Compania Colas, divizia specializata in executia de lucrari de infrastructura - parte a grupului francez Bouygues, a inregistrat o cifra de afaceri de 5,2 miliarde euro in primele sase luni ale anului in curs, in scadere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2014. Potrivit datelor incluse in raportul financiar semestrial al Colas, veniturile au fost afectate de contractia activitatii din Franta (-11%, pana la 2,81 miliarde euro), care nu a putut fi compensata in totalitate de operatiunile internationale ale grupului, afacerile internationale sporind cu 12%, la 2,39 miliarde euro. Pierderea neta a perioadei (excluzand capitalul rezultat in urma vanzarii actiunilor detinute in cadrul companiei Cofiroute) s-a diminuat de la 76 milioane de euro in primele sase luni din 2014 la 69 milioane de euro in ianuarie-iunie 2015. "Avand in vedere caracterul sezonier al activitatilor de baza ale Colas, este important sa subliniem faptul ca rezultatele obtinute de grup la jumatatea anului nu sunt reprezentative pentru performantele intregului an", se arata in documentul citat.
Din punct de vedere structural, incasarile semestriale obtinute din executia de lucrari de infrastructura rutiera s-au plasat la 4,1 miliarde euro (-2%), in contextul in care afacerile specifice din Franta s-au contractat cu 15%, ca urmare a contractiei puternice a fondurilor alocate de guvernul de la Paris pentru investitii (intretinerea drumurilor, dezvoltare urbana, transport public etc.).Veniturile obtinute de divizie in America de Nord au crescut, insa, cu 20% beneficiind de o rata de schimb valutar favorabila, in timp ce afacerile din domeniul infrastructurii rutiere din Europa (cu exceptia Frantei) au avansat cu 10%. In celelalte tari ale lumii unde Colas contracteaza lucrari specifice, incasarile au sporit, in medie, cu 6%. Divizia de servicii specializate pentru infrastructura (izolari, semnalizari, siguranta drumurilor etc.) s-a stabilizat la nivelul primelor sase luni din 2014 (-1%).
Pentru intregul an in curs, estimarile Colas pentru divizia de infrastructura rutiera vizeaza o scadere de 10% la nivelul afacerilor din Franta si o mentinere a evolutiei foarte bune in celelalte tari, in timp ce veniturile obtinute din serviciile specializate conexe se vor stabiliza la nivelul din 2014.