RO EN
The cart is empty

SALINI IMPREGILO are de recuperat 13,5 milioane euro de la statul roman

Salini Impregilo, antreprenorul italian care a construit autostrazile Orastie - Sibiu (Lotul 3) si Lugoj - Deva (Lotul 2), precizeaza in raportul financiar din primul semestru ca mai are de recuperat de la statul roman 13,5 milioane de euro din garantia aplicata in 2017 ca urmare a disputelor cu Ministerul Transporturilor cu privire la problemele de pe lotul autostrazii Sibiu - Orastie la care a lucrat. Managementul Salini Impregilo este increzator ca va recupera aceasta suma, conform opiniilor consilierilor juridici care au asistat compania italiana la aceste dispute.
"La aceasta data este in derulare procedura Comisia de Adjudecare a Disputelor (CAD) privind restituirea sumelor executate in aprilie 2016 (aproximativ 13 milioane de euro), dupa care o alta audiere de arbitraj va avea loc, probabil, tot in 2019. De asemenea, mai este in derulare si o procedura de arbitraj administrativ in fata Camerei de Comert International din Paris, pentru intarzieri si costuri suplimentare, al caror rezultat este de asteptat in 2019", se arata in documentul citat.
Salini Impregilo este activa pe piata constructiilor din Romania din iulie 2011, cand a inceput constructia lotului al treilea al autostrazii Orastie - Sibiu. In iulie 2013, compania a adjudecat si contractul pentru proiectarea si executia lotului al doilea al autostrazii Lugoj - Deva. Ambele tronsoane sunt parte a Coridorului IV Pan-european, care traverseaza Romania de la Nadlac (granita cu Ungaria) la Constanta (via Pitesti).
Conform datelor constructorului italian, progresul lucrarilor de pe autostrada Orastie - Sibiu a fost afectat negativ de o serie de evenimente pe care grupul nu le putea controla, precum alunecarile uriase imprevizibile de teren pe aproximativ 6,6 km de traseu. "Lotul a fost livrat clientului si a fost deschis traficului la 14 noiembrie 2014, in timp ce lucrarile suplimentare generate de alunecarile de teren erau inca in curs de finalizare. In pofida primei hotarari favorabile emise de catre CAD si a comisionat statul roman sa plateasca despagubiri suplimentare de 6 milioane de euro. Clientul a refuzat sa recunoasca natura imprevizibila a alunecarilor de teren si sa plateasca sumele datorate. In iunie 2015, grupul a oprit activitatea din cauza neplatirii sumelor acordate de CAD. In septembrie 2015, Salini Impregilo a prezentat o cerere de arbitraj si a fost emisa prima atribuire partiala, in martie 2017, pentru un echivalent de aproximativ 18 milioane de euro. Intre timp, in ianuarie 2016, lucrarile au fost finalizate la 99,9%, dar, in urma unor dispute intre parti, clientul a reziliat contractul si a aplicat garantiile contractuale de aproximativ 13 milioane de euro la 20 aprilie 2016, motivand o astfel de decizie unilaterala prin faptul ca materialele de constructie nu au fost in conformitate cu caietul de sarcini si lucrarile de executie in sine sunt necorespunzatoare", precizeaza antreprenorul italian.
Rezilierea contractului a fost considerata de Salini Impregilo compet nefondata, decizia fiind contestata oficial. Solutionarea litigiului se afla in derulare, in timp ce tronsonul de autostrada in cauza a fost finalizat si deschis circulatiei de CNAIR SA, in regie proprie.
 
Antreprenorul s-ar putea intoarce pe piata locala prin preluarea Astaldi
Desi in acest moment Salini Impregilo numai este implicata in executia vreunui proiect in Romania, compania italiana ar putea reveni in tara noastra daca se va incheia cu succes tranzactia de preluare a grupului Astaldi, care are in executie in Romania proiecte de cateva miliarde de euro. Printre cele mai importante dintre acestea se afla extinderea Magistralei 5 a metroului din Capitala (catre cartierul Drumul Taberei), constructia autostrazilor A3 si Campia Turzii - Targu Mures, finalizarea Pasajului Ciurel, dar si contracte de 3,45 miliarde lei cu CFR SA pentru modernizarea a 81 km de cale ferata.
Conform celor mai recente informatii referitoare la aceasta tranzactie de preluare, Salini Impregilo va investi 225 milioane de euro in Astaldi, aflata in prezent in faliment, in schimbul unei participatii majoritare, ca parte a unui plan de finantare mai mare, de 1,8 miliarde euro. In cadrul procesului de asigurare a finantarii Salini Impregilo va emite actiuni de 600 milioane de euro. Reprezentantii companiei au precizat ca oferta pentru Astaldi este conditionata de obtinerea, pana la 1 august, a fondurilor pentru planul sau de la banca de stat Cassa Depositi e Prestiti (CDP) si de la un grup de banci comerciale, inclusiv creditorii italieni Intesa Sanpaolo si UniCredit, si grupul francez BNP Paribas.
Conform celor mai recente date financiare, afacerile Salini Impregilo se inscriu pe un trend puternic ascendent, la finele lunii iunie 2019 compania avand un portofoliu total de contracte de constructii de 28,9 miliarde euro (+9,2% fata de iunie 2018). Veniturile raportate pentru primele sase luni ale acestui an s-au majorat, de asemenea, cu 3,7% comparativ cu perioada corespunzatoare din 2018, ajungand la 2,7 miliarde euro.
Astaldi ocupa pozitia a doua in topul companiilor de constructii din Italia si, in cazul preluarii de catre Salini Impregilo, noul concern va deveni liderul piete italiene de constructii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter