companiile de constructii sunt nevoite sa depuna eforturi mult mai mari pentru a obtine contracte, in contextul aplicarii unor preturi cat mai atractive, acceptarii unor termene de plata mult mai lungi si al preocuparii pentru mentinerea clientilor. Datele pe care le avem pana acum ne arata ca, intr-un an electoral, sectorul de constructii inregistreaza cresteri, motiv pentru care consideram ca anul 2014 poate fi relativ mai bun decat cel anterior.
 
- Ce obiective v-ati propus pentru perioada urmatoare?
- Ne vom preocupa, in continuare, de dotarea cu noi tehnologii si utilaje de ultima generatie, precum si de implementarea unei strategii de dezvoltare care sa directioneze firma catre performante ridicate. Intrucat suntem deschisi oricarui tip de colaborare, apelam la asocieri cu diferiti parteneri de afaceri, ponderea acestor colaborari fiind de aproximativ 30% din totalul licitatiilor la care am depus oferte de participare. In viitor, nu vizam extinderi in alte state, in prezent activitatea noastra desfasurandu-se in tara, cu preponderenta in judetele Suceava si Botosani.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter