RO EN
The cart is empty

CBRE: Retailerii de Electro-IT si Home&Deco isi extind spatiile logistice cu 50%

Retailerii online care activeaza in sectoarele Electro-IT si Home&Deco ocupa aproximativ 370.000 mp de spatii de depozitare iar aceasta suprafata ar putea creste cu cel putin 50% in urmatorii doi ani, pe fondul dezvoltarii comertului online, arata raportul de research Romania E-Commerce lansat de CBRE, liderul pietei de consultanta imobiliara.
Retailul online s-a dezvoltat major in ultimii sase ani, atingand la finalului trecut valoarea de 4,3 miliarde de euro, de patru ori mai mare fata de 2014 si in crestere cu aproape 20% fata de anul 2018. Situatia impusa de pandemia COVID-19 a contribuit la dezvoltarea comertului online dupa ce magazinele non-esentiale au fost inchise, in timp ce angajatii au fost nevoiti sa lucreze de acasa iar copiii sa invete la distanta. Magazinele de electro-IT au ramas deschise pe toata perioada starii de urgenta si au inregistrat vanzari in crestere atat in magazinele fizice, cat mai ales in sectorul online.
„Vanzarile online ale retailerilor de electrocasnice sunt in crestere si ne asteptam ca acest lucru sa genereze o nevoie ridicata pentru spatii de depozitare. In prezent, acesti retaileri ocupa o suprafata de 330.000 mp de spatii logistice, majoritatea depozitelor fiind amplasate in apropiere de Bucuresti, in proiectele dezvoltatorilor P3 si CTP. In urmatoarele 18-24 de luni, suprafata logistica inchiriata de retailerii din Electro-IT ar putea creste cu cel putin 50%”, a declarat Andrei Jerca, Head of Industrial Services, CBRE Romania.
O alta categorie de chiriasi care continua sa se extinda pe piata spatiilor industriale este cea a retailerilor din sectorul Home & Deco, mai arata raportul Romania E-commerce, lansat de CBRE.
„Retailerii de Home&Deco cu prezenta online ocupau la finalul anului 2019 aproximativ 40.000 mp de spatii logistice, fiind abia la inceputul expansiunii si investitiilor in sectorul logistic. Unii dintre acestia au ales Bucuresti ca locatie principala pentru magazinele fizice, motiv pentru care si spatiile logistice se afla tot in aceasta zona”, a adaugat Andrei Jerca.
In ceea ce priveste evolutia comertului online, CBRE se asteapta la noi cresteri, pe de o parte pentru ca rata de penetrare a internetului continua sa creasca, in acest an urmand sa fie depasit pragul de 70%, iar pe de alta parte pentru ca aproape 25% din populatia Romaniei este formata din generatiile Y si Z, tineri cu varste cuprinse intre 15 si 34 de ani, pasionati de tehnologiei si care prefera cumparaturile online.
„Un fenomen interesant de remarcat in perioada de izolare a fost faptul ca retailerii cu o prezenta puternica online si o strategie online clar definita s-au descurcat mult mai bine fata de retailerii pentru care prezenta online era secundara dupa magazinele fizice. Ne asteptam ca retailerii din sectoarele Electro-IT si Home&Deco sa aloce noi resurse pentru dezvoltarea platformelor de vanzari online, reinventand in acelasi timp experienta de cumparare si serviciile de consultanta oferite in magazinele fizice”, a declarat Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction, Retail, CBRE Romania.
Pe piata spatiilor industriale si logistice din Romania, in primele trei luni a fost livrata o suprafata de 97.000 mp, stocul total ajungand astfel la 4,49 milioane mp, arata datele CBRE Research. Cea mai mare parte din suprafata nou livrata, aproximativ 80%, se afla in Bucuresti si a fost reprezentata de extinderea a doua proiecte, WDP Stefanestii de Jos si Eli Park I, in timp ce restul de 20% a fost livrat in centrul tarii, respectiv Brasov si Sibiu.
Tot in primul trimestru din 2020 a fost tranzactionata o suprafata totala de 172.400 mp. Cea mai mare tranzactie din primul trimestru a fost reprezentata de pre-inchirierea unei suprafete de circa 70.000 mp de catre Ikea in proiectul CTPark Bucharest West. In total, Bucurestiul a atras 81% din activitatea totala de leasing, in timp ce vestul si nord-vestul tarii, alaturi de est si nord-est, au atras 19%.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter