RO EN
The cart is empty

SALINI IMPREGILO deruleaza contracte majore in Europa si vrea noi achizitii

Antreprenorul italian Salini Impregilo a raportat pentru trimestrul al treilea din 2018 o accelerare vizibila a ritmului de inregistrare a noilor contrate, valoarea totala a lucrarilor castigate in acest an fiind de 4,9 miliarde euro. Mai mult de 70% din proiecte se realizeaza in SUA si Franta, confirmandu-se astfel atingerea obiectivelor strategice de consolidare pe pietele avansate unde grupul deruleaza operatiuni specifice. Practic, 60% dintre comenzile noi provin din SUA, prin subsidiara Lane Construction, care a anuntat o ajustare pozitiva a indicatorului de backlog de 30%, fata de primele noua luni din 2017. In ceea ce priveste situatia din Hexagon, proiectele desfasurate in regiune au avut o pondere de 16% din total. Dintre lucrarile majore se remarca: lotul 2 al liniei 16 din cadrul Grand Paris Express (in valoare de 719 milioane de euro), o cale de rulare de tip expres din Polonia, de la Gdansk la Cracovia (250 milioane de euro), extinderea liniei 14 a Grand Paris Express (203 milioane de euro), dezvoltarea unui centru comercial si reezidential in Lausanne - Elvetia (100 milioane CHF). In ceea ce priveste operatiunile Lane Construction, din SUA, cele mai importante contracte vizeaza: coridorul I-10 de cai de rulare expres din California (673 milioane USD), largirea I-440 din Carolina de Nord (346 milioane USD), parcarea Wekiva - Florida (253 milioane USD), extinderea I-85 din Carolina de Sud (181 milioane USD), reabilitarea statiei de tratare a apei din Knoxville - Tennessee (39 milioane USD). Din punct de vedere structural, in cifra totala de afaceri raportata, care se situeaza la 43,83 miliarde euro, ponderea cea mai mare (de 36%) o au lucrarile feroviare si metropolitane, urmate de cele de infrastructura (cu 27%), autostrazi (20%) si diguri/centrale hidroelectrice (18%). Analiza geografica indica faptul ca majoritatea operatiunilor au loc in Orientul Mijlociu (28%), America de Nord (22%), Asia/Australia (24%), America Latina (10%), Africa (8%), Europa (5%) si Italia (3%). In Romania, antreprenorul italian s-a implicat in constructia unor tronsoane de autostrada, precum Lugoj-Deva (lotul al doilea), Orastie-Sibiu (lotul al treilea) si Sebes-Turda (primul lot).
***
Recent, compania si-a manifestat interesul pentru o eventuala integrare industriala cu antreprenorul italian Astaldi, care a declansat in acest an procedura de concordat preventiv (protectie fata de creditori), ca urmare a intarzierii vanzarii celui de-al treilea pod peste starmtoarea Bosfor - si anume Yavuz Sultan Selim Bridge, pe fondul tensiunilor politice din Turcia si a deprecierii monedei acestei tari. De altfel, Salini Impregilo are o experienta semnificativa in astfel de operatiuni, grupul formandu-se in 2013 dupa o lupta dura de preluare: in 2011 Salini Costruttori a achizitionat un pachet de 8,13% din actiunile competitorului Impregilo (listate public), cu care a realizat mai tarziu un protocol de colaborare, dupa doi ani fiind aprobata fuziunea celor doua entitati.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter