RO EN
The cart is empty

EREN CONS: Urmeaza un an greu, criza fortei de munca se va accentua in 2021

Anul 2021 va reprezenta o perioada dificila pentru sectorul de constructii din Romania, marcata de incertitudini, fara predictibilitate juridica, fiscala sau financiara. Criza fortei de munca se va accentua in continuare, ceea ce va afecta performantele din sector, estimeaza Iulian Enache, directorul general al Eren Cons Brasov, companie de constructii ce a inregistrat o expansiune extraordinara in ultimii ani. Societatea a consemnat, in 2019, cel mai bun an din istoria sa de 15 ani, in care a raportat o cifra de afaceri de 143 milioane de lei, cu o marja EBITDA de 4%. Estimarile pentru 2020 indica o contractie de circa 50% a rulajului, dar la un nivel al marjei de profitabilitate operationala mult mai bun, de 9%. In aceasta perioada, compania este in discutii avansate pentru semnarea de proiecte noi cu o valoare totala de 47 milioane de euro, ce se vor desfasura in urmatorii 3 ani. Reprezentantul Eren Cons este de parere ca piata constructiilor va avea un ritm mai scazut in perioada urmatoare, iar castigatori vor fi cei ce vor reusi sa se adapteze la noua dinamica, digitalizarea fiind acum un aspect critic. 
Interviu cu Iulian Enache (40 de ani), directorul general al Eren Cons, manager cu o experienta profesionala de 16 ani in domeniul constructiilor.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2020 si ce impact a avut pandemia asupra activitatii companiei?
- Anul 2020 a inceput cu multa energie si cu motoarele turate la maximum, dupa un 2019 in care compania a atins cea mai mare cifra de afaceri din istoria ei de 15 ani, 143 milioane de lei, cu increderea ca acest an va fi la fel de bun, avand in discutii avansate, negocieri de oferte finale cateva proiecte care urmau sa inceapa la final de trimestru. Lucrarile incepute in 2018 sau 2019 au continuat in ritmul programat, cateva dintre ele finalizandu-se in trimestrele l si lll din 2020. Organizatia s-a extins pentru a putea sustine proiectele active si pe cele aflate in pregatire, pentru a sustine dinamica companiei atat pentru realizarea proiectelor contractate, cat si pentru a creste eficienta si competenta in zonele tehnice si de digitalizare a activitatii.
In martie, dupa instituirea starii de urgenta, impactul asupra proiectelor aflate in derulare a fost redus, luand masurile care se impuneau in santiere si punand in aplicare planul de asigurare a continuitatii activitatilor companiei (Business Continuity Plan) atat in santiere, cat si la birouri. Din cauza restrictiilor impuse de criza medicala, am adoptat solutia "work from home" in toate departamentele suport si am implementat protocoale foarte stricte pe santiere, pentru a evita oprirea productiei. Din pacate, impactul imediat s-a simtit in proiectele care erau pe punctul de a incepe sau care erau in faze finale de negociere, mai ales in arealul comercial (birouri si rezidential), care s-au amanat initial pe termen scurt (2-3 luni), iar mai apoi ... nedefinit. Dupa ce impactul primelor saptamani de stare de urgenta a trecut, activitatea a inceput sa se organizeze si am reluat si ofertarea. Avand acest ragaz, tempoul alert de pana atunci s-a redus, ducand la o prelungire a duratei de ofertare, analize de oferte, modificari de solutii, optimizari si destul de putine decizii finale.
 
- Ce estimari aveti privind activitatea in 2021?
- Pentru 2021,din pacate estimarile nu sunt foarte bune. Va urma o perioada de incertitudini, fara predictibilitate juridica, fiscala sau financiara. Criza fortei de munca se va accentua in continuare, dat fiind...

Articolul complet este disponibil numai abonaților.
Va rugam sa optați pentru
AUTENTIFICARE sau ABONARE STIRI

Va multumim! 

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter