Adoptarea unor strategii adecvate in domeniile logisticii, infrastructurii si transportului ar putea avea un aport de 25 miliarde euro la Produsul Intern Brut al Romaniei si ar crea aproximativ 150.000 de locuri de munca pana in anul 2025, potrivit oficialilor Archicom, companie olandeza specializata in domeniul logisticii. Pentru ca acest potential sa poata fi exploatat, este necesar ca piata de profil sa redevina atractiva pentru investitori, care sa construiasca hale noi. Dezvoltarea acestui sector depinde, insa, in mare parte de initiativele autoritatilor, care vor trebui sa asigure o infrastructura de acces si transport la standarde europene in zonele comerciale.
Gerard Kuijs, director executiv al Archicom Romania: "In ceea ce priveste constructiile noi, in ultimii ani a fost inregistrata o dezvoltare fara precedent a pietei spatiilor logistice in Bucuresti si in zonele limitrofe ale municipiului. In ultimii cinci ani, in regiunea Capitalei s-au construit hale de tip «big box», insumand peste 750.000 mp, alte unitati cu o arie de 250.000 mp - 400.000 mp urmand a fi livrate in perioada urmatoare. Cred ca tendintele speculative inregistrate in alte domenii in afara sectorului logistic au fost benefice pentru dezvoltarea acestuia din urma, intrucat investitorii percep un grad mai scazut de risc in ceea ce priveste obiectivele logistice. In anii trecuti s-au livrat foarte multe centre logistice de acelasi tip, in pofida diversitatii cererii. Astfel, au existat numeroase cazuri de neconformitate cu exigentele clientilor, dificultati suplimentare aparand ca urmare a lipsei calitatii functionale, a infrastructurii rutiere aferente etc. Investitiile in spatii logistice pot fi profitabile numai daca randamentele sunt stabile, iar halele respective trebuie sa fie durabile atat din punct de vedere functional, cat si tehnic. Pentru ca piata spatiilor logistice sa redevina atractiva pentru investitori este nevoie de o colaborare mai eficienta intre consultantii economici din diferite arii geografice si cei ai marilor retele logistice, autoritati si dezvoltatori / investitori. Trebuie evitate investitiile individuale amplasate in zone alese in mod eronat, din cauza terenurilor ieftine. O problema majora a pietei logistice din Romania este faptul ca reglementarile in vigoare privind depozitarea si transportul marfurilor periculoase sunt incomplete, fiind dificil de aplicat in practica. Legislatia existenta reglementeaza numai transportul si depozitarea temporara a acestor produse, nefacand referire la stocarea pe termen lung si la manipularea marfurilor periculoase. Mai mult, legislatia este deficitara si in ceea ce priveste siguranta in caz de incendiu si protectia mediului. Astfel, chiar si o hala nou-construita nu corespunde in totalitate cerintelor de minimizare a riscurilor in cazul depozitarii marfurilor periculoase".